Bir sonraki sigorta dalgasını tanımlayan dokuz müşteri türü

Bir sonraki sigorta dalgasını tanımlayan dokuz müşteri türü

Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY, ‘Sigortada Sonraki Dalga: Tüketiciler ve Küçük İşletmeler’ adlı raporunda, 2030’a giden yolda sektörü tanımlayacak dokuz temel müşteri türüne odaklanıyor.

Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY’ın yayınladığı ‘Sigortada Sonraki Dalga: Tüketiciler ve Küçük İşletmeler’ adlı rapor, 2030’a giden yolda sektörü tanımlayacak dokuz temel müşteri türünü ele alıyor. Değişen tüketici ihtiyaçları, sigortacıları büyümek için yenilik yapmaya yönlendirirken, yeni rekabet tehditlerinin önünde kalmak için de dönüşüme davet ediyor.

Önümüzdeki on yılda, sigortacılık sektörünün yeni bir dönüşüm geçireceği belirtilen raporda, geleneksel olarak ürünlere, politikalara ve tazminat ödemelerine odaklanmak yerine hizmetlere, deneyimlere ve değer yaratmaya odaklanılacağının altı çiziliyor. Başka bir deyişle, sigortacıların satmak istedikleri veya her zaman sattıkları değil, tüketicilerin istediği ve ihtiyaç duyduğu ürünler, inovasyonun ve büyümenin en baskın aracı olacak.

DEĞİŞEN İHTİYAÇLAR YENİLİĞE BİR DAVET

Raporda, sigortacıların müşterilerle etkileşim kurma biçimlerinin ve dağıtım kanallarının da aynı oranda değişeceğine dikkat çekiliyor. Bankalar, üreticiler, sağlık hizmeti sağlayıcıları ve sektör dışındaki diğer yüksek profilli markaların, sigorta sektörünün dağıtım ortakları olacağı belirtiliyor.

Bugün bakıldığında sektör liderleri tarafından müşteri görüşlerinin; ürünlerde, hizmetlerde ve deneyimlerde nasıl iyileştirmeler sağladığının fark edildiği vurgulanıyor. Bu açıdan, değişen tüketici ihtiyaçları ve beklentilerinin, sigortacıların yenilik yapması için bir davet olduğu belirtilirken, dönüşüm programları için de bir plan olduğunun altı çiziliyor. Sigortacılar; artan tüketici taleplerini karşılamak, yeni müşterilerle bağlantı kurmak ve mevcut müşterileri elinde tutmak için, müşteri ihtiyaçları ve tercihleri üzerinden geleneksel kanalların önemini vurgulayarak, standardın altında kalan deneyimlerin üstesinden gelmek zorunda kalacaklar. 2030’a giden yolda sektörü tanımlayacak dokuz temel müşteri türüne odaklanan raporda; bu müşteri gruplarının hem zorlukları hem de sigortacıların son derece dinamik piyasada karşılaştığı fırsatları ifade ettiği belirtiliyor.

Her sigortacının bu dokuz grubun tümüne odaklanmayacağı vurgulanırken, kişiselleştirilmiş hizmet ve daha zengin dijital deneyimler de dahil olmak üzere artan değere katkıda bulunan ortak temalardan bahsediliyor. Raporda, dokuz grup şöyle sıralanıyor:

TÜKETİCİLER

1. Satış noktası alıcıları

Bu grup, satın aldıkları ürünlerin (tüketim ürünleri, mücevher, seyahat) satın aldıkları andan itibaren korunmasını ister. Gömülü finans ve büyüyen satış noktası sigorta piyasası, sigortacıların daha fazla müşteriye ulaşabileceği, sigortanın önemini gösterebileceği ve alaka düzeyini de artırabileceği anlamına geliyor.

2. Sanal öncüler

Meta veri tabanında daha fazla zaman harcayan insanların artmasıyla, dijital varlıkları (kripto anahtarlar, sanal kimlikler) kapsayan korumalara yönelik talep artıyor. Sigortacılar, sanal dünyada hackleri, ihlalleri ve hırsızlığı önleyen kurşungeçirmez kimlik koruması sunarak metazenleri* birbirine bağlayabilir.

3. ESG’ye adanmışlar

Bazı işletmeler çevresel, sosyal ve yönetişimi (ESG) öncelikli düzenleyici bir konu olarak görse de daha fazla tüketici parasını kendi değerlerinin bulunduğu yere yatırmayı tercih ediyor. Spesifik olarak ESG’ye adanmışlar, çevresel ve sosyal sorumluluğa sahip şirketlerle çalışmak isterken yeşil aklama** yapanlardan kaçınırlar. Ayrıca değerleriyle eşleşen ürün ve hizmetler için bir prim ödemeye de isteklidirler.

4. Daha bütünsel kapsama alanı isteyenler

Daha fazla tüketici, tüm yaşamları veya içinde yaşadıkları “baloncukları” için bütünsel ve dinamik kapsama alanı istiyor. Otomobil, ev, sağlık, seyahat için entegre bir kapsam tasarlamak karmaşık bir süreç ancak bu, sigortacılar için çok sayıda yeni fırsatın ve güçlü uzun vadeli ilişkilerin kapısını aralar.

5. Veri kapitalistleri

Tüketiciler, kişisel verilerinin değerinin giderek daha fazla farkına varıyor ve bu verileri paylaşmak için daha fazlasını bekliyor. Sigortacılar, yaşam olaylarına göre değişen bir teminat portföyü ile özelleştirilmiş teklifler, risk önleme ve koruma yönetimi için proaktif bilgiler aracılığıyla etkileşime geçebilirler.

6. Minimalistler

Bütçe bilincine sahip tüketicilerle giriş düzeyinde iş yapmak için uygun fiyatlı, sezgisel dijital deneyimler aracılığıyla kullanılabilen basit, anlaşılır politikalar gerekir. Nihai hedef, bu müşterilerle uzun vadede etkileşim kurmak, hayatlarında daha büyük riskler ortaya çıktıkça ilişkileri genişletmek ve derinleştirmektir. Sigortacılar, sigortanın değerini göstererek ve uygun maliyetli olabileceğini kanıtlayarak hem işlerini büyütebilir hem de yetersiz hizmet alan kişileri koruyabilir.

KÜÇÜK İŞLETMELER

7. İş-yaşam bütünleştiricileri

Sigortacılar, küçük ev tabanlı işletmeler için özel korumalar sunarak, insanların bugün nasıl yaşadığını ve çalıştığını yansıtan çözümlerle alaka düzeyini artırabilir. Bu tür teminatlar kolayca ayarlanabilir ve makul fiyatlı olmalıdır. Belirli sektörlerde ve rollerde çalışan işçilere yönelik çözümlerin ilgi görmesi muhtemeldir.

8. Verimli girişimciler

Günümüzde ticari sigorta seçenekleri, küçük ve orta ölçekli işletmelerin çeşitliliğini yansıtmamakta. Küçük işletmelerin artan riskleri yönetmesine yardımcı olmanın öncelikleri, gerçek zamanlı siber sigorta, izleme ve kurtarma hizmetleri ve belirli operasyonlar için gerçek zamanlı, dinamik ve kullanıma dayalı fiyatlandırmadır. Her küçük işletme, 7/24 dijital desteği takdir edecek ve gerektiğinde uzman tavsiyesine erişecektir.

9. Bilinçli sahipler

Kişisel alanlardaki ESG adanmışları gibi, küçük işletme sahipleri de giderek sürdürülebilirliğe odaklanıyor. Bu müşteriler işletmelerini daha “çevreci” bir şekilde yürütmelerine yardımcı olan hizmetlere sahip sigorta şirketlerine ilgi duyuyor.

*Metazen: Metaverse vatandaşı.

**Yeşil Aklama: Çevreye karşı sorumlu bir kamu imajı sunmak için bir kuruluş tarafından yayılan dezenformasyon.

Yağmur Ceren Kural 

yagmur@sigortacigazetesi.com.tr