Teknoloji acentelerin rakibi değil partneri
Sigorta sektörünün üretimde amiral gemisi acentelerin günümüzde tek rakibi teknoloji gibi gözüküyor. TOBB SAİK verilerine göre 15 bin 500 civarında acente sektörde faaliyet gösterirken, dijital yatırımların hızla artığı sektörde bu ayki sayımızda acentelere iş ortaklığını yaptıkları şirketlerin dijital yatırımlarına kendilerini nasıl hazırladıklarını sorduk. Acenteler verdikleri cevaplarda sektörde yaşanan dijital dönüşümün içinde olmak istediklerini ifade etti. Görüşlerine başvurduğumuz acenteler, dijital dönüşümün avantajlarına kendilerini hazır hissettiklerini söylerken, şirketlerden bu konuda destek gördüklerini ve daha çoğunu da talep ettiklerini belirttiler.
‘Acentelere Sorduk’
1- Sigorta şirketinizden gelişiminiz konusunda neler bekliyorsunuz, en çok hangi konularda desteğe ihtiyacınız olduğunuzu düşünüyorsunuz?
2- Şirketiniz teknoloji kullanımı, kullanıcı dostu ürünler ve eğitim gibi konularda size ne tür desteklerde bulunuyor?
3- Daha verimli olmanız için nelere ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsunuz?
4- Dijital dönemle ilgili çekinceleriniz var mı? Bunu avantaja çevirebileceğinizi düşünüyor musunuz? Şirketiniz dijitalleşme konusunda sizi nasıl ve hangi yöntemlerle yönlendiriyor?
5- Müşterilerle ilişkilerinizde teknolojiyi nasıl kullanıyorsunuz? Sigorta şirketiniz müşterilere ulaşabilmek konusunda sizin için neler yapıyor?
6- Teknolojiyle aranız nasıl? Günlük hayatınızda mobil uygulamaları kullanıyor musunuz?
Erka Sigorta (İhsan Altun) ‘Sigorta şirketleri projelerine bizi de dahil etmeli’
1- Acente olarak önemli teknolojik yatırımları yaptık, fakat bazı teknoloji yatırımları yüksek maliyetler gerektirebiliyor. Sigorta şirketlerinin de yapmış olduğu dijital yatırımlarda acentelerini de projelerine dahil ederek destek olmasını ve birlikte gelişim sağlamayı bekliyoruz.
2- Axa Sigorta’nın her projesi acente odaklı. ‘Axa Sihirbaz’ uygulaması acenteler için tam bir kontrol ve hakimiyet sağlıyor.
3- Axa Sigorta’nın acente odaklı teknolojik yatırımları verimliliğimizi artırtırıyor. Bu uygulamalar geliştirildikçe doğru orantılı olarak acentelerin verimliliği de artacaktır.
4- Dijital dünyada varlığımızı geliştirmek ve sosyal ağlarda kurumsal mevcudiyetimizi etkin ve verimli yönetmemiz amacıyla, Axa Sigorta’nın biz acenteleri için özel olarak hazırlattığı ‘Hearsay Social’ı acentelerinin kullanımına sunmuştur.
5- Günümüz dünyasında dijital yaşama ayak uydurmak zorundayız. Bu dönemde Axa Sigorta acentesi olmanın ayrıcalıklarını ciddi anlamda yaşıyoruz. Örneğin; “Axa Acentem” mobil uygulaması ile acente olarak yangın işlerinde online risk teftişi yapabiliyoruz. Bazı branşlarda teklifler verebiliyoruz ve birçok kolaylığı bir arada yaşıyoruz.
6- Acente olarak teknoloji anlamında yeniliklere açığız. Bu nedenle işimizi kolaylaştıran birçok mobil uygulama ve yazılımları kullanıyoruz. Whatsapp, Skype, Messenger artık bizim ve birçok acentenin vazgeçilmezi durumundadır.
GRS Sigorta (Cüneyt Yaşan) Masa, sandalye, bilgisayar dönemi bitti
1- Biz oto plaza acentesiyiz. Ağırlıklı işimiz oto kaza. İşinde uzmanlaşmış bir ekiple çalışıyoruz. Diğer sigorta branşlarında düzenli eğitimler yararlı olacaktır.
2- Şirketimizin ekranı kullanışlı. Ancak daha hızlı olmalı. Bir program dahilinde yapılan eğitimlerimiz ise oldukça yararlı.
3- Daha verimli olabilmemiz için zamana ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum. Hızlı teklif verebilmeli ve hızlı çözüm almalıyız. Şirketimizde bu süreç iyi işliyor, ancak daha iyi olmalı. Liberty, acentesini motive tutarak verimli çalışmasını sağlayan bir şirket. Yurtdışı seyahatleri, hediyeli kampanyalar gayet başarılı.
4- Acenteler personel, fiziki şartlar ve teknolojiye yatırım yapmalı. Bir masa sandalye, bir bilgisayar dönemi bitti. Bizler oto plaza acentelerinin önemli bir bölümü bu geleceğe göre yapılandı. Yatırımlarımız devam ediyor. Web sayfamız bilgi ve teklif almaya uygun hale getirildi. Tüm sosyal mecralarda dijital pazarlama faaliyetimiz var. Canlı destek mevcut.
5- Dataları mevcut müşterilerimize Mail ve SMS yolu ile ve sosyal mecradan ulaşıyoruz. Poliçe vade bildirimlerini bildiriyoruz. Özel günlerinde ulaşıyoruz. Sektörde birçok sigorta şirketi müşterisine bilgilendirme mesajları atıyor. Buna satın aldıkları ürünü basitçe anlatan ufak hatırlatmalar da dahil edilebilir. Biz acente olarak bu küçük hatırlatmaları sosyal mecradan yapıyoruz. Ancak zamanla daha aktif ve çeşitli olacak.
6- Müşterilerden bilgi almak artık daha da kolaylaştı. Müşteriye “Ruhsatın resmini çek ve yolla” diyorsunuz ve işlem tamam.
FT Sigorta (Ferah Tüzmen) Hız olmadan verimlilik olmaz
1- Ürünlerin reklamlarla anlatılması çok hoş olurdu. Ayrıca bilinmeyen ve çok satışı yapılmayan ürünler için de eğitim yapabilseler bu hepimiz için geleceğe yatırım olur.
2- Branş bazında konunun uzmanları tarafından periyodik eğitimler veriyorlar.
3- Acentelere daha çok yetki verilmeli, operasyonel süreçlerin hızlı işlemesi günümüz koşullarında çok önemli. Hızı artırmak için programlara yatırım yapılıyor, ofiste kullanılan ekipmanlar değiştiriliyor, eğitimler düzenleniyor ve motivasyon toplantıları yapılıyor.
4- Dijital dönemle ilgili herhangi bir çekincemiz yok. Dijital dünyaya hepimiz uyum sağlamak zorundayız. İş yapış biçimlerimizi, sattığımız ürünleri değiştirip işimize devam edeceğiz.
5- Şirketimizde bu konuda bir çalışmamız olmadı.
6- Mobil uygulamaları kullanıyoruz. Teknolojiyle barışık bir şirketiz.
Buse Sigorta (Serkan Akcan) Teknoloji hayatımızın merkezinde
1- Bir acentenin şirketinden bekleyebileceği en önemli destek, yeni müşteri kazanımını kolaylaştırabilmek, edindiği müşteriyi elde tutabilmek için alınacak kararların içinde olmak ve bu durumun sürekliliğinin sağlanması amacıyla acentenin yanında durmasıdır.
2- İçerik desteği, sosyal medya platformlarının eğitimi, online fiyat desteği, acente mobil ekranları ve bunun gibi birçok eğitim aldık.
3- Acenteler küçük ve orta işletmelerden oluştuğu için bazı yatırım kararlarında zorlanıyoruz. Özellikle teknoloji konusunda uygunluğu ve kolaylığı şirket tarafından test edilmiş programlar ile birlikte global bir şirket olmanın avantajıyla diğer ülkelerde kullanılan ve başarılı olan örnekleri de uyguluyoruz.
4- Dijital dönem hızla ilerliyor. Özellikle internetle büyüyen kuşaklar yakın bir zamanda satın alım kararlarında belirleyici olacaklar. Şirketimiz bunun avantaja çevrilmesi konusunda gereken desteği veriyor.
5- Web sitelerimizden online fiyatlama yapabiliyoruz. Sosyal medya içerik paylaşımları alabiliyoruz. Sosyal medya destekleri ve yakında CRM desteği alabileceğimiz bir iş birliği çalışması yapılıyor. Müşterilerimiz için mobil uygulamalarımız müşteriler tarafından kullanılmaya başlandı. Dijital çalışmalar ajanslar tarafından yapılarak acentelere içerik desteği sağlanıyor.
6- Yeni uygulamalar konusunda hayatımızı kolaylaştıracak tüm uygulamaları deniyorum.
Emre Ersöz Sigorta (Tuncay SARIGÜL) Doğru bilgi kolay ulaşılırsa değerlidir
1- Gelişen teknoloji ve acenteler için hızla yaygınlaşan dijitalleşme konusunda acenteler kendilerini geliştirmelidir. Bir şirkete bağlı olmadan teknolojiye ayak uydurmalı, kurumsal yapısını yeniden yapılandırma arayışına girmeli ve böylelikle acenteler rekabet ortamında çok daha güçlü olacaktır. Ekran kullanımlarını kolaylaştırmalı, çapraz satışı ön plana çıkarmalı, acenteleri ayrımsız şekilde bir çatı altında tutmalı ama her acente için özel eylem planları yapmalı.
2- Liberty Sigorta, teknolojinin kullanımında planladığı yatırımlarla acentelerin yanında olduğunu bir kez daha gösteriyor.
3- Yavaş ve modası geçmiş sistemlerden uzaklaşmak, yeni müşterilere kolay ulaşmak, dijital dünyaya nasıl ayak uyduracağımızı bilmek ve bu yönde eğitimler vermek gerekir.
4- Dijital dönemden çekincemiz yok. Dijital satış, acentemiz için bir tehdit oluşturmuyor. Ancak bu dijitalleşmeyi nasıl avantaja çevirebiliriz bunu düşünmeliyiz. Nasıl tek başımıza bir yere kadar ilerleriz? Şirketler bizleri yönlendirmeli, desteklemeli.
5- Sosyal medyanın gücünün acentemiz müşterilerine ulaşmalarındaki etkisinin farkındayız. Bu platformlar sayesinde müşterilerimiz bizimle temas ettikleri hemen her noktada ihtiyaç duydukları bilgilere hızlı ve pratik bir şekilde ulaşabiliyor. Poliçelerini sorgulayabiliyor ve online hasar ihbarında bulunabiliyorlar.
6- Teknolojiyle aramız çok iyi. Akıllı telefon, tablet, dizüstü bilgisayarlar sayesinde hemen her gün daha fazla mobil hizmet veriyoruz. Bunları laf olsun diye değil ya da gösteriş amaçlı kullanmıyoruz. Doğru bilgiye kolay ve hızlı ulaşılırsa değerlidir. Teknolojiyi etkin ve verimli bir şekilde kullanarak müşterilerimize faydalı bilgiler sunabiliyoruz.
Öz Ada Sigorta (Cüneyt Demir) Mobil uygulamaların katkısı büyük
1- Öncelikle acenteliğini yaptığımız sigorta şirketlerinden sigorta sektörünün geleceği, teknolojik gelişimlere acentelerin adaptasyonu, pazarlama ve zaman yönetimi konularında sürekli bir bilgi akışı sağlamasını bekliyoruz.
2- Özellikle sosyal medyanın önemli bir pazarlama aracı olduğunu düşünürsek bu alandaki eğitimlerin acentelere pazarlama modeli olarak olumlu katkıları olacağını düşünüyorum.
3- Teknolojik gelişmeler sonrasında acentelerin iş yükü zamanla önemli ölçüde azaldı. Acentelere verilecek desteğin pazarlama ve sigortalı memnuniyetinde yapılacak iyileştirmeler üzerine olması gerektiğini düşünüyorum.
4- Sigorta sektöründe dijital gelişim kaçınılmaz. Sigortalılarımızda özellikle teknolojik gelişmeleri önemseyen sigorta şirketleri ile çalışmayı tercih etmeye başladı.
5- Teknoloji, müşterilerle iletişimde maliyet yükünü ciddi anlamda azaltmış durumda. Sigorta şirketlerimiz teknolojiyi kullanarak ve alt yapı sunarak hem müşterilerin bize internet ya da telefon üzerinden ulaşmasında hem de ürünlerimizin müşterilerimize daha hızlı ve kolay ulaştırılmasında destek oluyorlar.
6- Özel yaşantımızda da teknolojik ürünleri yoğun olarak kullanıyoruz. Bizleri yalnızlaştırdığını düşünsek bile sosyal medyanın ve mobil uygulamaların bizlere katkısı olduğu gerçek.
Karadeniz Sigorta (Halil Kaya) Halkın sigorta bilinci artırılmalı
1- Bir acente olarak sigorta şirketlerinden beklentimiz, kendimiz için değil halkın sigorta bilincini artırıcı tanıtım ve reklam yapılmasıdır.
2- Acenteler kendi bilgi ve becerileri doğrultusunda teknolojiyi yakalama gayretindeler.
3- Acente ve çalışanlar için yerinde ve zamanında eğitim yapılması gerekiyor.
4- Her acentenin internet üzerinden poliçe satışı yapabileceği teknolojik altyapıyı oluşturması gerek.
5- Teknoloji sizi tüm sosyal medyayı kullanmaya zorluyor.
6- Teknolojiden uzak kalmaya çalışmamız ya da uzak olmamız mümkün değil. İşimizle ve mesleğimizle ilgili tüm mobil uygulamaları takip edip sonuna kadar kullanıyoruz.
Yazgan Sigorta (Kaan Yazgan) Teknoloji zorunlu bir ihtiyaç
1- Sigorta şirketinin, ürünlerin içerikleri konusunda acentesini güncel tutması çok önemli bir konu. Yine aynı şekilde poliçe üretim aşamasında ekranlarının kullanımının kolay olması ve bununla birlikte ekranlara hakim olabilmek adına gerekli eğitimi vermesi çok önemli.
2- Liberty Sigorta sektörde dijitali en iyi kullanabilen şirketlerden biri. Bunu kolay üretim ekranlarından, acente karnesi gibi raporlamalarınıza kolayca ulaşabildiğiniz uygulamalarından ve yine CRM uygulamalarından zaten anlayabiliyorsunuz.
3- Teknolojiyi çok yoğun bir şekilde kullanmak gerektiğine inanıyorum. Teknolojiyle zaman optimizasyonunun yanında da gelişiminizi destekleyen, acente kanalını çok iyi yöneten bir şirketiniz varsa basamakları çok daha hızlı çıkabiliyorsunuz.
4- Bu dönemde dijitale geçiş kaçınılmaz. Bu duruma şirketlerin ve dağıtım kanallarının adapte olması, entegre olması artık bir zorunluluk diye düşünüyorum.
5- Müşteri ilişkileri yönetimimizde bir acente olarak belki de sektör ortalamasının çok üstünde dijitaliz diyebilirim.
6- Teknolojiyi gerek sosyal hayatımda, gerekse de iş hayatımda azami limitlerinde kullanıyorum.
Abdülkadir Altinel Sigorta (Abdülkadir Altınel) Dijital çağ acenteler için yeni fırsatlar doğuracak
1- Sigorta şirketimizin bölümlerinin bilgi birikimlerini bizimle paylaşmasına ihtiyacımız var. Zira, yıllar içerisinde kendi tecrübemizle edindiğimiz veya kulaktan dolma bilgilerle işimizi yürütüyoruz. Yenileme ekranlarında müşterinin tüm zamanlar prim üretimi ve hasarları hakkında hatırlatmalar olabilir. Prim üzerinden satış yapmak zorunda kalan acentelerin işlerini, bu tip bilgiler kolaylaştırabilir.
2- Liberty Sigorta tüm şirketlerdeki online sigortacılık altyapısını sağlamakla kalmayıp, yetkiliye ulaşma konusunda sıkıntı yaşandığı bir dönemde, hızlı ve çözüm odaklı birebir iletişimi de sağlıyor.
3- Verim, birim zamanda çözümlenen iş sayısının artmasıyla ilişkili bir durum. Daha fazla yetki ve sorumluluk devriyle yani otorizasyon işlemlerinin sayısının azaltılmasıyla bu sağlanabilir.
4- Dijital çağ esnaf yapılı, ofiste müşteri bekleyen tipteki sigortacı tipini, yine yerinden ayrılmadan hedef kitleye ulaştıracak sinerjiyi doğuracaktır. Şirketimiz bu konuda uyarılarda bulunuyor.
5- Acentemiz çoğunlukla telefon üzerinden iletişim sağlıyor. Tekliflerin tamamı internetten müşteriye ulaştırılır. Olumlu sonuçlar hem e-posta yoluyla iletilir, hem de ıslak imzalı orjinalinin kargo ile teslimiyle tamamlanır.
6- Çok yeni ürünlere karşı temkinli olmakla beraber, günün standardı sayılabilecek tüm dijital iletişim portallarını kullanıyoruz.
Mar Sigorta Altyapının güçlü olması gerekir
1- Acenteler olarak birçoğumuz profesyonel olarak bu işi yapıyoruz. Bunun için şirketlerin yıkıcı fiyat uygulamalarından uzak durması gerekiyor. Ancak bunu yaparken de piyasa koşullarını göz önünde bulundurması önemlidir. Komisyon gelirlerimiz her geçen gün düşüyor. Bu durum biz acentelerin, artan maliyetler karşısında dayanma gücünü yıpratmaktadır. Bankaların sigorta konusunda acentelerle haksız rekabet içinde olmaması gerekiyor.
2- Kullanılan web sitesi, mobil versiyonu ile ilgili yapılan değişiklikler ve gelişimlerle ilgili bilgilendirmeler yapıyorlar. Gerek branşlar için gerekse uygulamalarla ilgili e-eğitim imkanları sağlıyorlar.
3- Öncelikle altyapının çok güçlü olması gerekiyor. İşlem süreleri kısa olmalı ve cevaplara hızlı ulaşmalıyız. Kolay ve hızlı teklif verebilmeliyiz. Aynı şekilde de poliçeleştirmeliyiz. Piyasa koşullarıyla örtüşen fiyat politikaları sağlanmalı.
4- Hayır herhangi bir çekincem yok. Zamanla çok ciddi avantajlar sağlayacaktır. Artık tüm evrakları dijital olarak saklamayı ve kullanmayı tercih ediyoruz. Bu nedenle teknolojiyi artı bir kolaylık olarak görüyorum.
5- Mobil uygulamalarını kullanarak istediğimiz bilgilere birkaç saniye içinde ulaşabiliyoruz. Bu uygulamalar üzerinden teklif çalışma, risk analizi yapabilme ve müşteri portföyünü değerlendirme olanağı sağlıyor. Müşterilere çapraz satış tekniğiyle sahip olmadıkları ürünlerle ilgili tablolar paylaşıyor.
6- Teknolojiyle aramız iyi. Yoğun bir iş temposu içerisindeyken iyi olmaması gibi bir seçeneğimiz olamaz. Çalıştığımız sigorta şirketlerinin mobil uygulamalarının yanı sıra, bankacılık ve sosyal ağları da mobil uygulamalar üzerinden takip ediyorum.
Vizyon Sigorta (Hasan Ekmen) Dijitalleşme tamamen avantaj
1- Sigorta şirketi her alanda acentesini geliştirmeli ve yetiştirmelidir. Maalesef acentelik kuruluyor, kervan yolda dizilir mantığı ile işler öğrenilmeye çalışılıyor bu sırada da sigortacılık yara alıyor.
2- Axa Sigorta son yıllarda teknolojik değişimden bahsetmeye başladı, iki yıldır bize yoğun eğitimler verdi, hem akademik boyutta, hem teknoloji, yazılım ve kullanım konularında bizleri yoğun bir şekilde eğitti. Bu sayede bizi hem teknolojik dönüşüme hazırladı, hem de bunu kullanmamızı ve müşterilere verdiğimiz hizmetin kalitesini artırdı.
3- Sigorta acentelerinin büyük bir bölümü alaylı, işi daha sonra öğrendik. Verimli olmak sadece poliçe üretmek değil, verimli olmak doğru sigortayı, doğru müşteriye, doğru fiyata vermek, ayrıca hem prim ödemelerini hem de süreci yönetmektir.
4- Sigorta şirketleri acenteye bir yaşam koçu gibi, şirket koçu gibi olmalı ve geliştirmelidir. Biz acenteler satışa ve ilişki yönetimine odaklanmalıyız.
Dijitalleşme ile hem daha çok müşteriye ulaşacağız hem işimizi hızlı yapacağız, hem de kaliteli ve verimli hizmet üreteceğiz. Bundan daha iyisi olmaz diye düşünüyorum. Ayrıca dijital döneme geçiş sağlayamayanlar piyasadan çekilecek ve sektör daha profesyonelleşecektir.
5- Müşteri ilişkilerinde teknoloji kullanımı ve sosyal medya yönetimi konusunda bir arkadaşımızı istihdam ediyoruz, bu da bizim sosyal medya ve dijitalleşme konusunda daha aktif olmamızı sağlıyor.
6- Yeni nesil bizden %15, bizim babalarımızdan ise %40 daha akıllı. Bazı mobil uygulamaları 8 yaşındaki kızım öğretti bana. Teknoloji hayatımızın bir parçası oldu hatta mobil uygulamalar bizlerin bazen asistanı, bazen çalışanı, bazen en yakın dostu oluyor. İster kabul edelim ister etmeyelim hayat mobil artık.
Merve Kuvvet
merve@sigortacigazetesi.com.tr