Ortaç: Tamamlayıcı sağlık, seyahat ve dijital sigortalar ön plana çıkacak

Ortaç: Tamamlayıcı sağlık, seyahat ve dijital sigortalar ön plana çıkacak

2021 yılı ile birlikte sektörde öne çıkacak branşlar ile ilgili Sompo Sigorta Bireysel Teknik ve Sağlık Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç, “Pandemi döneminde sigortanın bir ihtiyaç olduğunu hepimiz bir kez daha anladık. Yaşadığımız bu zor süreç nedeni ile tamamlayıcı sağlık sigortası, yurt dışı seyahat sigortası ve dijital güvenlik sigortalarının ön plana çıkacağını öngörüyoruz” dedi.

İhtiyaç ve beklentiler de pandemiyle beraber değişiyor. Bu durumun yeni koşullara adapte olma zorunluluğu getirdiğini ifade eden Sompo Sigorta Bireysel Teknik ve Sağlık Genel Müdür Yardımcısı Şenol Ortaç, “Olumlu açıdan bakarsak, sektör olarak biz de sektörümüzün ve sorumluluğumuzun önemine bir anlamda bir kez daha vakıf oluyoruz. Bu da yeni bir öğrenme süreci getiriyor ve yenilikçi ürünler ve çözümler üretmek için elverişli bir ortam yaratıyor. Ancak salgın ve geldiği boyut hepimiz için yeni bir durum. Örneğin SARS’ta salgın bu boyutta ve bu kadar küresel olmadı. COVID-19 salgını bize riskin hep mevcut olduğunu gösterdi.  Sektörümüz bu tür yeni durumlar için çözümler üretmesi gerektiğini daha da iyi fark etti” ifadelerini kullandı. Ortaç, salgın sürecinin dijital teknolojilerin hayatımızda ne kadar önemli bir yerde olduğunun en büyük kanıtlarından biri olduğunu söylerek, “Bu süreçte, dijitalleşmenin müşterimize daha yakın olmak ve daha iyi deneyim yaşatmanın en iyi yolu olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Bizim için dijital dönüşümün merkezinde müşteri yer alıyor. Dolayısıyla, şirketlerin en iyi hizmeti verebilmesi için dijital dönüşümünü tamamlaması gerekiyor. Yaşadığımız bu kriz dönemi, doğru öngörülerle müşterilerin ihtiyacına yönelik doğru ve hızlı aksiyonlar alınmasının gerekliliğini bir kez daha gözler önüne serdi” ifadelerini kullandı.  

Pandemi sürecinde özellikle oto sigortalarının üretim ve kârlılık açısında çok etkilendiğini belirten Ortaç, “Bizde oto hasarlarında hasar frekansları azaldı bununla birlikte hasar şiddeti ve ortalama hasarlarda önemli bir artış meydana geldi. Pandemi sürecinin ilk aylarında araç kullanım oranlarında düşüş olsa da sonraki süreçte aracı olan kişiler salgın riskine karşı toplu taşımayı bıraktı ve işlerine araçları ile gidiyor. Özellikle mesai başlangıç ve bitiş saatlerinde normalin üzerinde bir araç kullanım oranı var. Bu da tabii ki araç kullanımı ile birlikte hasar frekans sayısını da artırmış durumda” dedi.  

Pandeminin iş yapış süreçlerine etkisini de değerlendiren Ortaç, tüm sigorta işlemlerini dijital ortama taşıyarak “Sompo Mobilo” isimli bir mobil uygulamayla süreçleri tek doknuşa indirdiklerini söyledi. Bunun yanında Sompo Sigorta yenilen web sitesiyle de müşterilerin hızlı hizmet alması için harekete geçti. Hasar süreçlerine de yeni düzenlemeler getirdiklerini söyleyen Şenol Ortaç, “Hasar süreçlerini daha da hızlandırmak adına anlaşmalı servis ağımızı genişlettik ve bu sayede online işlemlerin de daha aktif hale gelmesini sağladık. Yeni kurduğumuz Hasar Kalite Yönetimi Departmanı’mızın da bu süreçte çok faydasını gördük. Hasar dosya onay süreçlerimizde 2018 yılından bu yana uzman ekiplerle çalışarak onay hiyerarşisini tamamen değiştirdik. Özellikle pandeminin ülkemizde aktif olmaya başladığı Mart ayı itibarıyla konut hasar tarafında dijital kanallar aracılığı ile yürüttüğümüz süreçlerde Net Tavsiye Skoru’muz 80 puana, hızdan duyulan memnuniyetimiz ise 5 üzerinden 4,8 seviyelerine ulaştı” dedi. 

3 BRANŞ ÖNE ÇIKACAK

Önümüzdeki dönemde öne çıkacağını düşündüğü branşlar hakkında da değerlendirmelerde bulunan Ortaç, “Pandemi döneminde sigortanın bir ihtiyaç olduğunu hepimiz bir kez daha anladık. Bu dönemde hem kendimiz hem sevdiklerimiz için her şeyin başının sağlık olduğuna dair farkındalığımızın artması, tamamlayıcı sağlık sigortalarına olan ilgi ve talebi artırdı. İnsanlar bu dönemde kasko ve hatta zorunlu olmasına rağmen trafik sigortalarını bekletme, yaptırmama eğilimi içerisine girdiler. Yaşadığımız bu zor süreç nedeni ile tamamlayıcı sağlık sigortası, yurt dışı seyahat sigortası ve dijital güvenlik sigortalarının ön plana çıkacağını öngörüyoruz” ifadelerini kullandı. 

Salgın döneminde Sompo Sigorta olarak yeni ürünler uygulamaya koyduklarını belirten Ortaç, “Sompo Sigorta olarak salgın döneminde müşterilerimizin 360 derece sigorta ihtiyaçlarını karşılayacak yeni ürünlere imza attık. Koronavirüsü teminat altına alan Türkiye’deki ilk ‘Yurt Dışı Seyahat Sigortası’ ürünümüzü piyasaya sunarak, müşterilerimizin yurt dışı seyahatleri sırasında koronavirüse yakalanmaları halinde oluşan tıbbi ve yatarak tedavi masrafları ile karantina giderlerini de teminat altına alan yeni bir ürünlere imza attık. Ayrıca yine ülkemizden yurt dışına giden öğrencilerimizi de COVID-19’a karşı teminat altına alan ‘Öğrenci Seyahat Sigortası’nı hazırladık. COVID-19 tedavisinin yanı sıra bundan sonra ortaya çıkabilecek tüm salgın hastalıkları da Tamamlayıcı Sağlık Sigortası poliçemiz kapsamına dâhil ettik. Salgından dolayı araçlarını az kullanan veya ekonomik durumları olumsuz etkilenen sigortalılara destek olmak amacıyla ‘Aylık Kasko Sigortası’nı kullanıma sunduk. Bu ürünümüz de çok büyük bir ilgi gördü” şeklinde konuştu.

HEDEF KÂRLILIK VE BÜYÜME

“Sompo Sigorta olarak, bizim için en önemli kriter sürdürülebilir büyüme ve kârlılık. Tarife becerimiz ve hizmet kalitemiz sayesinde uzun zamandır bu alanlarda lider şirketler arasındayız. Önümüzdeki dönemde de bu başarımızı artırarak devam ettireceğiz. Oto branşındaki tecrübemiz ve bulunduğumuz konum dolayısı ile son derece mutluyuz. 2021 yılında da hâlihazırda iyi bir performans sergilediğimiz TSS branşında daha da iyi noktaya geleceğimize inanıyor ve bu alana ciddi yatırım yapıyoruz. Çünkü halkımızın uygun prim ve ödeme şartları ile özel hastanelerden de yararlanmaya ihtiyacı olduğunu biliyoruz” diyerek sağlık ve oto sigotalarındaki başarılarını korumaya çalışacaklarını ifade eden Ortaç, sözlerini pandemi döneminde acentelerin önemine değinerek sonlandırdı: “Acenteler sektör üretiminde hala başroldeler. Bizler de dijital alanlarda yapmış olduğumuz yatırımları yine acentelerimiz ile birlikte devam ettiriyoruz. Bu nedenle her zaman bizim için önemliydiler ve önemli de kalacaklar. Tıpkı şirketlerde olduğu gibi acente kanalında da dijital çağa ayak uyduran, ürün gamını genişleten ve müşterisine 360 derece hizmet sunan acenteler önümüzdeki yıllarda varlığını sürdürmeye devam edecek.