TÜSED’den değer kaybında eksper atamalarına ilişkin açıklama

TÜSED’den değer kaybında eksper atamalarına ilişkin açıklama

TÜSED, değer kaybında eksper atamalarına ilişkin bir basın duyurusu yayınladı.

Türkiye Sigorta Eksperliği Derneği (TÜSED), değer kaybında eksper atamalarına ilişkin bir basın açıklaması yayınladı. TÜSED, açıklamasında, “Son dönemde Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’na (SEDDK) gelen şikayetlerde, bazı sigorta şirketleri tarafından değer kaybı taleplerinde, eksper ataması yapılmadığı veya değer kaybı için yapılan eksper atamalarının “Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartları ve Değer Kaybı Taleplerinde Ekspertiz İşlemlerine İlişkin Genelge” hükümlerine uygun olarak yapılmadığı belirtilmiştir.

Bu kapsamda, 4 Eylül 2024 tarihinde SEDDK’nın son yaptığı sektör duyurusu çerçevesinde, değer kaybı talebi halinde söz konusu tazminat hesaplamasının EKSİST üzerinden sıralı olarak atanan sigorta eksperleri tarafından yapılacağının, ilgili mevzuat ile hüküm altına alındığı hatırlatılmıştır.

Yine SEDDK tarafından, değer kaybına ilişkin eksper atamalarının mevzuata uygun olarak yapılması hususunda sigorta şirketlerince azami özenin gösterilmesi gerektiği ifade edilmektedir. TÜSED Türkiye Sigorta Eksperleri Derneği olarak, yakın zamanda gerçekleştirdiğimiz duyurumuzda ifade ettiğimiz üzere, tüm değer kaybı müracaatları için, vatandaşlarımızın e-devlet üzerinden eksper ataması yapabildiğini, ayrıca eksper raporlarının da yine e-devlet vasıtasıyla görüntülenebildiğini hatırlatmak isteriz” ifadelerine yer verdi.

Yorum yazın