Tüketiciler sigorta endüstrisinde insancıllaştırılmış deneyimler istiyor
Duck Creek Technologies’in gerçekleştirdiği 2023 Küresel Tüketici Sigorta Öngörüleri anketinde, dijital kanallar aracılığıyla insancıllaştırılmış sigorta satın alma, değişim ve iletişim deneyimlerine yönelik güçlü bir talep ortaya çıktı.
Mülk ve kaza (P&C) ve genel sigorta için akıllı bir çözüm sağlayıcısı olan Duck Creek Technologies, ikinci yıllık anketi olan 2023 Küresel Tüketici Sigorta Öngörüleri’ni yayınladı. 13 ülkede en az bir sigorta poliçesi olan 2 binden fazla sigortalıyla yapılan ankette, dijital kanallar aracılığıyla insancıllaştırılmış sigorta satın alma, değişim ve iletişim deneyimlerine yönelik güçlü bir talep ortaya çıktı.
Ayrıca sigorta şirketlerinin daha ilgili ve zamanında ürün/hizmetlere yönelik tüketici talebine hızlı bir şekilde yanıt verdiğini gösteren anket, önemli sayıda tüketicinin sigorta sağlayıcılarıyla etkileşim kurarken insanlaştırılmış bir deneyimi tercih ettiğini de ortaya koyuyor.
Duck Creek Technologies Ürün ve Teknoloji Sorumlu Şefi Jess Keeney, konuyla ilgili şunları söyledi: “Sigorta sektörü gelişmeye devam ederken, sigorta sağlayıcıların müşterilerinin ihtiyaç ve tercihlerini dinlemesi çok önemli.”
2023 Küresel Tüketici Sigorta Öngörüleri anketinde öne çıkan bulgular ise şöyle:
- Sigorta poliçesini almak için hangi kanal kullanılırsa kullanılsın, poliçe satın alan tüketicilerin %93’ü uygun teminatları aldığından emin.
- Poliçe yapıldıktan sonra tüketicilerin %44’ü insan etkileşimini tercih ediyor (bu oran 2022’de %35’ti).
- Sigorta satın almak için bir uygulama veya WhatsApp kullanımına olan ilgi de yıldan yıla arttı.