
Tüketicilerin e-ticaret platformlarına olan güveni sigortayla artabilir
Chubb’ın yayınladığı rapora göre e-ticarete olan güvende eşitsizlik söz konusu. İşletmeler ürünlerini satarken dijital platformlara daha az güvenirken, tüketiciler dijital platformlara daha çok güveniyor. Tüketicilerin ve e-satıcıların hemfikir olduğu bir nokta ise her iki tarafın da uçtan uca daha güvenli bir alışveriş deneyimi istemesi.
Chubb’ın yayınladığı rapora göre e-ticarete olan güvende eşitsizlik söz konusu. İşletmeler ürünlerini satarken dijital platformlara daha az güvenirken, tüketiciler dijital platformlara daha çok güveniyor. Rapor ayrıca, tüketicilerin sigortaları olması durumunda çevrimiçi satın alma konusunda güvenlerinin artacağını da ortaya koyuyor. Her 10 tüketiciden 7’si elektronik, ev aletleri, egzersiz ekipmanı ve giyim gibi satın aldıkları ürünleri korumak amacıyla sigorta kapsamına girmek istiyor. Fiyat konusunda duyarlı olmalarına rağmen ankete katılanların çoğunluğu, satın aldıkları ürünlerin fiyatına %1 oranında fiyat eklemeye razı olacaklarını söylüyor. Raporda, tüketicilerin ve e-satıcıların hemfikir olduğu bir nokta ise her iki tarafın da uçtan uca daha güvenli bir alışveriş deneyimi istemesi.
Chubb Kuzey Amerika Dijital Tüketici Ortaklıkları Kıdemli Başkan Yardımcısı Amy McNeece, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “İster sosyal medyada ister e-ticaret platformlarında olsun, müşteri yolculuğu basit, kolay olmalı ve güveni oldukça kırılgan olan tüketiciye güven vermeli. Çevrimiçi sigortanın varlığı, güvenin oluşturulmasına ve sürdürülmesine katkıda bulunabilir. Bu, özellikle markalarını nasıl oluşturup koruyacakları ve sürekli müşteriler elde edecekleri konusunda düşünmesi gereken küçük işletmeler için de geçerli.”