Acente Asist AA+ kolaylaştırıcı hizmet!..
OCAK ayı ortasında, teknolojinin üstünlüğü de kullanılarak gerçekleştirilen bir sunum izledim. Beğenimi kazanan ve alkışı hak eden kısmı ise, güzel bir ortamda gerçekleştirilen bu toplantıyı online, canlı olarak ofisimde izliyor olmak ve yapılacak yeni girişimden anında haberdar olmamdı. Hatta bu aldığım keyif ve hayranlığımı o kadar abarttım ki, bu ay için yazdığım yazıyı erteledim ve anında bu yazıyı yazmaya başladım. Peki, böylesine güçlü bir motivasyonu bana sağlayan olay ne idi? Hemen söyleyeyim. Yapılan çalışmanın ve izlediğim sunumun adı “Acente Asist AA+” idi. TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) ile Assist Line’ın işbirliğinde ortaya çıkarılan ve de hem sigortalıya hem de acenteye kazandıracak yeni bir girişime dayalı proje olması dikkatimi fazlasıyla çekmeye yetmişti.
Projede benim ilgi alanıma giren ve yorumlama ihtiyacı duyduğum kısmı, pazarlamaya dönük yapılan faaliyetlerle ilgili olanıdır. Acentelere sigorta satışının yanında ürün çeşitliliği ile sigorta sektörü için yeni bir ürün satış esnekliği kazandırması ve ön plana çıkarılan bu çalışmanın faydalarını aşağıdaki şekilde sıralamak mümkün görünüyor.
• Her şeyden önce, Türkiye’nin her köşesine kadar uzanan bir dağıtım kanal ağıyla bunun satışının yapılması, çok doğru bir iş modellemesi olarak ortaya konmuş bulunmaktadır.
• Asistans hizmetlerin bir bütün olarak sunulmasıyla, pazarın genişletilmesi amaçlanmıştır. Müşterinin hizmetten beklediği fayda/ faydalara dayanan temel hizmet paketi oluşturulmuş ve sigorta ürünlerinin satışını artıran, başka bir deyişle çekirdek hizmetin satışını kolaylaştıran bir model oluşturulmuştur. Bu kavramı açıklamakta fayda var. Sigorta sektörünün çekirdek hizmeti, pazarda bulunma nedenidir. Bu neden de, sigorta satışının tüketicinin kullanımına ulaştırılmasıdır. Bununla birlikte, bu hizmetin kullanımını kolaylaştıran ve sonraki adımlarda asistans hizmetlerinin kullanımından dolayı sigorta satışlarının artışını olumlu yönde etkileyecek bir ürün olarak ortaya çıkmaktadır.
– McKinsey’in pazarlama matrisine göre, pazar çekiciliği ve rekabet gücü olarak değerlendirildiğinde ürünün pazardaki avantajlarını aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz.
• Pazar büyüklüğüne ulaşma hızı kolay olabilecektir
• Pazar kârlılığı, penetrasyona bağlı olarak yüksek olacaktır
• Rekabet koşulları uygunluğu
• Pazara giriş kolaylığının olması
• Talep değişkenliğine bir bütün olarak hizmet vermesi
• Pazardaki rekabet gücünü yorumlamak gerekirse;
• Pazar payı trendinin yüksek oluşu
• Marka bilinirliğinin kuvvetli olması
• Müşteri sadakatinin, maliyet yapısına bağlı olarak hızla sağlanacak olması
• Müşterinin ödediği bedele karşın elde edeceği fayda marjının yüksek oluşu
• Yararlanma oranının yüksek olacağı gibi öngörülerin gerçekleşmesi muhtemel olarak görülmektedir.
• Şirketin rekabet gücü açısından değerlendirdiğimizde ise;
• Stratejik yönetim yetkinliği ve tecrübesinin yüksekliği
• Donanımlı çalışan sayısının fazlalığı
• Müşteri ilişkileri yeterliliği ve deneyiminin yüksek oluşu
• Ürün geliştirme kapasitesi ve esnekliğine sahip olunması
• Pazar geliştirme yeteneği ve hızı
• Dağıtım kanal yapılarının genişliğine açık oluşu gibi konularda rekabet üstünlüğü görülmektedir.