Anadolu Sigorta 2014’ün ilk yarısını prim üretiminde lider tamamladı
Anadolu Sigorta, sene başında yakaladığı olumlu prim üretim artış performansını 2014’ün ilk yarısında da sürdürdü. Türkiye Sigorta Birliği tarafından açıklanan sonuçlara göre, Anadolu Sigorta, 2014 yılının birinci çeyreğinden sonra, altı aylık rakamlarda da prim üretiminde lider oldu. Yaklaşık 1 milyar 593 milyon liralık prim üretimi ve yüzde 12.01 pazar payıyla Anadolu Sigorta’nın prim üretimi, geçen yılın aynı dönemine göre nominal olarak yüzde 19.45 arttı.
PRİM ÜRETİMİNDE ARTIŞ ORANI YÜZDE 10
Prim üretimindeki reel artışın yüzde 10’a yaklaştığının altını çizen Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, bu durumun tüketicinin Anadolu Sigorta’ya olan güveninin yansıması olduğuna dikkat çekti.
2013 yılının ilk yarısında 1 milyar 333 milyon lira olan prim üretimini 2014’ün aynı döneminde 1 milyar 593 milyon liraya ulaştırdıklarını ifade eden Ülken, ortaya çıkan bu önemli artışın Anadolu Sigorta’nın sektördeki pozisyonu ve gücünü de en iyi şekilde ortaya koyduğunu vurguladı.
Musa Ülken, prim üretimindeki bu başarıyı kârlılıkla da desteklemeyi ve 2014 yılını en verimli şekilde tamamlamayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.
‘PROJE YATIRIMLARIMIZ YILIN KALANINDA DA DEVAM EDECEK’
Sigorta sektörünün, Türkiye’nin mevcut ekonomik büyümesinden hak ettiği payı alması için müşteri yönetim süreçlerinin öncelikli olarak değerlendirilmesi gerektiğini söyleyen Ülken, “Sigorta müşterilerinin davranışlarının anlaşılması ve gerekli stratejilerle müşteri değeri ile memnuniyetinin artırılması önem taşıyor. Müşteri ve satış kanallarımıza yönelik süreçleri güçlendirmek için proje, araştırma ve geliştirme çalışmalarına yapılan yatırımlarımız, 2014 yılının ikinci yarısında da devam edecek” diye konuştu.
‘TANITIM VE SOSYAL MEDYA ÇALIŞMALARIMIZ SÜRÜYOR’
“Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini analiz eden, bu ihtiyaçlara uygun yeni ürünler geliştiren ve var olan ürünlerimizi ihtiyaçlara en iyi cevap verecek şekilde yapılandıran ekiplerimiz var. Poliçe içeriklerinin anlaşılır ve sade olmasından, doğru müşteriye doğru ürün paketleri sunulmasına ve müşterilerimize avantajlı kampanyalar düzenlenmesine kadar pek çok konuyu içeren çalışmalar yapıyoruz” diyen Musa Ülken, sadece ürünlerinin tanıtımını değil, sigortacılığın önemini de vurguladıkları tanıtım ve sosyal medya çalışmalarının hız kesmeden devam ettiği bilgisini verdi.
‘KOBİ’LERE YÖNELİK PAKET ÜRÜNLERE ODAKLANACAĞIZ’
Anadolu Sigorta’nın özellikle kasko, sağlık ve yangın sigortaları gibi temel branşlara verdiği önemi sürdürdüğüne değinen Ülken, bunlara ek olarak, başta mesleki ve bireysel sorumluluklar olmak üzere KOBİ’lere yönelik paket ürünlere daha çok odaklanmayı, nakliyat ve genel sorumluluk sigortaları gibi branşlardaki liderliklerini pekiştirmeyi hedeflediklerini aktardı.
‘TEKNOLOJİK YATIRIMLAR STRATEJİK BİR GEREKLİLİK’
“Önümüzdeki dönemde, zayıf yatırım getirileri ve düşük faiz oranları sigorta sektörünü fiyatlandırma ve operasyonel yaklaşımlara yönelik farklı kararlar almaya zorlayabilir. Büyümeyi desteklemeye ve risk yönetimini geliştirmeye yönelik teknolojik yatırımlar, sigorta sektörü için stratejik bir gereklilik halini alacaktır” diyen Ülken, teknik kârlılık noktasında ise riske uygun fiyatlama ve dengeli portföy sağlanmasına yönelik çalışmaların hız kazanacağını dile getirdi.
ANADOLU SİGORTA BEŞ FARKLI BRANŞTA DA ÜRETİM BİRİNCİSİ
Anadolu Sigorta, toplam üretimin haricinde kara araçları, hava araçları, su araçları, nakliyat, hava araçları sorumluluk ve genel sorumluluk branşlarında da prim üretimiyle ilk sırada yer aldı.