Aegon’un net geliri yüzde 43 oranında arttı

2014 yılının ikinci çeyreğine dair sonuçlarını açıklayan Aegon, yılın ilk yarısında güçlü bir performans sergiledi. Büyüme, geliştirilmiş işletme performansı ve hisse senedi piyasalarının yüksek seyri sayesinde temel faaliyet kârı yüzde 7 oranında artarak 514 milyon euroya ulaştı. Bu rakam, yüksek ölüm oranlarına ve döviz kuru hareketlerine tanık olunması nedeniyle kısmen azaldı.

Rayiç değer kalemlerinde gerçekleşen 263 milyon euro değerindeki kayıp finansal koruma programları ve model güncellemelerinden kaynaklandı. Net gelirse yüzde 43 oranında artarak 343 milyon euro seviyesine ulaştı. Bu artış, gerçekleşen kazancın artmış olması dolayısıyla gerçekleşti.

Özsermaye getiri oranı yüzde 8.8 seviyesine, run-off işletmelere ayrılan sermaye hesaba katılmazsa yüzde 9.6 seviyesine yükseldi.

SATIŞTA KÂRLI  BÜYÜME GERÇEKLEŞTİ

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki emeklilik ve değişken ödeneklerin katkısıyla brüt mevduatlar yüzde 3 oranında artarak 13 milyar euro seviyesine ulaştı. Net mevduat ise 6.1 milyar euro ile rekor bir seviyeye ulaştı.

Hayat sigortası satışları yüzde 2 oranında düşerek 511 milyon euro seviyesine geriledi. Asya, ABD ve İspanya’da elde edilen büyüme, İngiltere ve Hollanda’daki düşüş nedeniyle dengelendi.

Kaza, sağlık ve genel sigorta satışları ABD pazarının güdümüyle yüzde 36 oranında artarak 252 milyon euro seviyesine ulaştı. Yüksek marjlar yeni işletmelerin piyasa değerini yüzde 9 oranında artırarak 221 milyon euro seviyesine çıkarttı. Sermaye fazlası ve ödeme gücü oranı sırasıyla 1.7 milyar euro ve yüzde 211 seviyelerinde durağan kaldı.

Faaliyet nakit akışı, pazar etkileri ve 51 milyon euro değerindeki tek seferlik kalemler dahil olmak üzere, 370 milyon euro seviyesinde kayıtlara geçti. Ara temettü tutarıysa, hisse başına 0.11 euro oldu.

‘HİSSE BAŞINA 0.11 EURO ARA TEMETTÜ DAĞILIMI YAPACAĞIZ’

Sonuçları yorumlayan CEO Alex Wynaendts şunları söyledi: “Önceki çeyreklerde elde ettiğimiz pozitif momentuma katkıda bulunmaya devam ediyor ve Aegon’un elde ettiği güçlü sonuçlardan memnuniyet duyuyoruz. Müşterilerimize yenilikçi ürünler sunmaya ve dağıtım ağımızı genişletmeye devam ediyoruz. İspanya’da Banco Santander ile kurduğumuz başarılı ortaklığımızı yakın zamanda Portekiz’e genişleteceğiz. Giderek daha da fazla müşteri Aegon’u seçiyor ve finansal geleceklerini güvence altına almak için ürünlerimize ve hizmetlerimize güven duyuyor. Sonuç olarak, gelir getiren yatırımlarımız şirketin tarihi boyunca ilk defa 500 milyar euro seviyesini aştı. Sağlıklı nakit akışımız ve sermaye durumumuz güçlü mali temelimizin altını çiziyor ve bu yüzden de hisse başına 0.11 euro ara temettü dağıtımı yapacağımızı duyurmaktan memnuniyet duyuyorum.”

HEDEF SEÇİLİ PAZARLARDA LİDER KONUMUNA GELMEK

Aegon seçili pazarlarda lider olmaya yönelik stratejik hedefinin peşinden gitmeye devam ediyor. Bu hedef, Aegon’un tüm işletmelerinin temelinde yatan İdeal Kaynak Yönetimi, Kusursuz Operasyonel Etkinlik, İleri Düzeyde Müşteri Sadakati ile Yetkin ve Yetkili Çalışanlar olmak üzere dört stratejik amaçla destekleniyor. Bunlar, şirketin müşterileri ve iş ortakları tarafından en çok tavsiye edilen sigorta ve emeklilik şirketi haline gelmesine ve ayrıca sektörde en çok tercih edilen işveren olmasına yönelik stratejik hedefinin gerçekleştirilmesi için gerekli stratejik çerçeveyi oluşturmaktadır.

İdeal Kaynak Yönetimi: Temmuz ayında, Aegon, Banco Santander’in şube ağı üzerinden Portekiz’de koruma ve genel sigorta ürünlerini satmak için 25 yıllık bir anlaşmaya imza attı. Banco Santander Totta, Portekiz’in lider konumdaki bankalarından biridir ve 600’den fazla şubesi ile 2 milyondan fazla müşterisine hizmet veriyor.

Bu yeni anlaşma, Aegon’un 2013 senesinde Banco Santander ile İspanya’da kurduğu başarılı ortaklığın devamı niteliğinde. Anlaşmanın şartları uyarınca Aegon, Banco Santander Totta’nın sigorta faaliyet hisselerinin yüzde 51’ini elinde tutacak.

Aegon, Hollanda’da, internet üzerinden hizmet sunan ve 30 binden fazla müşterisi olan araç sigorta aracısı Onna-Onna’nın geri kalan yüzde 50 hissesini de satın aldı. Şirket kadın sürücülere odaklandı ve geçtiğimiz yıllarda olağanüstü müşteri hizmetleriyle ün kazandı. Onna-Onna’nın tam mülkiyetinin satın alınması Aegon’un müşteri deneyimini geliştirmek için yenilikçi teknolojileri kullanmaya yönelik bağlılığını gözler önüne sermektedir.

Kusursuz Operasyonel Etkinlik: Aegon’un kusursuz operasyonel etkinliğe odaklanmasının sebebi grubun kaynaklarını en verimli ve etkili bir şekilde kullanmanın yöntemlerini belirlemeyi hedeflemesi. Bu genellikle ya masrafların mutlak şekilde azalması ya da müşteri deneyimini geliştirmek ve büyümek için şirkete yeniden yatırım yapılmasını sağlamayla sonuçlanıyor. Bazı durumlarda, bunun sonucunda işbirliği ve yenilikçiliği geliştiren yeni bir yapı ortaya çıkıyor.

Aegon, Amerika Birleşik Devletleri’nde Bireysel Yatırım & Emeklilik ve İşveren Çözümleri & Emeklilik departmanlarını Transamerica Yatırımlar & Emeklilik adı altında tek bir çatı altında toplamayı hedefliyor. Bu yeni yapı, dağıtım faaliyetlerinin koordinasyonunu geliştirecek ve Aegon’un ortaya koyduğu, müşterilerinin mali yolculuklarının her safhasında; ev satın almaktan aile kurmalarına, emekliliklerinden bakımevindeki masraflarına kadar; tüm ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlerin sunulması stratejisine destek olacak.

Transamerica Emeklilik Çözümleri, kısa bir süre önce, Chatham Partners’ın 2013 senesinde yaptığı Müşteri Memnuniyet Analizi sonuçlarına göre, emeklilik planı sunucularının arasından, katılımcı hizmetleri, katılımcı beyannameleri, katılımcı websitesi, sesli yanıt sistemi ve itibari sorumlulukların yerine getirilmesine yardımcı olma konularında “Sınıfının En İyisi” olarak seçildi. Transamerica Emeklilik Çözümleri toplamda 165 kategoride “Sınıfının En İyisi” olmayı başardı.

İleri Düzeyde Müşteri Sadakati: Aegon’un stratejisinin hayati önem taşıyan öğelerinden biri de kuruluşun her seviyesinde yenilikçiliğin artırılması ile müşterilerine daha da yakınlaşması. Daha evvel görülmemiş seviyede müşteri-odaklı bir kültür yaratılması, Aegon’un değişen pazar ve müşteri davranışlarını önceden algılayabilmesine ve bu sayede büyümeye devam etmesine olanak tanıyacaktır.

Aegon, Üçüncü Küresel Emekliliğe Hazırlık Anketi’nin sonuçlarını açıkladı. Bu yıllık anket 15 farklı ülkeden 16 bin katılımcının – Çin’den Brezilya’ya, İngiltere’den ABD’ye – emekliliğe bakış açıları ve emekliliğe nasıl hazırlık yaptıklarına dair verdikleri cevapları temel alıyor. 2014 anketinin sonuçları insanların emeklilikleri hakkındaki endişelerinin altını çizmekle kalmayıp, çoğunun geleceklerini güvence altına almak için doğru adımları atmadıklarını ortaya koydu. Anket, hatırı sayılır bir şekilde dünya basınının ilgisini çekti, konu hakkında farkındalık yaratılmasına yardımcı oldu; ayrıca Aegon’un insanların mali gelecekleri konusunda sorumluluk almalarını sağlamaya yönelik hedeflerine katkıda bulundu.

Transamerica, mali danışmanların daha yüksek kaliteli tavsiyeler sunabilmeleri ve anında bilgi ve tavsiyelere ulaşabildiğimiz bu çağda, güncel kalmalarına yardımcı olmak amacıyla çeşitli videolar, bilgiler, elektronik kılavuzlar içeren ve bir ‘dijital araç takımı’ niteliğinde olan Müşteriniz Artık Aileden Biri (Your Client is Now a Family) programını yürürlüğe soktu. Söz konusu internet sitesi, danışmanların, müşterilerin ailelerinin farklı jenerasyonlara ait bireylerinin eşsiz ihtiyaçlarını anlayarak, müşterilerle daha güçlü bağlar kurmalarına yardımcı olmak için kuruldu.

Yetkin ve Yetkili Çalışanlar: Aegon’un hedefi, faaliyet gösterdiği sektör içinde en çok tercih edilen işveren konumuna gelmek. Bu nedenle, Aegon çalışanlarının bu stratejiye nasıl katkıda bulunduklarını daha iyi anlamalarını ve şirketin dört stratejik amacına doğrudan katkıda bulunan bireysel ve takım faaliyetlerine aşina olmalarını sağlamak için bir dizi süreç ve program yürütüyor. Aegon’un faaliyet gösterdiği bölgelerdeki toplumları yansıtması, hem müşterilerini anlaması hem de en üst sınıf çalışanları kendine çekmesi ve elinde tutması için önemli.

Screen Shot 2014-11-14 at 10.13.45

 

 

 

 

 


İLK YARI YILDA ÖNEMLİ STRATEJİK NOKTALARA ULAŞILDI

  • İspanya’da Banco Santander ile kurulan başarılı stratejik ortaklık Portekiz’e genişletiliyor.
  • ABD’deki Bireysel Yatırım & Emeklilik ve İşveren Çözümleri & Emeklilik departmanları Yatırımlar & Emeklilik adı altında tek bir departmanda toplanıyor.
  • Üçüncü küresel Aegon Emekliliğe Hazırlık Anketi, emekliliğe hazırlık yapılmasının gerekliliği ve Aegon markası hakkında farkındalığın artmasını sağladı.

 

Yorum yazın