Çağımızın hızı baş döndürüyor…

BEN 20. yüzyılın çocuğuyum. 21. yüzyıla pek ısınamasam da biraz da mesleğim gereği gelişmeleri izlemeye çalışıyorum. Ama günümüzde yaşanan teknolojik değişimi takip edebilmek her babayiğidin harcı değil. Teknolojide yaşanan hızlı değişim gerçekten insanın başını döndürüyor. Geçen ay içinde aldığım “Mobil reklam TV reklamının tahtını sallıyor” başlıklı basın bülteni reklam dünyasında yaşanan büyük değişimi gözler önüne seriyor.
Dünyada 42 ülkede faaliyet gösteren Interactive Advertising Bureau (IAB) Avrupa, IAB Amerika ve IHS Technology’nin yaptığı ortak araştırmaya göre küresel mobil reklam yatırımları 2014 yılında 24 milyar euroya (31.9 milyar $) ulaştı. Araştırmanın ortaya koyduğu verilere göre, 2013 yılında 14.6 milyar euro (19.3 milyar $) olan mobil reklam yatırımları 2014 yılında yüzde 64.8’lik artışla 24 milyar euroya çıktı (31.9 milyar $). Bu yükselişin temel nedeni mobil cihazların yaygınlaşması ve mobille ilgili girişimlerin artması olarak görülüyor. 2014’te mobil gösterim bazlı reklam gelirleri yüzde 88.1 oranında büyürken, arama motoru bazlı gelirlerde % 55.2, operatörlere bağlı mesajlaşma sistemlerinden uygulama tabanlı mesajlaşma sitemlerine geçişler sayesinde, SMS reklamlarında ise yüzde 13’lük artış kaydedildi.

10-15-eminozcantablo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2014 yılı için bölgelerin küresel bazdaki payları şu şekilde:
Kuzey Amerika: % 44.9 (10.8 milyar euro /143 milyar $)
Asya Pasifik: % 36.5 (8.8 milyar euro / 11.7 milyar $)
Avrupa: % 16.6 (4 milyar euro / 5.3 milyar $ )
Ortadoğu ve Afrika: % 1.2 (0.3 milyar euro / 0.4 milyar $)
Latin Amerika: % 0.8 (0.2 milyar euro / 0.2 milyar $)
Araştırmaya göre Kuzey Amerika 2013 yılına göre yüzde 76.8’lik büyüme ile öne çıkan bölge oldu. Ayrıca diğer bölgelerde de
% 50’nin üzerinde büyüme gerçekleşti.
Bölgelerin büyüme oranları şöyle:
Kuzey Amerika: % 76.8
Ortadoğu ve Afrika: % 68.5
Latin Amerika: % 66.1
Avrupa: % 58.6
Asya-Pasifik: % 54.5

‘DİJİTAL REKLAM ÖNEMİNİ BİR KEZ DAHA KANITLADI’
IAB Avrupa CEO’su Townsend Feehan, “Global mobil reklam gelirleri Avrupa’da ve dünyada mobilin büyüklüğü ve getirdiği fırsatlarla önemli bir pazarlama platformu olduğunu bir kez daha kanıtladı. Cihazlar arası farkların azalması ve dijital içeriklerle etkileşimin artması sayesinde tüketici davranışları ajanslar, yayıncılar ve reklam verenler tarafından daha iyi gözlemlenir hale geldi. IAB Avrupa olarak dijital büyümeyi desteklemek için araştırma ve eğitim çalışmalarıyla sektörel standartların geliştirilmesine yatırım yapmaya devam ediyoruz” diyor.
IAB ABD Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Mobil Pazarlama Merkezi Genel Müdürü Anna Bager durumu, “Mobil cihazlar tüm dünyada tüketicilerin hayatlarının merkezine oturdu. Bu rakamlar markaların, mobilin büyük potansiyelinin farkına vardığının göstergesidir. Büyümenin devam edebilmesi için şimdi sıra, tüm sektörün mobil standartlarının dünya çapında oturtulması için bir araya gelmekte” olarak özetliyor.
IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Kurşun mobilin Türkiye’deki gelişimini, “Mobil Türkiye’de de hızla büyüyor. IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması kapsamında kodlu sitelerde yapılan platform analizine göre mobilin (telefon + tablet) sayfa gösterimlerdeki payı Nisan 2014’te %12.3’ten Haziran 2015’te % 28.4’e çıkmış durumda. 2014’te Türkiye mobil reklam yatırımlarında gözlenen % 30’luk artışın 2015 yılında da sürmesini ve dijital reklam yatırımları içindeki payını artırmasını bekliyoruz” sözleriyle değerlendiriyor. Esen kalın…

Yorum yazın