Türkiye’deki acentelerle iletişimde olmak istiyoruz

1831 yılında İtalya Trieste’de kurulan Assicurazioni Generali, 185 yıldır sigortalılara hizmet veriyor. İtalya’nın en büyük, Avrupa’nın üçüncü büyük sigorta şirketi konumundaki Generali’nin doğduğu ülke olan İtalya’nın önde gelen acentelerinden Milano Generali Acentesi Luca Niccolai ile röportaj gerçekleştirdik. Luca Niccolai, Avrupa’nın önde gelen sigorta şirketlerinden biri olan ve Türkiye’deki en köklü yabancı yatırımlardan biri konumundaki Generali’nin Türkiye’deki acenteleriyle iletişim halinde olmak istediklerini söyledi.

Geçmişe baktığınızda, sigorta sektörü nasıl bir gelişim gösterdi?
Acentenin rekabetçi ve pozitif sonuçlar elde etmesinde maliyetleri azaltmak için iş süreçlerindeki verimlilik, organize olmuş çalışanlar sayesinde bütçe planlamasında başarı ve ofis içinde uyumlu çalışmak gibi etmenler etkili. Çalışanların birbiriyle uyumlu olması çok önemli.

‘MÜŞTERİLERE KALİTELİ HİZMET VERİLMELİ’
İşinizi yönetirken takip ettiğiniz en önemli noktalar ve operasyonel ilkeleriniz nelerdir?
Acente olarak, önem verdiğimiz en önemli ilkelerimiz organizasyon, iyi zamanlama ve iş mükemmelliği. Her zaman iş sürecini hızlı ve etkin bir şekilde yürütebilmenin yollarını ararız çünkü organizasyonu iyi planlanmamış durumları kontrol etmek zordur. 2016 yılı için hedefimiz mevcut müşterilerimize odaklanmak. Acente çalışanları müşterilerini iyi hedeflemeli ve onlara kaliteli bir hizmet vermeye odaklanmalıdır. Benim için acenteler profesyonellerden oluşmalıdır, veznedarlardan değil.

‘GENERALI MARKASI GÖZE ÇARPIYOR’
Generali acenteleriyle diğer sigorta şirketi acentelerini ayıran özellik nedir?
Öncelikle, en büyük İtalyan şirketiyiz. Acentelerle uyum içinde çalışmadan en büyük ulusal şirket olamazsınız. Generali İtalya, teknik uzmanlıkların ve ülkemizdeki başarılı sigorta sektörünün birleşmesinin sonucudur. Kendine has özellikleriyle her biri ortak dağıtım ağından faydalanmak için tecrübelerini tek bir ana markada birleştirdiler. Şimdi, markamız sayısız kanal ve kurumsal girişimleriyle göze çarpıyor. 62 binden fazla takipçisinin olduğu geniş sosyal medya bağlantıları Generali İtalya’nın Pazarlama ve Dağıtım Kanalları Yöneticisi Mr. Stefano Gentili tarafından teşvik ediliyor.

‘TEKNOLOJİNİN FAYDALARINDAN YARARLANIN’
Generali’nin teknolojik bileşenleri iş yapış şekillerini nasıl etkiliyor?
Teknoloji, süreç optimizasyonundan, maliyetlerimizin düşürülmesinden ve çapraz satışlardan ticari aktivitelerimizin etkinliğinin artmasına kadar etki eden önemli bir etken. 2009 yılında, acentemiz tablet ve akıllı telefonlar aracılığıyla acente çalışanlarına bilgi geçişini sağlamak amacıyla kişiye özel optik depolama araçlarını kullanmaya başladı. Generali İtalya’nın Bilgi Teknolojileri Departmanı ileriye yönelik büyük adımlar atıyor. Veri zamanlaması gelişiyor ve ürün sayısı gittikçe artıyor.

Generali Türkiye acentelerine söylemek istedikleriniz var mı?
Generali Türkiye acenteleriyle iletişim halinde olmak istiyoruz. Geçtiğimiz iki yılda dahil olduğumuz ana birleşme sürecinden öğrendiğimiz şey temas halinde olmanın ne kadar önemli olduğu. Kendi dünyanızda saplanıp kaldığınızda ‘iyi’ olmak kolaydır ancak esas zor olan sizden daha iyi ve yenilikçi olan kişilerle etkileşim halinde olmaktır. Bilgi değişimine ön ayak olmalıyız. Hepimiz aynı hedeflere sahip olan büyük Generali Grubu’nun bir parçasıyız ve hepimiz sıra dışı olan bu takım için çalışıyoruz.

Yorum yazın