Türe: Müşteri acentenin yol gösterici olmasını bekliyor

 Türe: Müşteri acentenin yol gösterici olmasını bekliyor

Değişen dünya içerisinde acentenin rolünün aynı kalmadığını belirten Mapfre Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe, “Değişen şey acentenin rolü. 20 sene önceki bir acentenin müşteriyle irtibattayken ona sunduğu faydalar ile bugünküler farklı” dedi.

2021 senesinin sektör değerlendirmesini yapan MAPFRE Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Yıldırım Türe, “2021 senesi hem olumlu hem olumsuz olaylar getiren bir yıl oldu. Deprem felaketi, sel felaketi, orman yangınları yaşadık. Bunların sigortaya tesirleri oldu. Fakat tüm bunlara rağmen olumlu şeyler de oldu. Sigorta sektörü Ekim ayı itibarıyla %22’lik bir büyümeye sahip. Enflasyon üzerinde sektörün büyüme oranı yıllarca %11 seviyelerindeyken son dört-beş senedir %3 seviyelerine düşmüş durumda. Bu sene de %1,5’e indi” dedi.

‘TRAFİK VE KASKODA HASAR PRİM ORANI ARTTI’

2022 ve sonrası için sektörün dikkat etmesi gereken konulardan bahseden Türe, “Üçüncü çeyrek açıklamalarında hasar prim oranlarının bir parça yukarı hareket ettiğini görüyoruz. Özellikle oto branşında, hem trafik hem de kaskoda hasar prim oranları bir önceki döneme göre artmış durumda. Bir önceki dönem, pandemiden dolayı insanların araç kullanımının az olduğu bir dönemdi. Üçüncü çeyreğin verilerine bakarsak eğer son zamanların en kötü trafik-kasko hasar prim oranlarıyla karşılaşacağız gibi görünüyor. Oto branşının payı prim olarak sektörde azalmaya başladı. Bu da okunması ve not alınması gereken bir konu” açıklamasında bulundu.

‘SÜRDÜRÜLEBİLİR STRATEJİLER ÇOK ÖNEMLİ’

Mapfre olarak ciddi büyüklükte bir marka bilinirlikleri olduğunu belirten Türe, “Güven ve sürdürülebilir stratejiler bizim için çok önemli. Yani bugünün şartlarıyla dizayn edilmiş ama gelecek sene tamamen farklı bir formata geçmiş stratejileri istemiyoruz. Bizim stratejilerimizin sürdürülebilir, uzun vadeli ve bizim markamızla örtüşür olması çok önemli. Bütün operasyonlarımızın merkezinde deneyimi koyduğumuz ve müşteriyi yerleştirdiğimiz anlayış önümüzdeki dönemlerde en önemli yatırımımız olacak. Mapfre Sigorta konuşan bir sigorta şirketidir ve sigortacılık içinden insan geçen bir meslektir. Biz insan unsurunu hiçbir zaman sigortacılık anlayışımızdan ayrı tutmayacağımızı söyleyebilirim. Bizim teknolojik gelişmemizin bir parçası mutlaka insana dokunacak. Teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin insan unsurunu her zaman işimizin bir parçası haline getireceğiz. İnsan unsuru Mapfre’nin en kuvvetli alan olarak kalacak” ifadelerini kullandı.

Acenteler hakkında açıklamalarda bulunan Türe, “Riskler değişiyor. 20 sene önce sahip olduğumuz risklerle şu an sahip olduğumuz riskler aynı değil. Yaşam biçimimiz değişiyor. Teknoloji tamamen değişiyor. Dijital müşteri dediğimiz müşterinin bakışı değişiyor. Dolayısıyla acentenin üstlendiği rol de değişiyor. 20 sene önceki bir acentenin müşteriyle irtibattayken ona sunduğu faydalar ile bugünküler farklı. Müşteri; proaktif olarak acentenin risk yöneticisi, bir eğitmen, danışman, yol gösterici olmasını bekliyor” şeklinde konuştu.

İlginizi Çekebilir