Balkan: Artan maliyetler ciddi bir hasar yükü getirecek

 Balkan: Artan maliyetler ciddi bir hasar yükü getirecek

“Trafik Genel Şartları’nda yapılan değişikliklerle beraber gelen maliyet artışlarını dikkate alan bir tavan prim artışı yapılmadığı takdirde, 2022 yılının sektör açısından oldukça zor geçeceği görünüyor.”

Trafik Genel Şartları’nda yapılan son değişiklikler ile ilgili açıklamalarda bulunan Türk Nippon Sigorta Teknik ve Reasürans, Hasar, Aktüerya’dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Emrah Balkan, “Yapılan tüm değişikliklerle birlikte trafik sigortası genel şartlarının tüketici lehine olacak şekilde düzenlendiğini söyleyebiliriz. Bedeni hasarlarda hesaplama yöntemlerinin bir standarda kavuşması olumlu olmakla beraber, iskonto oranının düşürülmesi ve asgari ücretin artırılması sebebi ile ortalama tazminat tutarlarının da ciddi şekilde artması öngörülmektedir” dedi.

‘ORİJİNAL PARÇA HASAR YÖNETİMİNİ GÜÇLEŞTİRECEK’

Orijinal parça zorunluluğunun hasar yönetimini güçleştireceğinin ve artan kur baskısıyla beraber maddi hasarlarda şirketlere ek yük getireceğinin altını çizen Balkan, “Son olarak değer kaybı hasarları da yeni hesap yöntemi ve kapsamla beraber kur artışının da etkisi ile önemli bir maliyet kalemi haline gelecektir. Tüm bu maliyet artışlarını dikkate alan bir tavan prim artışı yapılmadığı takdirde 2022 yılının sektör açısından oldukça zor geçeceğini düşünüyorum” ifadelerini kullandı.

‘PRİMLERDE ORTALAMANIN ÜZERİNDE ARTIŞ GEREKLİ’

Mevcut düzenlemelerin ve asgari ücret döviz kuru artışlarının yarattığı maliyeti karşılamak adına primlerde ortalamanın üzerinde bir artışın gerekli olduğunu belirten Balkan, sözlerine şu şekilde devam etti: “Kaskoda rayiç bedel üzerinden poliçe düzenlendiğinden, 2021 yılında primi düzenleme tarihindeki araç bedellerine göre ve pandemi koşullarına uygun olarak belirlenmiş poliçelerden gelecek hasarlar artan maliyetler sebebiyle ciddi bir hasar yükü getirecektir. 2022 yılında düzenlenen poliçelerin primleri ise yeni araç bedellerine göre ve mevcut frekanslar göz önünde bulundurularak belirleneceğinden bunlar için daha sağlıklı bir hasar prim oranı beklemek yanlış olmayacaktır diye düşünüyorum. Her halükârda 2022 yılının kârlılığının olumlu sonuçlanması beklenmemektedir.”

Tüm sektörde olacağı gibi Türk Nippon Sigorta’da da oto sigorta branşında maliyet ve kâr odaklı bir politika izleneceğini ve fiyatlandırmanın buna göre yapılacağına dikkat çeken Balkan, “Kur ve asgari ücret artışı sebebi ile sigorta şirketleri artan maliyetleri karşılamak adına öncelikle tüm fiyatlarını tavan primler seviyesine çıkaracaktır. Ancak bu seviyede bile maliyetleri karşılayamama durumunun ortaya çıkacağından fiyat artışı beklentisinde olunacaktır” diyerek sözlerini noktaladı.

İlginizi Çekebilir