Z kuşağı günün 3 saatini sosyal medyada geçiriyor

Z kuşağı günün 3 saatini sosyal medyada geçiriyor

Çevrimiçi dünyaya doğan Z neslinin yüzde 40’ı arkadaşlarıyla yüz yüze olmaktansa online olarak sohbet etmeyi tercih ediyor. Yapılan araştırmalara göre, sosyal medya kullanan Z jenerasyonunun ortalama 3 saat 19 dakikası online platformlarda geçiyor. 

YÜZDE 40’ı DİJİTALDE SOSYALLEŞİYOR

Çevrimiçi dünyaya doğan Z neslinin yüzde 40’ı arkadaşlarıyla yüz yüze olmaktansa online olarak sohbet etmeyi tercih ediyor. Pazarlamada rotanın dijitale çevrildiğine dikkat çeken dijital performans ajansı EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Z kuşağı, sosyal medya trendlerini takip ediyor, iletişim ve harcama biçimi olarak teknolojiyi hayatlarının her alanında kullanıyorlar. Şirketler, Z kuşağındaki tüketicilerle bağlantı kurmak için pazarlama stratejilerinin yönünü dijitale çevirmek zorundalar. Etkili bir dijital pazarlama stratejisi, yalnızca Z kuşağı hedef kitlesini anlamak ve taleplerine cevap vermekle kalmaz, aynı zamanda işletmeleri geleceğe hazırlar” ifadelerini kullandı.

GÜNDE 3 SAAT SOSYAL MEDYADALAR

Ipsos tarafından 2 bin katılımcı ile gerçekleştirilen araştırmaya göre, sosyal medya kullanan Z jenerasyonunun ortalama 3 saat 19 dakikası online platformlarda geçiyor. Gençlerin yüzde 25’i sosyal medyada geçirdikleri vaktin kendilerini olumlu hissettirdiğini söylüyor. 15-24 yaş aralığındakilerin yüzde 92’si WhatsApp, yüzde 91’i Instagram, yüzde 85’i YouTube kullanıyor. Gençlerin sadece yüzde 5’i sosyal medyada yer almıyor.