Acentelerimize yakın olmaya devam edeceğiz

Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan sektörün geleceğine ve Ray Sigorta’nın hedeflerine yönelik açıklamalarda bulundu. Erdoğan, şirket olarak öncelikli hedeflerinin sürdürülebilir kârlılık ve sağlıklı bir büyüme olduğunu söyledi. Bu yıl yakaladıkları kârlılık rakamlarını korurken bir yandan da iç ve dış paydaşlarına katkı sağlamayı öncelikli hedefleri olarak konumladıklarının altını çizen Erdoğan, “Ray Sigorta olarak bizi sektörün üst sıralarına taşıyacak uzun dönemli yeni stratejimizi oluşturduk. Bu yıl acentelerimize yakın olmaya devam ederek, dağıtım kanalları etkinliğimizi artırmaya, ürün portföyümüzü zenginleştirerek kârlılık perspektifiyle yönetmeye odaklandık. Tüm bunları yaparken de yaptığımız her işin odağında müşteri memnuniyetini tutmaya özen gösterdik” şeklinde konuştu. Koray Erdoğan, sektördeki güncel gelişmeler ve Ray Sigorta ile ilgili sorularımızı yanıtladı…

Sektörde her şirket fark yaratarak ilerlemeye çalışıyor. Peki Ray Sigorta ne tür bir farklılık yaratarak stratejisini oluşturuyor?
Ray Sigorta, çok açıkça söyleyebilirim ki, sektörde şu an itibarıyla acenteler ve brokerler açısından çalışılabilecek en rahat şirkettir. Biz her zaman onların yanındayız, onlar için varız. Her zaman kaygılarını, sorunlarını ilk elden çözüyoruz. Ray Sigorta olarak, bunun uzun vadeli bir işbirliği ve ortaklık olduğunun farkındayız. Bizim yanımızda olan, Ray markasına inanan dağıtım kanallarımıza uzun vadede çok büyük kazanımlar sağlayacağız. Bizimle çalışan acenteler, bizim çalışma şeklimizin farklılığını kısa sürede anlayacaklardır.

Ray Sigorta 2016 yılına iyi bir başlangıç yaptı ve ilk 3 ayda üretimini % 45 artırdı. Konuyla ilgili değerlendirmeniz nedir?
Ray Sigorta, kaybettiği pazar payını bu seneden itibaren geri almaya başladı ve hak ettiği şekilde ilk 10 şirket arasında yer alacaktır. İlk çeyrekteki prim üretimimiz, 2015’in aynı dönemine göre yüzde 44,7 oranında artarak, 155 milyon TL’yi aştı. Kârlılık açısından değerlendirdiğimizde ise sektörün hayat dışı branşta 21 milyon TL’nin üzerinde zarar ettiği bir dönemde, Ray Sigorta olarak 5,8 milyon TL’lik net kâr elde ettik. Şirket olarak 2015 ilk çeyrekte 6,5 milyon TL zarar açıkladığımız göz önünde bulundurulduğunda 2016’nın ilk çeyreğinde elde edilen bu sonuç kârlılıkta yüzde 190 oranında bir büyümeyi işaret ediyor. Ray Sigorta, ilk üç aylık kârlılık verilerinde, dönem net kâr tutarı sıralamasında da dönem net kârı/prim üretimi sıralamasında da ilk 10’da yer alıyor. Elde ettiğimiz bu başarılı sonuçların altında sektörü, sigortalıları doğru analiz ederek şirketimizi en doğru noktada konumlamamız ve ekip olarak özveriyle çalışmamız yer alıyor.
Hayat dışında ilk çeyrek sonucunda faaliyet gösteren şirketlerin yüzde 60’a yakını zarar ediyor ve zarar eden
21 şirketin toplam zarar tutarı 249 milyon TL’nin üzerinde. Kâr eden 16 şirketin toplam kâr tutarı ise 273 milyon TL.

‘UZUN DÖNEMLİ YENİ STRATEJİMİZİ OLUŞTURDUK’
Ray Sigorta olarak 2016 yılı üretim ve kârlılık hedefleriniz nedir?
Ray Sigorta olarak öncelikli hedefimiz sürdürülebilir kârlılık ve sağlıklı bir büyüme yakalamak. Bir yandan 2016 yılında birinci çeyrekte yakaladığımız kârlılık rakamlarını korurken bir yandan da iç ve dış paydaşlarımıza katkı sağlamaya devam etmeyi öncelikli hedefimiz olarak konumladık. Bu doğrultuda Ray Sigorta olarak bizi sektörün üst sıralarına taşıyacak uzun dönemli yeni stratejimizi oluşturduk. Hedeflerimizin başarı seviyesini belirleyecek ölçütlerimizi tanımladık. Ortaklarımızın başarılı olarak değerlendireceği finansal değeri, rakiplerimizden farklılaşmamızı sağlayacak müşteri değerini net bir şekilde belirledik. Bu doğrultuda odaklanmamız gereken konularda mükemmelleşebilmek adına gerekli yetkinlik, altyapı, sistem ve süreç iyileştirmeleri için önemli adımlar atıyor olacağız. Bir değişim yönetimi disiplini altında Ray Sigorta’nın köklerinden ve VIG’nin sigortacılık bilgi birikiminden güç alarak, şirketimizi gelecek rekabet koşullarına en iyi şekilde hazırlamak için kollarımızı sıvamış bulunuyoruz.
Ray Sigorta’nın arkasında 58 yıllık bir tecrübe ve birikim var. Biz bu sektörün geçmişten gelen ve geleceğe damga vuran şirketi olarak hep var olacağız. Grubumuzdan da çok büyük destek görüyoruz. Bu bize iş yapma anlamında büyük bir esneklik sağlıyor. Bu esneklik şu anda piyasada faaliyet gösteren şirketlerin birçoğunda bulunmamaktadır.
Hiçbir zaman pazar payımızdan ve kârlılığımızdan ödün vermeyeceğiz. Bize değer katan dağıtım kanallarına teknik, stratejik ve vizyon olarak çok büyük destek vereceğiz ve her konuda onların yanında olacağız.

‘YENİ DÜZENLEMELER HERKESE OLUMLU YANSIYACAK’  
Trafik sigortaları ile ilgili Torba Yasa sektörü nasıl etkiler, trafik sigortalarındaki zarar sona erer mi?
Torba Yasa’yla birlikte devreye alınan zorunlu trafik sigortasının hem sektöre hem de vatandaşa olumlu yansıyacağı görüşündeyim. Ancak yasanın sektöre yapacağı yansımaları ilerleyen dönemlerde daha net görüyor olacağız. Yeni düzenleme ile Hazine, standart bir hesaplama yöntemi belirleyip, açıklayacak ve sigorta şirketleri kime, ne kadar vefat tazminatı ödeyeceğini, kişiler de sigortadan ne kadar tazminat alacağını bilecek. Böylece hem yıllarca süren davaların önüne geçilecek hem de sigortalılar doğacak tazminat haklarını uzun süreçlerden geçmeyerek, kolaylıkla alabilecekler. Sigorta şirketlerinin, kusurlu sürücülere tazminat ödemesi engellenecek. Bu durum uzun süredir şirketlerin yaşadığı en büyük sorun olarak karşımıza çıkıyordu ve fiyat artışının temel nedeni olarak gösteriliyordu. Trafik kazalarında zarar görenler, zararlarını tazmin etmek için dava yoluna gitmeden önce sigorta şirketlerine başvuracak. Şirketlerin ise 15 gün içinde bu başvuruya yazılı cevap vermesi zorunlu kılınacak.
Öte yandan son 3 yıldır üzerinde çalışılan Doğrudan Tazmin Sistemi’nin kısa süre içinde uygulamaya girmesi bekleniyor. Bu sistem sayesinde trafik kazalarında zarar gören araç sahibi sigortalılar karşı tarafın sigorta şirketine başvurmak yerine, kendi sigorta şirketlerine başvurarak hasar ödemesini alabilecek. Sigorta şirketleri de hasara neden olan aracın sigortacısından ödediği hasarı rücu edecek. Bu sayede, müşteri trafik poliçesini yaptırdığı şirketin hizmet kalitesinden faydalanmaya devam edecek. Böylelikle müşteri memnuniyetinin artacağını ve bu sistemin şirketleri sundukları hizmet kalitesini devamlı geliştirmeye yönlendireceğini söyleyebiliriz. Bu gelişmelerin sigorta sektörünün genel algısına katkıda bulunması ve sigorta pazarının büyümesini sağlaması beklentilerimiz arasında.

‘TRAFİKTEKİ DÜZENLEMELERİ İYİ ANLATMALIYIZ’
Ray Sigorta olarak trafik sigortaları konusunda yaklaşımınız nedir?
Trafik branşı, zorunlu bir ürün olmasının yanı sıra yeni müşteri kazanmak ve prim hacmi konusunda tüm sigorta sektörü için oldukça önemli bir branş. Son dönemde de zorunlu trafik sigortasında yaşanan prim artışları nedeniyle medyada sıkça yer alıyor.  Sigorta sektörü son 10 yılda, prim üretiminde sektörün lokomotifi olan bu branşta toplam 7 milyar TL zarar etti. Uzun yıllara yayılan ve giderek artan bu zarar trendi sigorta şirketleri açısından bu ürünün yönetimini gerçekten çok zor bir noktaya taşıdı. Belirli bir noktadan sonra da ciddi fiyat artışları kaçınılmaz hale geldi. Sektör olarak belki de burada katlanmak zorunda kaldığımız uzun dönemli zararları başta müşterilerimiz olmak üzere tüm kamuoyuna çok daha etkin bir şekilde anlatabiliyor olmalıydık. Yapılan yeni yasal düzenlemelerin yanında bu konudaki iletişimi tüm sektör olarak daha iyi yapabilirsek, hem fiyatlar hem de ürünün kamuoyundaki algısı anlamında çok daha iyi bir noktaya gelebileceğimizi düşünüyorum.
Burada trafik sigortasına ilişkin yapılan yeni düzenlemelerin sektör sonuçlarına uzun vadede pozitif yansımalarını göreceğiz. Bununla birlikte uzun kuyruklu bir branşta alınan tedbirlerin hemen sonuçlara yansımasını beklememek lazım. Ayrıca bu yasal düzenlemelerin yargı mercileri tarafından da uygulamasını izlemek gerekir. Burada bütün ilgili tarafların sabırlı olması gerekiyor. Sonuçlar düzeldiği müddetçe bunun ortalama primlere de mutlak surette olumlu yansımaları olacaktır. Somut sonuçları ve uygulamaları görmeden bu konuda aceleci olmak ve bir takım yaptırımlara gitmek uzun vadede hem sektöre hem de sigortalılara zarar verecektir.

‘DİJİTALLEŞMENİN ÖNEMİNİN FARKINDAYIZ’
Ray Sigorta dijital dönemde iş süreçlerini, pazarlama stratejilerini nasıl düzenliyor?
Müşteri beklentileri ve dağıtım altyapısına doğru yatırımları yapan şirketler, teknolojinin faydalarından yararlanarak sektörün ve müşterilerin değişen ihtiyaçlarına daha hızlı çözüm sunabiliyor. Dijitalleşme konusunda yapılan araştırmalar verimli ve yalın bir şekilde tasarlanmış süreçlere sahip şirketlerin kârlı bir şekilde büyüme hedeflerini tutturma şanslarının rakiplere oranla iki kat daha fazla ve ek olarak toplam maliyet kalemlerini yüzde 10-15 oranlarında düşürebildiğini gösteriyor. Ayrıca etkin işleyiş modeline sahip firmalar, kritik temas noktalarında kesintisiz hizmet sunarak müşteri memnuniyeti ve bağlılığını artırıyor. Ray Sigorta olarak hem çalışanlarımız hem de iş ortaklarımızın günlük iş akışlarındaki operasyonel yükünü azaltmak için sistemlerimizde bu yönde iyileştirme, güncelleştirme çalışmaları yapıyoruz. Uzun dönemli dijitalleşme projelerimizin odak noktasına sigortalılarımızın hizmete daha hızlı ve kolay bir şekilde ulaşmasını alırken, hem acentelerimizin hem de bizim gündelik işlerimizi sadeleştirmeyi hedefliyoruz.

‘SİGORTALILARIMIZLA İLİŞKİLERİMİZİ
ARTIRMAK İÇİN PROJELER ÜRETİYORUZ’
Sizce müşteri memnuniyeti ne kadar önemli?
Tüketici beklentilerinin yükselmesi ve teknolojik erişimin yaygınlaşması sonucu günümüzde sigortacılık sektörü, daha bilinçli ve talepkâr bir müşteri kitlesiyle karşı karşıya. Bu ortamda ‘müşteri odaklı’ bir iş modeline hızla geçiş yapmayan sigorta şirketleri rakiplerinin gerisinde kalma riskiyle karşı karşıyalar. İşletmelerin temel amacının kâr etmek olduğu ve bunun da ancak müşterileri memnun ederek yapılabileceği düşünüldüğü zaman müşteri istek ve gereksinimlerinin önemi daha da artıyor.  Bir danışmanlık şirketinin geçtiğimiz yıllarda gerçekleştirdiği Global Sigorta Müşteri Raporu’na göre Türkiye’deki her 10 sigortalıdan 8’i poliçelerini yenilemeden önce araştırma yapmayı planlıyor. Bu oran, mevcut durumda en son sigorta alımlarında ön araştırma yapmış olanların yaklaşık iki katı olarak karşımıza çıkıyor. Hizmet konusunda beklentileri yüksek olan tüketicilerin büyük çoğunluğu sigortacıların kendileriyle çok az temasa geçtiğini ve sektörün ‘müşteri hizmeti’ ile ‘müşteri bağlılığını ödüllendirme’ konusunda diğer sektörlerin gerisinde kaldıklarını ifade ediyor. Ray Sigorta olarak sigorta müşterilerinin, sektöre yaklaşımının bilincindeyiz ve sigortalılarımızla olan ilişkimizi kuvvetlendirme adına farklı projeler üzerinde çalışıyoruz.

‘KASKO VE KONUTTA İKİ YENİ ÜRÜN ÇIKARACAĞIZ’
Yeni ürünlere yönelik çalışmalarınız var mı?
Sigorta müşterilerinin değişen ihtiyaç ve beklentilerini, dünya genelinde oluşan yeni riskleri göz önünde bulundurarak sektörde fark yaratacak yeni ürünler geliştiriyoruz. Yakın bir süre içinde kasko ve konut sigortalarında çok yenilikçi iki ürün lansmanımız olacak. Ayrıca yine kısa bir süre içerisinde dijital kimlik koruma ile ilgili inovatif bir ürünümüzü acentelerimiz vasıtasıyla tüketicilerimize sunuyor olacağız. Bir yandan mevcut ürün portföyümüzü aktif bir şekilde güncelleyip, etkin bir şekilde yönetirken bir yandan da bu tür yenilikçi sigorta çözümleriyle tüketicilerin değişen risk ihtiyaçlarına en iyi çözümleri, en iyi koşullarda sunarak sektörde fark yaratan bir şirket olacağız. Özetle, Ray Sigorta ürün geliştirme ve yönetimi anlamında sektörde adından sıkça söz ettirecek şirketlerden biri haline geliyor.

‘ACENTELERİMİZİ BÜYÜTECEK VE GELİŞTİRECEK
YATIRIMLARI YAPMAYA DEVAM EDİYORUZ’
Acentelerinize yoğun yatırım yapıyorsunuz. Peki sürprizleriniz var mı?
Ray Sigorta olarak satış stratejimizin çok önemli bir parçasını acentelerimiz oluşturuyor. Prim üretimimizin en büyük kaynağını oluşturan acentelerimiz gelecekte de temel satış kanalımız olmaya devam edecek. Dolayısıyla başarıya ulaşmak için acentelerimizi sadece bir satış kanalı olarak değil, iş ortağı olarak görüyoruz ve birlikte büyümek için etkin stratejiler oluşturmaya devam etmemiz gerekiyor.
Acentelerimizle yakın bir ilişki kurmak, onların ihtiyaç ve taleplerini doğru analiz etmek için bölge çalışanlarımızın yanı sıra üst düzey yöneticilerimizle birlikte sahaya inip, bire bir görüşmeler yapıyoruz. Onlarla sürekli temas halinde olmamız hem sahanın, pazarın ihtiyaçlarını en doğru şekilde anlamamızı hem de acentelerimizin işlerini kolaylaştırmak adına yapmamız gereken yatırımları doğrudan çözmemizi sağlıyor.
Ray Sigorta olarak sigorta sektöründe acentelerin öneminin bilincindeyiz. Önümüzdeki dönemde de en önemli odak noktamız müşterilerimize en kaliteli hizmeti sunarken acentelerimizi de büyütecek ve geliştirecek yatırımları yapmak olacak. Uzun vadede sürdürülebilir, kârlı ve müşterilerimize değer yaratma motivasyonumuzu sürekli kılarak, acentelerimize yakın olmaya devam edeceğiz.

Yorum yazın