Türk Nippon Sigorta yine hedeflerinin üzerinde büyüdü
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, 2016 yılında hedeflerinin üstünde bir büyüme gerçekleştirdiğini aktardı. Pamukçu, sözlerine şöyle devam etti: “Şirketimizin 2016 yılındaki toplam prim üretimini 2015 ile karşılaştırdığımızda %145 artış olduğunu gözlemlemekteyiz. Şirketimiz, 2016 yılında hem oto dışı hem de oto branşlarında belirgin bir üretim artış hızı sağlamıştır. 2016 yılında elde ettiğimiz sonuçlar, 2014 ve 2015 yıllarından beri uygulamış olduğumuz stratejimizi başarı ile ortaya koyduğumuzu göstermektedir.”
2016 başında planladıkları büyüme ve kârlılık oranlarını gerçekleştirdiklerini belirten Pamukçu, bu yıl da şirkete ve paralelinde satış kanallarına gelir getirecek her branşta etkin bir oyuncu olma hedefini başarılı şekilde uyguladıklarını ifade etti.
2017 yılında ürün yapılarını tekrar gözden geçirdikleri bireysel sigortaların yanı sıra özellikle küçük ve orta boy işletmelerin yangın, nakliyat, inşaat sigortalarında hem üretimi hem de kârlılığı artırmayı hedeflediklerinden bahseden Pamukçu, şunları söyledi: “Bu ürünlerin dışında, 2017 yılında sağlık ve ferdi kaza tabanlı sigorta ürünlerimiz ile piyasada etkin bir oyuncu olmayı hedeflemekteyiz. Yeni yılda, her alanda piyasanın ihtiyaçlarını yakından takip edip, bu anlamda ihtiyaca yönelik farklı ürünleri hızlı bir şekilde oluşturacağız. Bu ürünleri çeşitli satış kampanyaları ile destekleyeceğiz.”
‘YENİ YILDA DA ACENTELER EN ÖNEMLİ KANALIMIZ’
2016 yılında, prim üretimlerinin yaklaşık olarak %90’ının acenteler tarafından sağlandığı bilgisini veren Pamukçu, “2016 yılında olduğu gibi 2017 yılında da en önemli dağıtım kanalımız acentelerimiz olacaktır. 2017 yılında acentelerimizin ürün satışlarını kolaylaştıracak çeşitli uygulamalara devam ediyor olacağız. Bu uygulamaların en önemlilerinden bir tanesi, satış ve destek kampanyaları olacaktır. 2017 yılında, farklı ürünlerde haftalık, 15 günlük ve aylık kampanyalarla acentelerin satışlarına destek verip motivasyonlarını devamlı canlı tutacağız. Bunun dışında, 2017 yılında sistemsel çeşitli enstrümanlar ile acentelerin satış yapma kolaylıklarını artırmayı planlamaktayız. En temel özelliğimiz olan ‘ulaşılabilir’ olma özelliğimizi 2017 yılında acentelerimize daha çok hissettireceğiz” diye konuştu.
“Şirketimizin en önemli dağıtım kanalını acenteler oluşturmaktadır. Acentelerimizi iş ortaklarımız olarak görüyor ve onları her şeyden çok önemsiyoruz. Şirket olarak bunun bilinciyle hareket ediyoruz. Üretimimizin büyük bir kısmını en önemli iş ortaklarımız olan acentelerimiz vasıtasıyla sağlıyoruz ve böyle de devam edeceğinin altını çizmek istiyoruz. Acentelerimize verdiğimiz hizmetin kalitesi bizim için her şeyden önemli. Şirket olarak, diğer şirket uygulamalarının dışında acentelerimize karşı farklılıklar yaratan dinamik bir yapı içinde hizmet vermeye çalışıyoruz” diyen Pamukçu, bu sistemde çalışmaya ve acenteleri için her zaman yenilikler yapmaya devam edeceklerini aktardı.
‘ACENTE KULÜP ÇALIŞMAMIZ BAŞLIYOR’
2017 yılında acentelere sundukları bu hizmetlerin dışında, acente kulüp çalışmalarını başlatacaklarını müjdeleyen Pamukçu, “Acentelerimiz, çeşitli kriterler çerçevesinde bu kulüp aracılığıyla birçok avantaja sahip olacak, yurtdışı gezileriyle ödüllendirilecek” dedi.
Acentelerin, Türk sigorta sektörünün en önemli dağıtım ve satış kanalları olduğunu vurgulayan Pamukçu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Acentelerin, sektör için öneminin ve etkinliğinin ileriki yıllarda da artarak devam edeceğini düşünmekteyim. Ürünlerimizi, acentelerimizden aldığımız talepler doğrultusunda ve aynı zamanda geniş bir piyasa araştırması yaparak hazırlamaktayız. Ürünlerimizi oluştururken, genel ihtiyaçları ve rizikoları karşılamasının yanı sıra, acentelerimize özel, piyasadaki benzer ürünlerden farklı rizikoları da temin etmeleri konusunda ilk günden itibaren özen göstermekteyiz. Bir acente şirketi olarak, acentelerden aldığımız geri dönüşler ve piyasa ile ilgili bilgiler bizim için çok değerli. Biz bu bilgileri çok önemli bir parametre olarak kullanıp, her alanda oluşturacağımız stratejimize ekliyoruz.”
‘BÜYÜK VERİ YATIRIMLARIMIZ SÜRÜYOR’
Acentelerine kendi projelerinde kullanabilmeleri adına Türk Nippon Sigorta ürünlerine ait poliçe web servislerini kullanmaları için gerekli web servisleri sağladıklarını söyleyen Pamukçu, “Ayrıca, sistem altyapımızda yaptığımız çalışmalarla birlikte acente portalımızda acentelerimizin teklif verme ve poliçe üretme süreçlerini kolaylaştırmak için Jet Satış adını verdiğimiz kullanıcı dostu arayüzler aracılığıyla hızlı ve kolay bir şekilde bu işlemleri yapmalarına destek sağlıyoruz” dedi.
Sağladıkları teknolojik desteklere acentelerinin her zaman olumlu geri dönüşler verdiğini kaydeden Pamukçu, mobil uygulama çalışmalarının da devam ettiğini ifade etti. “Acente ve müşterilerimize farklı arayüz ve farklı özelliklerle kullanacakları, onlara gerçek anlamda fayda sağlayacak ve hayatlarını kolaylaştıracak mobil uygulamalarımızı geliştirmeye devam etmekteyiz. 2017 yılında, acentelerimiz için portalımızda farklı proje çalışmalarımız olacak. Ayrıca web servislerle kendi iş süreçlerini iyileştirmek ve satış kanallarını geliştirmek için yapacakları projelere destek vermeye devam edeceğiz. Büyük veri kullanımı ve iş zekâsı uygulamalarıyla ilgili yatırımlarımız devam etmektedir. Bu yatırımların önümüzdeki dönemde daha da artmasını planlıyoruz” diyen Pamukçu, bunun da sigortalılara kişiselleştirilmiş hizmet sunmalarında büyük fark yaratacağını dile getirdi.
‘ACENTE SAYIMIZI ARTIRACAĞIZ’
2017 yılında, 2016 yılındaki mevcut acente sayılarını yaklaşık %15 oranında artırmayı planladıklarını söyleyen Pamukçu, “Acente değerlendirmelerinde çok detaylı çalışıyoruz. Çünkü biz, şirket ve acente ilişkisinin uzun soluklu olmasını hedefliyoruz ve istiyoruz. Bundan dolayı, şirketimiz ile aday acentelerimizin misyon, vizyon ve hedeflerinin paralel olması gerekliliğine inanıyoruz. En başta bu paralel düşünce sağlanırsa, hem şirket hem de acente için bu işbirliğinin sağlam temeller üzerinde uzun süreli olacağına inanmaktayız” diye konuştu.
ACENTELER İÇİN EĞİTİMLER YOLDA
2017 yılında çeşitli konularda ve bölgesel olarak acenteler için eğitim ve bilgilendirme çalışmaları yapacaklarını kaydeden Pamukçu, şunları söyledi: “Acentelerin her zaman portföylerini sadece oto sigortalarından değil, oto dışı sigortalardan da oluşturmaları için çaba sarf etmeleri gerekiyor. Çünkü oto dışı sigortalarında müşteri sadakati oto sigortalarına göre daha yüksek gerçekleşiyor. Bunun yanında bu ürünler, hem acentelerin dengeli portföy yapısına sahip olmalarına olanak sağlayacak hem de gelirlerini artıracaktır. Oto sigortalarının, oto dışı ürünlere göre satışı daha kolay, ancak bu ürünler acentelerin hasar frekansını ve hasar prim oranlarını artıran sonuçlara yol açabiliyor. Dengeli bir portföy, acentelerin sürdürülebilir bir yapıda faaliyetlerine devam etmelerine olanak sağlayacaktır.”