DÜNYA DEVLERİ 2014 yılını kârla kapattı
Dünyanın en büyük sigorta ve reasürans şirketleri 2014 yılında elde ettikleri kârları açıkladı. Sigorta şirketleri arasında en yüksek kâr artışı Liberty Mutual’dan geldi.Şirketin kârı bir önceki yıla göre yüzde 16.2 artarak 2.2 milyar dolara ulaştı. Kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 12 oranında artıran Axa 5 milyar euro kâr etti. Aviva kârını yüzde 6 oranında artırarak 2.1 milyar pounda taşırken, Mapfre’nin kârı da yüzde 6.9 oranında arttı ve 845 milyon euroya yükseldi. AIG’nin kârıysa hâlâ ödediği borçları sebebiyle yüzde 17.5 oranında azalarak 7.5 milyar dolar olarak gerçekleşti.
Reasürans şirketleri arasında kârını bir önceki yıla göre artırabilenler sadece Hannover Re ve SCOR oldu. Hannover Re’nin kârı yüzde 10.1 oranında artıp 985.6 milyon euroya ulaşırken, SCOR’un kârı yüzde 40 oranında artarak 512 milyon euro oldu. Swiss Re’nin kârı yüzde 20 oranında azalarak 3.5 milyar dolara gerilerken, Munich Re’nin kârı da yüzde 3 oranında azaldı ve 3.3 milyar euro olarak kayıtlara geçti.
En büyük sigorta ve reasürans brokerlik şirketlerinden biri olan Aon plc ise bir önceki yıla göre yüzde 26 artışla 1.4 milyar dolar kâr etti.
AXA’NIN KÂRI YÜZDE 12 ARTTI
Axa, 2014 yılında kârını bir önceki yıla göre yüzde 12 oranında artırarak 5 milyar euroya taşıdı. Yapılan açıklamada şirketin gelirleri 93 milyar euro olarak belirtildi. 59 ülkede faaliyet gösteren şirket, müşteri sayısını da 103 milyona çıkardı. Axa’nın özkaynak verimliliğiyse yüzde 14.5 olarak kayıtlara geçti.
Sonuçları yorumlayan Başkan ve CEO Henri de Castries, 2014’ün Axa için başarılı bir yıl olduğunu ifade etti. Bütün segmentlerde gelirlerinin arttığını belirten Henri de Castries, “Kâr bakımından da çift haneli bir artış yakaladığımız iyi bir yılı geride bıraktık. Uzun vadeli finansal hedeflerimize ulaşmak için doğru yoldayız. Gelişmekte olan ülkelerde büyüme hedefimizi de başarıyla gerçekleştiriyoruz. Nijerya’da bu açıdan epey yol kat ettik. Polonya’da bir bankayla yaptığımız anlaşma da bu yolda attığımız önemli adımlardan biri oldu. Gelecekte yapacağımız teknoloji yatırımlarını artırmayı planlıyoruz, ilerleyen yıllarda dijitale 950 milyon euro yatırım yapacağız” şeklinde konuştu.
SWISS RE’NİN KÂRI YÜZDE 20 AZALDI
Swiss Re, 2014 yılında 3.5 milyar dolar kâr etti. Şirketin kârı, 2013 yıl sonundaki 4.4 milyar dolarlık kâra göre yüzde 20.4 oranında azaldı. Yapılan açıklamada, kârdaki azalmaya sebep olarak 2004 yılından önce hayat branşında yönetimin yaptığı sorunlu işler gösterildi.
Konu hakkında açıklamalarda bulunan CEO Michel M. Liès şunları söyledi: “Sektördeki zor şartlara karşın, disiplinli underwriting anlayışımız sayesinde başarılı sonuçlar elde ettik. Ayrıca, müşterilerimize rakiplerimizden çok daha üstün bir şekilde bilgi, uzmanlık ve servis sunma konusunda da çok başarılı olduk. Bunlara ek olarak, hangi alanlarda performansımızın düşük olduğunu tespit ettik. Tüm bunların ışığında, 2011-2015 finansal hedeflerimize ulaşmakta güçlük çekmeyeceğimize olan inancım tam.”
HİSSELERİNİ GERİ ÇEKECEK
Swiss Re’nin prim üretimi, bir önceki yıla göre yüzde 8.4 oranında arttı ve 31.3 milyar dolara yükseldi. Yapılan açıklamada, 2011-2015 finansal hedeflerinden sapılmadığı ifade edildi. 2014 için hedeflenen özvarlık verimliliği yüzde 8.6’yken, yıl sonunda hedef aşıldı ve özvarlık verimliliği yüzde 10.5 olarak kayıtlara geçti.
Reuters’ın haberine göre, yıl sonundaki kârında bu kadar büyük bir düşüş gören Swiss Re, hissedarlarından 1.1 milyar dolarlık hissesini geri almayı planlıyor. Ayrıca, doğal afetlere daha az teminat vermeyi ve Asya’daki işlere yoğunlaşmayı hedefliyor.
SCOR KÂRINI YÜZDE 40 ARTIRDI
SCOR, 2014 yılında kârını bir önceki yıla göre yüzde 40 oranında artırarak 512 milyon euroya çıkardı. Prim üretimiyse yüzde 10.4 oranında arttı ve 11.3 milyar euroya ulaştı. Üretimin 5 milyar eurosu hayat dışından, 6.3 milyar eurosuysa hayat branşından geldi. Özvarlık verimliliğiyse yüzde 9.9 olarak gerçekleşti.
Konu hakkında konuşan Başkan ve CEO Denis Kessler, “Grubumuz 2014 yılında başarılı sonuçlar elde etti. Sağlam bir kâr elde etmenin yanı sıra finansal hedeflerimizden de sapmamış olduk. Gelecekte piyasa koşulları ne kadar zorlu olursa olsun mücadele edecek gücümüz olacağına dair inancım tam” dedi.
ALLIANZ KÂRINI 6.2 MİLYAR EUROYA YÜKSELTTİ
Allianz, 2014 yılında kârını yüzde 3.8 oranında artırarak 6.2 milyar euroya taşıdı. Şirketin toplam gelirleriyse ilk defa 120 milyar euro düzeyini aştı ve yüzde 10.4 artışla 122.2 milyar euroya yükseldi. Allianz tarafından sigortalanan müşteri sayısı 2 milyon artarak 85 milyona yükseldi. Sonuçları yorumlayan CEO Michael Diekmann, “2014 yılındaki jeopolitik gerilimler, devam eden piyasa dalgalanmaları ve faizlerin daha da düşmesi, beklenenden daha düşük bir küresel ekonomik büyüme gerçekleşmesine neden oldu. Bu zorluklara rağmen Allianz, gelirler ve kâr açısından gayet iyi sonuçlar elde etti. 2015 yılında da ekonominin aynı şekilde zorlayıcı olacağını öngörüyoruz” şeklinde konuştu.
MAPFRE’NİN KÂRI 845 MİLYON EUROYA ÇIKTI
Mapfre, 2014 yılında kârını bir önceki yıla göre yüzde 6.9 oranında artırarak 845 milyon euroya çıkardı. Şirketin prim üretimiyse bir önceki yıla oranla yüzde 2.6 oranında artarak 22.4 milyon euroya yükseldi. Şirket, 2014 yılında toplam 26.3 milyar euro gelir elde etti. Hissedarlara 2014 yılı için hisse başına 14 eurosent olmak üzere toplam 431.1 milyon euro kâr payı ödenecek.
Başkan ve CEO Antonio Huertas konu hakkında şunları söyledi: “Elde ettiğimiz sonuçlar, Mapfre’nin başarılı iş yapma şeklini ortaya koyuyor. 2014 yılında içinde bulunduğumuz tüm stratejik pazarlarda büyüdük ve İspanya’daki lider konumumuzu güçlendirdik.”
KÂRI AZALSA DA MUNICH RE HİSSE BAŞINA KÂR PAYINI ARTIRDI
Munich Re’nin 2014 yılı sonundaki kârı, bir önceki yıla göre yüzde 3 oranında azalarak 3.3 milyar euroya geriledi. Bu sebeple şirket Nisan 2016’ya kadar 1 milyar euroluk hissesini geri çekeceğini açıkladı. Kârdaki bu düşüşe rağmen, şirketin hisse başına kâr payı bir önceki yıla göre yüzde 6.8 oranında arttı ve 7.75 euroya yükseldi. Özvarlık verimliliğiyse bir önceki yıla göre 1.2 puan düşerek yüzde 11.3 olarak kayıtlara geçti. Munich Re’nin prim üretimi de bir önceki yıla göre yüzde 4.7 oranında azalarak 48.8 milyar euroya düştü. Munich Re’nin yıl sonunda elde ettiği sonuçları değerlendiren CFO Jörg Schneider, elde ettikleri bu iyi sonuçların şirketin güçlü yapısını gözler önüne serdiğini ifade etti. Schneider, şunları söyledi: “Yıl sonu için kendimize koyduğumuz 3 milyar euroluk kâr hedefinin üstüne çıktık. Hisse başına kâr payımızın artması da hissedarlarımızı memnun etti. Yatırım gelirlerimiz de arttı, diğer Alman şirketleriyle kıyaslandığında yatırımlarımız çok daha iyi sonuçlar veriyor.”
AON PLC’NİN KÂRI YÜZDE 26 ARTTI
En büyük sigorta ve reasürans brokerlik şirketlerinden biri olan Aon plc, 2014 yılında 1.4 milyar dolar kâr etti. Şirket böylece, kârını bir önceki yıla göre yüzde 26 oranında artırmış oldu. Konu hakkında yorum yapan Başkan ve CEO Greg Case şunları ifade etti: “Elde ettiğimiz sonuçlara bakarak 2014 yılını başarıyla tamamladığımızı söyleyebilirim. Bu yılı müşterilerimize sunduğumuz hizmetin kalitesini artırmak için önemli yatırımlar yaparak ve hissedarlarımızın kâr payını büyük ölçüde artırarak bitirdik. 2015 yılında da aynı başarıyı sürdüreceğimize inancım tam.”
AVIVA’NIN KÂRI 2.1 MİLYAR POUND OLDU
Aviva, 2014 yılında kârını bir önceki yıla göre yüzde 6 oranında artırarak 2.1 milyar pounda taşıdı. Prim üretimiyse 8.3 milyar pound olarak gerçekleşti. Aviva Polonya, Türkiye ve Asya pazarlarında yüzde 25 büyüdü. Yeni işlerin hacmiyse yüzde 15 oranında arttı ve 1 milyar poundluk rekor bir seviyeye ulaştı.
Konu hakkında açıklamalarda bulunan CEO Mark Wilson şunları söyledi: “Elde ettiğimiz sonuçlar ciddi bir ilerleme gösteriyor, sonuçlardan çok memnunum. Geldiğimiz bu noktada durmayacağız, daha gidecek çok yolumuz var.”
LIBERTY MUTUAL KÂRINI 2.2 MİLYAR DOLARA YÜKSELTTİ
Liberty Mutual, 2014 yılında 2.2 milyar dolar kâr etti. Böylece şirketin kârı bir önceki yıla göre yüzde 16.2 oranında artmış oldu. Prim üretimiyse yüzde 3.3 oranında artarak 36.2 milyar dolara çıktı. Sonuçları yorumlayan Başkan ve CEO David H. Long, “Afet hasarlarındaki artışa ve düşük faiz oranlarına rağmen, yaptığımız yatırımlar ve underwriting politikamız sayesinde yılı güçlü sonuçlar elde ederek kapattık. 2014, kârlı bir şekilde büyümeyi başardığımız bir yıl oldu. 2015’i prim üretimimizi aşağı yukarı sabit tutarak ya da az da olsa artırarak kapayacağımızı düşünüyorum” şeklinde konuştu.
HANNOVER RE KÂRINI YÜZDE 10.1 ARTIRDI
Hannover Re, 2014 yılında kârını bir önceki yıla göre yüzde 10.1 oranında artırarak 985.6 milyon euroya yükseltti.
Prim üretimiyse yüzde 2.9 oranında arttı ve 14.4 milyar euroya ulaştı. Üretimin 7.9 milyar eurosu hayat dışı, 6.5 milyar eurosuysa hayat branşında yapılan işlerden geldi. Özvarlık verimliliği yüzde 14.7 olarak kayıtlara geçti.
Grubun 2014’te elde ettiği sonuçları değerlendiren Hannover Re CEO’su Ulrich Wallin konu hakkında şunları söyledi: “2013 yılında elde ettiğimiz rekor kâr seviyesini 2014 yılında aşmayı başardık. Finansal gücümüz de bu yıl içinde oldukça güçlendi. Sektördeki rekabetin şiddetine karşın elde ettiğimiz bu sonuçlar büyük bir başarı. 2015 yılında da piyasa şartlarının geçtiğimiz yıldaki gibi zorlu olacağına inanıyorum. Yine de grubumuzun bu yılın da altından başarıyla kalkacağına inancım tam. 2015 yılını prim üretimimizi aşağı yukarı sabit tutarak ya da az da olsa artırarak kapayacağımızı düşünüyorum.”
ABD HÜKÜMETİNE BORÇ ÖDEMEYE DEVAM EDEN AIG’DEN 7,5 MİLYAR $ KÂR
AIG, 2014 yılında 7.5 milyar dolar kâr etti. 2013 yılında 9.1 milyar dolar kâr eden şirketin kârı böylece yüzde 17.5 oranında düşmüş oldu. 2014 yılının son çeyreği açısından bakıldığındaysa, kârdaki düşüş bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 67 oranında. Kârdaki bu düşüşün sebebi olarak AIG’nin devam eden borç ödemeleri ve yeni rezervler alması olarak gösteriliyor. 2008 yılında yaşanan finansal krizde ABD hükümeti tarafından batmaktan kurtarılan şirket, hâlâ hükümete olan borçlarını ödemeye devam ediyor.
Sonuçları değerlendiren CEO Peter D. Hancock, 2014’ün son çeyreğinde elde ettikleri sonuçların gider ve bilanço kontrolü ile süregelen yatırımlarındaki gelişmeyi gösterdiğini ifade etti. Hancock, sözlerine şöyle devam etti: “Dönüp baktığımızda, 2014’ün AIG için bir geçiş ve değişim yılı olduğunu görüyoruz. Operasyonlarımızı kolaylaştırmak ve giderlerimizi azaltmak için çalışmalarımız yeni yılda da sürüyor.”