Sigortalılar yaşam maliyetleri nedeniyle daha hızlı hasar ödemesi istiyor
İngiliz Sigorta Enstitüsü’nün (CII) Kamu Güven Endeksi’ne göre sigortalılar daha hızlı hasar ödemesi talep ediyor ve hasar sürecinde daha fazla kontrole sahip olmak istiyor.
İngiliz Sigorta Enstitüsü’nün (CII) yayınladığı Kamu Güven Endeksi’ne göre yaşam maliyeti krizi tüketici talep ve beklentilerini değiştirmiş durumda.
Hasar ödemeleri, geçen yılın Temmuz ayında yedinci en yüksek öncelikken Temmuz 2022’de üçüncü en yüksek önceliğe yükseldi. Hasar sürecindeki kontrol ise Temmuz 2021’de dokuzuncu, Temmuz 2022’de altıncı önceliğe yükseldi.
Üç ayda bir yayınlanan endeks, müşterilerden ve küçük ve orta ölçekli işletmelerden sigorta ürünleri satın alma, yenileme ve talep etme deneyimleri hakkında bilgi topluyor.
Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan İngiliz Sigorta Enstitüsü Halkla İlişkiler Direktörü Mathew Connell şunları söyledi: “Sigortacılık mesleğine olan güveni ölçmemize yardımcı olan bu endeks ile elde ettiğimiz bulgular stres ve belirsizlik zamanlarında sigortalıların daha hızlı hasar ödeme süreci istediğini ortaya koyuyor. Endekste sigortalılar ödedikleri primleri önemli olarak değerlendirirken şikâyetlerin ele alınması ve poliçede açıklığı daha önemli olarak değerlendirdi.”