Yılın ilk çeyreği de devlere kâr getirdi

 Yılın ilk çeyreği de devlere kâr getirdi

Dünyanın en büyük sigorta ve reasürans şirketleri, 2015 yılının ilk üç ayına dair sonuçlarını açıkladı. Çoğu şirket kâr oranını yukarıya çekerken, bazılarının kârlılığında azalma görüldü. Yıl sonuna kıyasla, birçok şirket sonuçlarını iyileştirmeyi başardı. Reasürans şirketleri arasında en çok Munich Re’nin kârında düşüş gözlemlendi. Munich Re’nin kârı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16 oranında azaldı ve 790 milyon euro olarak kayıtlara geçti. Satıştaki reasürör PartnerRe’nin kârı da yüzde 21.6 oranında düştü ve 211 milyon euro olarak açıklandı.
Diğer reasürans şirketleri ilk çeyrekte daha başarılı oldu. En yüksek kâr artışı yüzde 30’la SCOR’dan geldi, şirketin kârı böylece ilk çeyrekte 175 milyon euroya ulaştı. Hannover Re de kârını yüzde 20.1 oranında artırarak 280 milyona taşıdı. En kârlı reasürör Swiss Re oldu, şirketin kârı yüzde 17 artarak 1.2 milyar euroya yükseldi. En büyük sigorta ve reasürans brokerlik şirketlerinden Aon plc ise 2015 yılının ilk çeyreğinde sadece yüzde 0.9 oranında artış sağlayarak kârını 299 milyon euroya çıkardı.
Sigortacıların da ilk çeyrekteki performansı iyiydi. Mapfre’nin kârında yüzde 8 oranında azalma oldu ve şirket ilk çeyreği 201 milyon euro kârla kapadı. Zurich Insurance Group’un da kârı yüzde 4 oranında azaldı ve 1.1 milyar euroya geriledi.
En yüksek kâr artışı yüzde 63.9’la MetLife’tan geldi, şirketin kârı 1.9 milyar euro olarak açıklandı. AIG de ilk çeyrekte kârını yüzde 53.4 gibi rekor bir seviyede artırdı ve 2.1 milyar euro kâr etti. Allianz, kârını önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11 oranında artırarak 1.8 milyar euroya taşıdı. Liberty Mutual da kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4.1 oranında artırarak 251 milyon euroya yükseltti. Generali de kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3.3 oranında artırarak 682 milyon euroya çıkardı.


Swiss Re ilk çeyrekte kârını yüzde 17 artırdı
Swiss Re, 2015 yılının ilk çeyreğinde 1.2 milyar euro kâr etti. Şirketin kârı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17 oranında artmış oldu. İlk çeyrekteki özvarlık verimliliği yüzde 16.1 olarak kayıtlara geçti. Şirketin prim üretimiyse yüzde 7 oranında arttı ve 6.9 milyar euro ulaştı.
Sonuçları değerlendiren CEO Michel M. Liès, mevcut piyasa şartlarının ve faiz oranlarının hâlâ zorlayıcı olduğunu söyledi. Bu sebeple elde ettikleri sonuçların çok daha sevindirici olduğunu belirten Liès, şunları söyledi: “Zorlu koşullara rağmen kârlılığımızı artırabilmemizi müşteri merkezli yaklaşımımıza ve başarılı iş modelimize borçluyuz. Bu sonuçlar, fırsatlardan yararlanmayı başarabildiğimizi ve riskleri iyi bir şekilde yönetebildiğimizi gösteriyor.”


Aon plc’nin ilk çeyrek kârı 299 milyon euro
En büyük sigorta ve reasürans brokerlik şirketlerinden Aon plc, 2015 yılının ilk çeyreğinde 299 milyon euro kâr etti. Şirket, kârını bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla sadece yüzde 0.9 oranında artırabildi. Şirketin toplam gelirleri yüzde 3 oranında azalarak 2.5 milyar euro geriledi.
Sonuçları yorumlayan Başkan ve CEO Greg Case, “Kur farkının yarattığı güçlüklere rağmen, yıla sağlam bir başlangıç yaptık. Yıl içinde başarılı sonuçlarımızı ilerleteceğimize ve 2017 yılında 2.1 milyar euro kâr etme hedefimize ulaşabileceğimize inancım tam” dedi.


Allianz ilk çeyrekte kârını 1.8 milyar euroya yükseltti
Allianz, 2015’in ilk çeyreğinde kârını önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11 oranında artırarak 1.8 milyar euroya taşıdı. Şirketin toplam gelirleri de yüzde 11.2 oranında arttı ve 37.8 milyar euroya yükseldi. Doğal afetler, şirkete 222 milyon euroya mâl oldu. Prim üretimi, hayat dışında yüzde 13.9’luk artışla 17.3 milyar euroya, hayat branşındaysa yüzde 9.7’lik artışla 18.8 milyar euroya ulaştı.
Sonuçları değerlendiren CFO Dieter Wemmer şunları söyledi: “Geçen yılın ilk çeyreğinde de çok iyi sonuçlar elde etmiştik, bu yıl sonuçlarımızı daha da ileriye taşıdık. Her ne kadar umut verici bir başlangıç yapmış olsak da, düşük faiz oranları piyasa şartlarını zorlamayı sürdürüyor. Yine de yılın geri kalanı için hazırlıklıyız. Hayat dışına bakacak olursak, Rusya ve ABD’de yeniden yapılanmamıza rağmen, Almanya’da güçlü bir şekilde büyüdük. Hayat branşındaysa İtalya, Asya-Pasifik ve Türkiye’deki yoğun talep sayesinde iyi bir büyüme oranı yakaladık.”


Mapfre’nin vergi öncesi kârı ilk çeyrekte 459 milyon euro
Mapfre, 2015 yılının ilk çeyreğindeki vergi öncesi kârını 459 milyon euro olarak açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine göre vergi öncesi kârını yüzde 4.7 artıran şirketin paydaşlarına düşen kâr ise yüzde 8 oranında azalarak 201 milyon euroya geriledi. Toplam prim üretimi, yüzde 2.6 oranında artarak 6.1 milyar euroya ulaştı. Şirketin toplam gelirleri de yüzde 8.9 oranında arttı ve 7.5 milyar euro oldu.


Satıştaki Partner Re 211 milyon euro kârda
Şu sıralarda satılmak üzere olan reasürör PartnerRe, 2015 yılının ilk çeyreğinde kârında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21.6 oranında düşüş yaşadı. Şirketin ilk çeyrek kârı 211 milyon euro olarak açıklandı. Şirketin özvarlık verimliliğiyse yüzde 9.8 olarak kayıtlara geçti. Prim üretimi, yüzde 5 oranında azalarak 1.5 milyar euro geriledi. Toplam gelirler 1.2 milyar euro olarak gerçekleşti.


AIG’nin ilk çeyrek kârında yüzde 53’lük rekor artış
AIG, 2015 yılının ilk çeyreğinde 2.1 milyar euro kâr etti. Şirket böylece kârında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 53.4’lük bir artış yakalamış oldu. Kârdaki bu rekor seviyede artış, AIG’nin iki büyük iştirakini satmasından kaynaklandı. Özvarlık verimliliği yüzde 9.3 olarak gerçekleşti. Şirket ilk çeyrekte 302 milyon euro hasar ödemesi gerçekleştirdi.
Konu hakkında konuşan Başkan ve CEO Peter D. Hancock, finansal hedeflerinde ilerleyişlerinin ve bilanço yönetimine bağlılıklarının elde edilen sonuçlara yansıdığını söyledi. İş yapış şekilleri ve aktifleri satarak borçlarını hızla kapamalarının, şirketin risk seviyesinin ne kadar indiğine ışık tuttuğunu kaydeden Hancock şöyle devam etti: “Odağımızda müşteri ve hissedarlarımızın uzun vadeli çıkarlarını gözetmek, bunun sürdürülebilirliğini sağlamak var. Büyüme, kârlılık ve risk faktörlerinin arasındaki dengeyi koruyarak uzun vadeli hedeflerimize ulaşacağımıza inanıyorum.”


Liberty Mutual ilk çeyrekte 251 milyon euro kâr etti
Liberty Mutual, 2015 yılının ilk çeyreğinde kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4.1 oranında artırarak 251 milyon euroya taşıdı. Toplam prim üretimi yüzde 7 oranında arttı ve 8.5 milyar euroya ulaştı. Toplam gelirler de 8.7 milyar euro olarak gerçekleşti. Afetler sebebiyle ilk çeyrekte 455 milyon euro hasar ödemesi yapıldı. Konu hakkında değerlendirmelerde bulunan Başkan ve CEO David H. Long, “Yılın ilk çeyreğinde, enerji sektöründeki zorlayıcı baskılar ve zorlu kış koşullarına rağmen başarılı bir sonuç elde ettik” dedi.


Kârlılıkta artış rekoru yüzde 63.9 ile MetLife’ta
MetLife, 2015’in ilk çeyreğinde kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 63.9 oranında artırarak 1.9 milyar euroya taşıdı. Kârdaki bu yüksek artışın altında şirketin yeni yıllık hayat sigortası ürününün ve uzun süreli bakım sigortasının satışlarındaki güçlü performansın yattığı belirtildi. İlk çeyrekte şirketin özvarlık verimliliği yüzde 11.7 olarak gerçekleşti. Toplam gelirler 11 milyar euro olarak kayıtlara geçti.Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO Steven A. Kandarian sonuçları şöyle yorumladı: “MetLife yıla iyi bir giriş yaptı. Yaptığımız işlerin hacminde ciddi bir büyüme gözlemledik. İzlediğimiz politikaların meyvelerini verdiğini görmek sevindirici. Örnek vermek gerekirse, ABD dışında kaza ve sağlık ürünlerinin satışında yüzde 24 artış yaşadık.”

 


Hannover Re kârında yüzde 20.1 artış sağladı
2015 yılının ilk çeyreğinde 280 milyon euro kâr eden Hannover Re, böylece kârını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20.1 oranında artırmış oldu. Şirketin toplam prim üretimi yüzde 21.4 oranında artarak 4.4 milyar euroya yükseldi. Özvarlık verimliliğiyse yüzde 13.9 olarak gerçekleşti.
2015 yılına güzel bir başlangıç yaptıklarını ifade eden Yönetim Kurulu Başkanı Ulrich Wallin şunları söyledi: “Elde ettiğimiz sonuçlar, özellikle de düşük faiz oranları göz önüne alındığında gerçekten tatmin edici. Yıl sonu için koyduğumuz 875 milyon euroluk kâr hedefine ulaşma yolunda emin adımlarla yürüyoruz.”


Munich Re’nİn kârı yüzde 16 oranında düştü
Munich Re, 2015’in ilk çeyreğinde 790 milyon euro kâr etti. Şirketin, bir önceki yılın ilk çeyreğinde 941 milyon euro olan kârı yüzde 16 oranında azalmış oldu. İlk çeyrekte şirket, doğal afetler için 66 milyon euro, insanlardan kaynaklanan felaketler için 189 milyon euro hasar ödedi. Özvarlık verimliliğiyse yüzde 9.7 olarak gerçekleşti.
Sonuçlardan memnun olduğunu belirten CFO Jörg Schneider, şunları söyledi: “Merkez bankalarının pahalı fiyat politikaları yüzünden yatırım yapmak zorlaşmış da olsa yıla iyi başladık. Yıl sonunda 2.5 – 3 milyar euro kâr etme hedefimizi başarabileceğimize inanıyorum.”


Zurich’in ilk çeyrek kârı 1.1 milyar EURO
Zurich Insurance Group, 2015 yılının ilk çeyreğinde 1.1 milyar euro kâr etti. Şirketin kârı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4 oranında azaldı. Prim üretimi hayat dışında yüzde 5 düşüşle 9 milyar euro, hayat branşındaysa yüzde 5 artışla 6.7 milyar euro olarak gerçekleşti.
Sonuçları değerlendiren CFO George Quinn şunları söyledi: “Sonuçları tatmin edici buluyorum. Kur farkları dolayısıyla grubumuzun performansı geçen yılkine kıyasla daha durgun. Bazı alanlarda kendimizi iyileştirmemiz ve geliştirmemiz gerektiği çok açık, böylece daha verimli olmaya odaklanabiliriz.”


SCOR’dan ilk çeyrekte yüzde 30’luk kâr artışı
SCOR, 2015 yılının ilk çeyreğinde 175 milyon euro kâr etti. Şirketin kârı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 oranında arttı. Toplam prim üretimiyse yüzde 17 artarak 3.1 milyar euroya yükseldi. Özvarlık verimliliğiyse yüzde 12.1 olarak kayıtlara geçti.
SCOR Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Denis Kessler, şirketin ilk çeyrekte elde ettiği sonuçları şu şekilde değerlendirdi: “Elde ettiğimiz başarılı sonuçlar, uyguladığımız stratejik taktiklerin doğru olduğunu gösteriyor. Yaptığımız işler ilk çeyrekte de büyümeyi sürdürdü. Ocak ve nisan aylarındaki yenilemelerin de olumlu geçmesi ve hayat alanındaki işlerimizi büyütmemiz, kârlılık ve büyümeyi aynı anda sağlamaya yönelik iş planımızın da başarısını kanıtlamış oldu.”


Generali 682 milyon euro kâr etti
Generali, 2015 yılının ilk çeyreğinde, kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3.3 oranında artırarak 682 milyon euroya taşıdı. Prim üretimi de yüzde 8.3 oranında arttı ve 20.1 milyar euroya ulaştı. Üretimin 6.5 milyar eurosu hayat dışından, 13.6 milyar eurosu hayat branşından geldi.
Hayat dışındaki üretim bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 0.1, hayat branşındaysa yüzde 12.7 oranında arttı. Hayat branşındaki üretimdeki artış, şirketin özellikle İtalya, Almanya ve Fransa’daki büyümesinden ileri geldi.

İlginizi Çekebilir

Leave a Reply