Sigortacılıkta Dijital Dönüşüm İçin Yönetim ve Yönetici Stratejileri 

SİZLERLE, yapay zekâ alan uygulamaları için yazılmış ve “Nobel Akademik Yayıncılık” tarafından kısa zaman önce yayınlanmış kitabın, bana ait bölümünde yayınlanan yazımdan bir bölüm paylaşmak istiyorum. Bunun temel nedeni, TSEV için Ekim- Kasım ayı içinde verdiğim TSEP programına katılan sigortacı arkadaşlarımdan gelen isteği yerine getirmek istememdir. Kitap bölümünün tamamında, sigortacılıkta yapay zekâ, dijitalleşme, dijital dönüşüm, insurtech ve ilgili konular üzerindeki bilimsel tartışmaları inceleyebilirsiniz. Benim sizlerle paylaşmak istediğim, başlıktaki ilgili konuyu alıntıladığım kısmıdır. 

“Sigorta sektörünün hızlı bir şekilde değişen ve gittikçe büyüyen teknolojik yatırım talepleri, şirket yönetimlerindeki karar vericilerin öncelikli hedefi haline gelmiştir. Sigorta şirketlerinin amaçlara ulaşmak için belirledikleri hedeflere uygun yönetim stratejileri, yönetici karar ve eylemlerinde önemli rol oynamaktadır. Dijital dönüşümün gerçekleşmesi süreçlerinde, sigorta şirketlerinin aşağıdaki teknolojik stratejileri iş planlarında bulundurmaları önemli görülmektedir. 

Yapay zekânın gelişimi 

Operasyonel iyileştirme ve yeni fırsatlar sağlamak için Yapay zekâ (YZ) gelişiminden yararlanılmalı. Burada, hasar maliyetlerinin azaltılması ve daha hızlı ve kolay yapılabilecek şekilde müşteri hizmetlerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca yapay zekâ sayesinde, sigorta işlemlerinde kötüye kullanma ve dolandırıcılıkların önlenmesi de kolayca yapılabilecektir. Bu amaçla aracılardan ve müşterilerden alınan ses kayıtları da genel müşteri deneyimini iyileştirmek ve hizmeti sürdürmek için kullanılabilir. 

Otomasyon 

Sürece ilişkin otomasyon araçlarının kullanımı yoluyla veri toplama süreçlerini otomatikleştirmenin ötesinde, uygulanan tahmine dayalı analitik ve makine öğrenimindeki ilerlemelere yönelik kararların alınması ve bu yönde eylem planlarının hazırlanması beklenir. Sigortacı yöneticileri, varlık değerlendirmesi, kişiselleştirilmiş müşteri etkileşimleri, dolandırıcılığa yönelik işlemlerin belirlenerek hukuki süreçlerin tespiti gibi otomatikleşen süreçlerin oluşturulmasına yönelik kararları vermelidirler. 

Çalışan deneyiminin geliştirilmesi 

Sigorta şirketleri düzenli olarak marka ve müşteri deneyimlerine yatırım yapar, ancak bunların ötesinde başarılı bir şirketin çalışanlarının deneyimlerine yaptığı yatırım çok daha önemlidir. Sigorta şirketleri, çalışanların ilgisini çekmek, elde tutmak ve üretkenliğini artırmak için, güvenlikten ödün vermeden çalışan deneyimini (sanal veya yüz yüze) iyileştirmenin yollarını giderek daha fazla arayıp geliştirmelidir. 

Verilerin rol aldığı rekabet avantajı 

Sigorta her zaman verilerden yararlanmış ve veri analitiğinde başarılı olmuştur. Ancak, verilere duyulan ihtiyaç günümüzde her zamankinden daha önemli hale gelmiştir. Makine öğrenimi ve analitik tahminle eşleştiren şirketler, yeni ürünler ortaya çıkarmak, maliyetlerden tasarruf etmek ve rekabet gücünü korumak için büyük verilerden yararlanabilir. Yeni veri kaynaklarından yararlanarak ve yeni ürünler sunarak sigortalamayı yeniden tasarlayan sigorta şirketleri rekabet avantajında çok çekici ilerlemeler kaydedebilir. 

Sigorta şirketinin teknoloji şirketleriyle stratejik ortaklığı 

Büyük veri, yapay zekâ ve veri analitiğindeki gelişmeler, sigorta şirketlerinin her zamankinden daha fazla teknoloji ve veri odaklı olmasına imkan sağlamaktadır. Teknoloji geçişi ne kadar kalpten benimsenirse, sigorta şirketlerinin teknik kapasitelerini geliştirmeleri o kadar daha fazla gerekli olacaktır. Teknik yeterliliklerini güçlendirmek için sigortacıların büyük teknoloji ortaklarıyla iş birliğine yönelmeleri ve böylece rekabet gücünü korumak için kullanılan teknolojik özellikleri şirket amaçları doğrultusunda planlamaları, onların verimliliği ve üretkenliğini olumlu bir şekilde etkilemiş olacaktır.” 

Yorum yazın