Acentelerimizle yakın çalışmalarımız sürecek
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, Türk Nippon Sigorta için en önemli dağıtım kanalının acenteler olduğunu kaydetti. İş ortakları olarak gördükleri acentelerinin kendileri için önemini vurgulayan Pamukçu, bu değerin bilinciyle hareket ettiklerini ifade etti.
Prim üretimlerinin büyük bir kısmının en önemli iş ortakları olan acenteleri vasıtasıyla sağlandığının ve öyle de devam edeceğinin altını çizen Pamukçu, Türk Nippon Sigorta’nın acentelerle yakın çalışmalarını sürdüreceğini belirtti.
Satış kanalları ve özellikle de acenteleri için stratejilerini “ulaşılabilirlik” olarak ortaya koyduklarını dile getiren Pamukçu, “Bundan dolayı acentelerimize verdiğimiz hizmetin kalitesi bizim için çok önemli bir konu. Türk Nippon Sigorta olarak, diğer şirket uygulamalarının dışında acentelerimize karşı farklılıklar yaratan dinamik bir yapı içinde hizmet vermeye çalışıyoruz. Bu sistemde çalışmaya ve acentelerimiz için her zaman yenilikler yapmaya devam edeceğiz” dedi.
‘ACENTELERİMİZ HER AN BİZE ULAŞABİLİR’
Sigorta şirketlerinin verdiği hizmet kalitesinin, ürün yapısının ve hasar hizmetlerinin hemen hemen aynı olduğuna dikkat çeken Pamukçu, kendilerini iletişime en yakın şirket olarak konumlamak için çaba sarf ettiklerini belirtti. Acentelerinin ihtiyaç duydukları her an kendilerine ulaşabilmesini Türk Nippon Sigorta’nın farkı olarak tanımlayan Pamukçu, sözlerine şöyle devam etti: “İhtiyaç anında telefonun diğer ucundan gelecek cevabın acentelerimiz için ne denli önemli olduğunu biliyoruz. Çağın getirdiği gerekliliklerden biri olarak günümüzde birçok iş akışı, mailler ve mesajlar üzerinden ilerliyor. Ancak bazı durumlarda mail üzerinden anlatılmak istenen konu her ne kadar açık olursa olsun, yüz yüze veya telefonla anlatıldığı gibi açık olmayabiliyor. Bizler de bu anlamda acentelerimiz için ulaşılabilirliği en kolay sigorta şirketi olmaya çalışıyoruz.”
En büyük motivasyonlarının, acentelerin Türk Nippon Sigorta’nın hizmet kalitesini takdir etmesi ve Türk Nippon Sigorta’ya olan bağlılıkları olduğunu vurgulayan Pamukçu, birçok acentenin birden fazla sigorta şirketiyle çalıştığı bu sektördeki amaçlarının, kendileriyle çalışan acentelerin tercih sıralamasında başta gelmek olduğunu kaydetti.
“Çalıştığımız tüm acentelerimiz profesyonel, işine hakim, sektörün sorunlarını biliyor. Birçok acentemiz, sektör meclislerinde söz sahibi olan sektöre hizmet etmiş değerli acentelerimiz. Acentelerimizle çoğu zaman karşılıklı fikir alışverişi yapıyor, ihtiyaç ve beklentilere çözüm sağlayacak önerilerimizi onlara sunuyoruz” diyen Pamukçu, kârlılığın şirket ile acentenin el ele aynı bilinçle hareket ederek sağlanabileceğini dile getirdi.
‘DENGELİ PORTFÖY YAPISI OLUŞTURULMALI’
Acentelik faaliyetinin her ticari işletme gibi sürdürülebilir olmasının öneminden de bahseden Pamukçu, “Bunun için de acentelerin, portföylerini sadece oto sigortaları ile değil, oto dışı sigortalarından da oluşturmaları gerekiyor. Çünkü oto sigortaları, hasar frekansı ve hasar yapıları yüksek ürünler. Oto sigortası ürünlerinin diğer sigorta ürünlerine göre satışı daha kolay, ancak bu ürünler acentelerin hasar frekansını ve hasar prim oranlarını artıran sonuçlara yol açabiliyor. Dengeli portföy yapısına sahip olan acentelerin faaliyetlerini sürdürebilmesi çok daha kolay oluyor” şeklinde konuştu.
‘ACENTELER DE UZAKTAN SATIŞTAN FAYDALANABİLİR’
Türkiye’de e-ticaret hacminin giderek arttığına da değinen Pamukçu, bu durumun sigorta sektöründe de kendini hissettirdiğini dile getirdi. Pamukçu, günümüzde birçok acentenin internet sigortacılığıyla ilgili geleceğe yönelik planlamalar yaptığını ve sistemlerini bu doğrultuda kurguladığını aktardı. “Bireysel satışa destek sağlayacak olan internet sigortacılığının hedef kitlesi, zaman sıkıntısı olan tüketiciler ile genç nesil olacaktır. Bu nedenle de uzaktan satışın önemini artırması, acentelerin üretim payını düşürmeyecek, teknolojik altyapısını hazır hale getiren acentelere avantaj sağlayacaktır. Şirket olarak teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor, acenteleriyle büyüyen bir sigorta şirketi olarak acentelerimizin e-ticarette büyümesine yönelik sistemsel desteği sağlıyor, acentelerimizin yapmış olduğu üretimi etkileyecek faaliyetlerde bulunmuyoruz” diyen Pamukçu, acentelerinin yoğunlaştığı ürünlerde kendilerine web servisleriyle destek sağladıklarını vurguladı.
‘ACENTELERE TEKNOLOJİK DESTEK SAĞLIYORUZ’
Pamukçu, acenteleri için yaptıkları teknolojik yatırımlarıysa şu şekilde anlattı: “Sistem altyapımızda yaptığımız çalışmalarla birlikte acente portalımızda acentelerimizin teklif verme / poliçe üretme süreçlerini kolaylaştırmak için Jet Satış adını verdiğiniz kullanıcı dostu ara yüzler aracılığıyla hızlı ve kolay bir şekilde bu işlemleri yapmalarına destek sağlıyoruz. Ayrıca isteyen acentelerimize kendi projelerinde kullanabilmeleri için ürünlerimize ait poliçe web servislerini kullanmaları için gerekli web servisleri sağlıyoruz. Sağladığımız teknolojik desteklere acentelerimiz tarafından her zaman olumlu geri dönüşler oluyor.”
‘ACENTELERİMİZLE BÜYÜYORUZ’
Türk Nippon Sigorta’nın acenteleriyle büyüyen genç, dinamik bir sigorta şirketi olduğunu kaydeden Pamukçu, acentelerinden gelen her türlü öneriyi şirket olarak hızlıca değerlendirip, inandıkları her iş için destek verdiklerini aktardı. Pamukçu, acentelere, sadece Türk Nippon Sigorta için değil, sektörel gelişim için de müşterilerine çapraz satış yönlendirmeleri yapmalarını, sektörel kârlılığa katkı sağlayacak ürünlerin satışına ve bireysel portföylerini artıracak projelere ağırlık vermelerini önerdi.
‘SİGORTACILIKTA DA SOSYAL MEDYA ÖNEM KAZANIYOR’
Dijital dönüşümle beraber sosyal medyanın şirketler için pazarlama bütçelerindeki küçük bir maliyet kalemi olmaktan çıkacağını, şirketlerin kurumsal itibarları ve pazarlama faaliyetleri için temel ihtiyaçları haline geleceğini belirten Pamukçu, sigorta şirketlerinin de sosyal medyayı daha aktif kullanacaklarını kaydetti. Pamukçu, şunları söyledi: “Kişilerin sektörümüzle ilgili beklentilerini, sorunlarını, şirketimize ve genel olarak sigortacılığa bakışlarını daha iyi anlamak için sürekli dinliyor ve çözümler üretiyoruz. İlerleyen dönemler için sosyal medya kullanımıyla ilgili proje çalışmalarımız gelişerek devam edecektir. Bunun yanında, oto dışı sigorta alanında insanlara farklı ürünlerle dokunmak, hayatlarını kolaylaştırmak istiyoruz. Yeni çıkarmaya başladığımız ürünlerimizin sigortalılara online tanıtımı ve satışı için sosyal medyayı etkin şekilde kullanıyoruz.”