Dijital sigorta dağıtımı hakkında…

ŞİRKETLERİN satış takımları, aracılar, brokerler ve banka kanalları fiziki olarak sigorta dağıtımının ana yüklenicisi olarak çalışmaktadırlar. Ancak, son on yılda yüz yüze etkileşime dayalı süreçlerin çoğu, artık düşünülemez hale geldi. Bunun yanı sıra, bazı sigortalıların internet üzerinden satın alma niyetlerini güçlendirmesi nedeniyle bu kanallar aracılığıyla yürütülen işlerin payı değişirken, hayat ve ticari sigortalarda gelişen kanallar olmaya devam ediyor. Sigortacılar hızla satış güçlerini dijital kanallara, özellikle de potansiyel müşteri yaratan kanallara geçirmeye odaklanıyor. Bu bağlamda sigorta işi dijital kanallar aracılığıyla istikrarlı bir şekilde büyürken, sigorta dağıtımının büyük kısmı halen aracılardan ve fiziki satışlardan gelmektedir.

Dünyanın çoğu ülkesinde sigorta sektörü, giderek artan sayıda şirketin ürün ve hizmetlerini dağıtmak için dijital kanallara yönelmesiyle dijital bir devrimle karşı karşıyadır. Ancak, Accenture tarafından hazırlanan bir rapora göre, “Dijital sigorta dağıtımı, 2020 yılına kadar küresel olarak tüm sigorta satışlarının %50’sini oluşturacak.” Dijital dağıtım, erişim artışı ve müşteri deneyiminin iyileştirilmesi gibi birçok fayda sağlarken, sigortacılar için de önemli zorluklar yaratıyor. Bu yazımda, dijital sigorta dağıtımının uygulanmasındaki temel zorluklarını irdelemeye çalışacağım.

Dijital yolla sigortalıya ulaşımda en büyük zorluklarından biri sigortacıların doğru teknolojiye sahip olma ihtiyacıdır. Bu, sigorta şirketlerinin sigorta poliçelerini satmasına ve yönetmesine yardımcı olabilecek bir dizi dijital araç ve hizmeti içeren teknolojileri birbiriyle entegre etme sürecidir. Bunun karmaşık ve zaman alıcı olmasının yanı sıra büyük miktarda yatırım gerektirdiğidir. Sigortacıların ayrıca sistemlerinin güvenli ve düzenlemelere uygun olduğundan emin olmaları gerekir. Bir diğer önemli zorluk ise kültürel direniştir. Dijital dağıtım anlayışı, sigortacıların ürün satma yöntemlerinden müşterilerle etkileşim kurma biçimlerine kadar çalışma biçimlerini değiştirmelerini gerektiriyor. Bu, onlarca yıldır aynı şeyleri yapan şirketler ve onların geleneksel dağıtım anlayışı için zor olabilir. Sigortacıların en azından çalışanlarının zihniyetini değiştirebilmeleri ve yeni çalışma biçimlerine açık bir kültür yaratabilmeleri gerekmektedir. Dijital dağıtım aynı zamanda sigortacılar için düzenleme zorlukları da yaratıyor. Sigorta ürünlerinin çevrimiçi satışına ilişkin farklı ülke ve bölgelerde farklı düzenlemeler bulunmaktadır ve sigorta şirketlerinin bu düzenlemelere uygun faaliyet göstereceklerinden emin olmaları gerekmektedir. Bunun karmaşık ve zaman alıcı olmasından dolayı hukuk ve uyumluluk ekiplerine önemli miktarda yatırım yapılmasını gerektirir. Bir diğer önemli zorluk ise müşterilerde güven oluşturmaktır. Dijital çağda müşteriler her zamankinden daha fazla bilgiye ve seçeneğe sahip ve dijital sigorta ürünlerine karşı giderek daha fazla şüpheci davranıyorlar. Sigortacıların şeffaf iletişim, kullanımı kolay dijital araçlar ve ilgili ve zamanında bilgi sağlayarak müşterileriyle güven inşa edebilmeleri gerekiyor.

Bu zorluklara rağmen sigortacılar stratejik ve bütünsel bir yaklaşım benimseyerek bunların üstesinden gelebilirler. Bu içerir: Doğru teknolojiye yatırım yapmak: Sigortacıların dijital dağıtımı desteklemek için doğru teknolojiye yatırım yapması ve sistemlerinin güvenli ve düzenlemelere uygun olmasını sağlaması gerekiyor. Aynı zamanda, sigortacıların yeni çalışma yöntemlerine açık ve çalışanların zihniyetini değiştiren bir kültür yaratması gerekiyor. Sigortacıların şeffaf iletişim, kullanımı kolay dijital araçlar sağlayarak ve zamanında bilgi sağlayarak müşterilerde güven oluşturması gerekir. Sonuç olarak dijital sigorta dağıtımı, sigorta şirketlerine daha fazla erişim ve daha iyi müşteri deneyimi gibi birçok fayda sağlama potansiyeline sahiptir. Ancak aynı zamanda teknolojik engeller, kültürel direnç, düzenleyici engeller ve müşteri güveni gibi önemli zorlukları da beraberinde getiriyor. Sigortacılar stratejik ve bütünsel bir yaklaşım benimseyerek bu zorlukların üstesinden gelebilir ve dijital çağda dağıtım kanallarında beklenen performans için başarılı olabilirler.