“Doğa Sigorta müşteri memnuniyeti başarısı ile fark yaratıyor”

“Doğa Sigorta müşteri memnuniyeti başarısı ile fark yaratıyor”

Doğa Sigorta, müşteri memnuniyeti odaklı yapısını 2021 yılında da geliştirerek sürdürüyor. Sigortalıların memnuniyeti için en önemli unsurun empati olduğunu söyleyen Doğa Sigorta Genel Müdürü Coşkun Gölpınar, “Doğa Sigorta olarak yaygın servis ve hizmet ağımızla, sigortalılarımızın memnuniyetini sağlayacak en üstün hizmeti sunarak müşterilerimizin gözünde güven kazanmaya devam ediyoruz” dedi.

Sigortacılığın temelinde yer alan en önemli unsurların başında müşteri memnuniyeti geliyor. Sadece ürün satışı, kâr getirisi ve bilanço büyüklüğünün artışı değil sigorta şirketlerinin iş planında en üst sıralarda yerini alan müşteri deneyiminin iyileştirmesi ile sigortalıların memnuniyet oranı yükselirken sigorta şirketleri de hizmet kalitesini artırma imkanı yakalıyor. Sigortalıların ve sigortalı adaylarının en öncelikli beklentilerinden biri ulaşılabilir olmak. Acente ve sigortalı memnuniyetini iş anlayışının temeline koyan Türkiye’nin yerli ve milli sigorta şirketi Doğa Sigorta, hem Müşteri Hizmetleri departmanı hem de geniş acente kanalı ile birlikte sigortalılarının ürün satın alma, hasar ve diğer tüm süreçlerinde yanında yer almaya devam ediyor.

CEVAPLAMA SÜRESİNDE LİDER

Kurulduğu günden bu yana sigortalılarından gelen geri dönüş ve görüşleri değerlendirerek çalışma yapısını şekillendiren Doğa Sigorta, hizmet kalitesi ile örnek oluşturan marka değerini geliştirmeyi sürdürüyor. Türkiye’nin ilk ve en büyük müşteri memnuniyeti platformu Şikayetvar.com platformu üzerinde elementer sigorta şirketleri arasında Doğa Sigorta, başarılı marka karnesi ile dikkat çekiyor. Şikayetvar.com sitesinin Müşteri Deneyim Endeksi sıralamasına göre Doğa Sigorta; Elementer Sigorta A kategorisinde Şikayetvar.com müşteri markaları arasında 1.çeyrek diliminde 1. sırada yer alarak sigortalılarının yanında olduğunu bir kez daha kanıtladı. %100 cevaplama oranı, sektörde faaliyet gösteren şirketlere kıyasla açık ara farkla 1 dakikadan kısa süren ortalama cevaplama süresi ile birlikte fark yaratan Doğa Sigorta, müşteri memnuniyetinde üst sıralara adını yazdırıyor.

‘MEMNUNİYETİN TEMELİNDE EMPATİ YER ALIYOR’

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Doğa Sigorta Genel Müdürü Coşkun Gölpınar, “Sigortalılarımızın memnuniyeti için en önemli unsur, kendimizi onların yerine koyabilmek ve empati ile yaklaşabilmekten geçiyor. Kurulduğumuz günden bu yana müşteri odaklı anlayışımız ile sigortalı memnuniyetini her geçen gün daha da ileri taşımayı hedefliyoruz. Doğa Sigorta olarak yaygın servis ve hizmet ağımızla, sigortalılarımızın memnuniyetini sağlayacak en üstün hizmeti sunarak güven kazanmaya devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Türk sigorta sektörünün ve ülke genelinde sigortalılığın gelişimi için de müşteri memnuniyetinin büyük önemi olduğunun altını çizen Gölpınar, “Tüm sektör paydaşları olarak müşteri memnuniyet oranlarımızın yüksek olması sektörümüzün gelişmesi için de büyük önem taşıyor. Müşteri memnuniyetinin yüksekliği sigortalılık oranını da artırıyor, kişiler bir sonraki sene de sigortalarını yenileme ihtiyacı duyuyor. Bu noktada sektör olarak sigortalılarımızdan gelen her türlü geri dönüşü, görüş ve şikayetleri takip edip, sigortacılığın başarılı imajını desteklemeliyiz. Satış sonrası verilen hizmetler asıl değerimizi ortaya çıkarıyor. Biz Doğa Sigorta olarak bu önemli konuyu gündemde tutarak sektörümüzün pozitif algısını artırmak için çalışmalarımızı artırarak sürdürüyoruz” açıklamalarında bulundu.

‘BİLGİLENDİRME MEMNUNİYET OLUŞTURUYOR’

Doğa Sigorta’nın müşteri memnuniyet oranının başarısı ile ilgili Gölpınar şunları söyledi: “Sigortalılar için diğer önemli bir konu bilgi sahibi olabilmek. Sigortalılar sordukları sorulara makul ve doyurucu cevaplar almak isterler. Bu süreçte de bizler, kendi duymak istediğimiz şekilde sigortalılarımızı bilgilendiriyoruz. Kendi hasarları hakkında bilgi verilmesi müşterilerin şikayetlerinin büyük ölçüde önüne geçmekte, memnuniyet oluşturmaktadır. Doğa Sigorta olarak müşterilerimizin hasarlarının her aşamasında sistem desteği ile bilgilendirilmelerini sağlıyor, tarafımıza iletilen her şikayet / talebe cevap verip, sonuçlanana kadar takip ediyoruz. Sigortalılarımız gerek poliçe üretiminde ve gerekse hasar hizmetlerinde hızlı bir şekilde işlemlerinin yapılmasını, hasarın eksiksiz ve doğru ödenmesini ister. Doğa Sigorta olarak yaygın servis ve hizmet ağımızla, sigortalılarımızın memnuniyetini sağlayacak en üstün hizmeti sağlayarak memnuniyetimizi artırıyoruz. Hem Müşteri Hizmetlerimiz hem de acente kanalımız ile bu hizmeti en iyi şekilde sağlıyoruz, tüm süreçlerimizle sigortalılarımıza her zaman yanlarında olduklarını hissettiriyoruz.”