“Acentelerin dijitalleştirilmesi sigorta şirketleri için en iyi yatırım”

 “Acentelerin dijitalleştirilmesi sigorta şirketleri için en iyi yatırım”

Köşe yazarımız Sema Tüfekçiler, Sigortacı Gazetesi Instagram canlı yayınında İSAD Onursal Başkanı ve Şişli MYO Sigorta Bölümü Öğretim Görevlisi Turusan Bağcı’yı konuk etti. Canlı yayının konusu ise pandemi döneminde acentelik mesleğinin nasıl etkilendiği oldu. Bağcı, “Acentelerin dijitalleştirilmesi, sigorta şirketlerinin dijitalde yapacakları en iyi yatırım” dedi.

Sigortacı Gazetesi, Instagram kanalı üzerinden düzenlediği canlı yayınlarla sektörün nabzını tutmaya devam ediyor. 7 Aralık 2020 Pazartesi 18.30’da köşe yazarımız Sema Tüfekçiler, İSAD Onursal Başkanı ve Şişli MYO Sigorta Bölümü Öğretim Görevlisi Turusan Bağcı’yı konuk etti. Canlı yayının konusu ise pandemi döneminde acentelik mesleğinin nasıl etkilendiği oldu.

Sokağa çıkma yasaklarının sigorta ürünlerine olan etkisini Turusan Bağcı şöyle yorumladı: “Dışarı çıkmayan insanlar kaskolarını yenilemediler, trafik sigortalarından bir süre kaçındılar. Ama biz orada sektör olarak; kampayalar yaptık, süreleri uzattık, taksitlendirme yaptık. En önemli yöntem de sağlık sigortalarına pandemiyi eklemek oldu. Bu anlamda acenteler olarak çok baskı yapmıştık. İnsanlar dışarıya çıkmaya başladıkça kasko ve trafik sigortalarında da artışlar başladı. Bu dönem sigorta sektörü açısından da kârlı bir dönem oldu. Hasar frekanslarında ciddi bir düşüş yaşandı, bu düşüşte şirket kârlılıklarına olumlu yansıdı.”

Sigorta satış kanalları üzerindeki oran değişimine dikkat çeken Bağcı, “2019’un 10 ayında acentelerin kaskodaki payı %74-75 civarındayken 2020’nin aynı dönemine bu oran %59 oldu. Bankaları payı ise %35’e çıkmış. Diğer kanallarda ise %3 artış yaşanmış. Toplam üretimde rakamsal bazda bir değişimin görünmeme sebebi fiyatların, araç bedellerinin artması, dövizin yükselmesi, parça fiyatlarının artması. Bu da kasko fiyatlarına yansıdı, bir önceki yıla göre primler arttı. Aslında en güzel karşılaştırma adet bazında ve yüzdesel bakmakta. Adet bazında acentelerin kaybı trafik sigortalarında ve kaskoda çok daha yüksek. İşi acentelik olmayanların bu işlere girmeye başladığının sinyalini de görüyoruz” diye konuştu.

Acentelerin dijitalleşmesi ile ilgili Bağcı şunları söyledi: “Bir firma dijitalde yoksa önümüzdeki yıllarda onu yok sayacağız. Mutlaka dijitalde olmak lazım gelecek bu yönde gözüküyor ama sigorta şirketleri bunu yanlış değerlendiriyor. Yapılan araştırmalar şunu gösteriyor: Acentelerin dijitalleştirilmesi, sigorta şirketlerinin dijitalde yapacakları en iyi yatırım. Bunun altyapısı şirketlerde var. Web sitesi kurulumu, yazılım gibi maliyetleri acentelerin karşılaması imkansız.”

İlginizi Çekebilir