‘Teklif ekranı uygulaması fiyatlara denge getirecek’
Bu yılın başından itibaren en çok konuşulan konulardan biri trafik fiyatlarıydı. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nden (SBM) tüm şirketlerin fiyatlarının tek listede görülebildiği yeni uygulama sektörde bir hareketliliğe neden oldu. Trafik sigortası fiyatlarının düşmesi için yapılan bu düzenlemeler hem sektör hem kamuoyu tarafından olumlu karşılansa da bu kararın uygulamaya geçmesiyle acentelerin sigortalılar nazarında güven kaybına sebep olacağı, acentelere verilen önemin yavaş yavaş azalacağı ifade edildi. Sigortacılığın acentesiz olamayacağını ifade eden Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı, uygulamanın bazı acentelerin kullandığı ve tüm şirketlerin fiyatlarının görülebildiği illegal programların kullanımının önünü keseceğini de belirtti.
FİYAT POLİTİKALARINDA DENGE OLUŞTURACAK
Kırmızı, SBM’nin teklif ekranı uygulamasının trafikte çok büyük düşüş sağlamayacağını, fiyatların 2016 öncesi kadar düşmeyeceğini belirtti. Yeni uygulamanın şirketler arası fiyat politikalarında denge oluşturacağını söyleyen Kırmızı, bu uygulamayla tüm şirketlerin birbirinin fiyatını anlık izleyip kendi fiyatlarını gözden geçireceğini kaydetti. Kırmızı, “Acentelerin bu uygulamadan çok etkileneceklerini düşünmüyorum. Doğa Sigorta olarak, acentelerin zarar görmemesi için elimizden gelen desteği sağlayacağız” dedi. Kırmızı, uygulamanın bazı acentelerin kullandığı ve tüm şirketlerin fiyatlarının görülebildiği yasal olmayan programların kullanımının önünü keseceğini ifade etti.
DOĞA SİGORTA KÂRLILIKTA DA YÜKSELİŞE GEÇTİ
Doğa Sigorta, prim üretimindeki hızlı büyümesini kârlılık oranlarına da yansıttı. Geçtiğimiz yılın ilk yarısında prim üretimde 56 milyon lira ile sektörde 26’ncı sırada yer alan Doğa Sigorta, bu yılın ilk yarısında 360 milyon liralık üretimle 15’inci sıraya yükseldi. Doğa Sigorta’nın prim kârlılık oranı ise geçtiğimiz yılın ilk altı ayındaki negatif görünümden bu yılın altı ayında pozitife döndü. 2015’te kişi başı üretim performansında sektörün en iyi 3 firması arasında yer alan Doğa Sigorta 2016’nın ilk yarısında da bu anlamdaki başarısını sürdürdü. 2015’in ilk yarısını 56 milyon üretimle 26’ncı sırada tamamlayan şirket 2016’nın ilk yarısında Sağlık ve TARSİM gibi branşlarda üretime başlamamasına rağmen göz kamaştırıcı bir yükselişle 15’inci sıraya yerleşti. Henüz ekimde başlayan Sağlık ve TARSİM üretimlerini de dikkate alacak olursak ilk 10 içerisinde olacak gibi görünen Doğa Sigorta bu yükselişini oto dışı üretimdeki payını artırarak gerçekleştirmeyi başardı. 2015’te
%20’lerde olan oto dışı pay 2016’da trafik branşında fiyat yüksekliğine rağmen %30 seviyelerini hızlıca geçerek %40 seviyelerine merdiven dayadı. Bu büyümeyi kârlılığa yansıtmayı da başaran sektörün yerli şirketi 2015’te -4 olan kârlılık oranını negatiften pozitife çevirerek yılın ilk dönemini kârla kapattı. Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı, “2016 yılının sonunda bu rakamları daha da yukarılara taşımak için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz” dedi.