Sigortacılar risk önlemeye yöneliyor

Sigortacılar risk önlemeye yöneliyor

Küresel danışmanlık şirketi Bain & Company’nin 2023 Küresel Sigorta Raporu, sigortacılıkta değişen yaklaşımları ve müşterilerin ihtiyaçlarını mercek altına aldı. Rapor, sigortalıların sigorta şirketlerinden sadece teminat kapsamında destek olmasını değil, risk azaltma ve önleme konusunda da destek olmasını talep ediyor.

Son birkaç yılda yaşananlar göz önüne alındığında, artık hayatlarımızda birtakım yeni riskler bulunuyor. Bu sebeple sigortalılar artık sigorta şirketlerinden her bir risk olayının belirlenmesi, önlenmesi ve azaltılması konularında kendilerine destek olmasını bekliyor. Sigortada Müşteri Davranışı ve Sadakat 2023 raporu, 14 ülkeden 28 bin 765 tüketiciyle gerçekleştirdiği anketle davranışlarının, bağlılıklarının ve amaçlarının sigorta şirketleri üzerindeki etkisini inceledi. Örneğin, Brezilya’dan ankete katılanların %97’si ve Japonya’dan katılanların %81’i risk önleme hizmetleri ile ilgilendiklerini dile getirirken, Y kuşağından katılımcıların %40’ı risk önleme hizmeti içeren hayat sigortası satın alabileceklerini belirtiyor.

DEĞİŞİM VURGUSU

Rapor, müşteri davranışlarındaki değişimler gibi sigortacılar için de bir değişimi işaret ediyor. Sigortacılar, tüketicilerin önceliklerine doğru zamanda cevap vererek onları kazanmalı. Dijital araçları ve ileri düzey analizleri içeren teknolojiler, sigorta şirketlerinin ve diğer paydaşların bir alım satım rolünden daha kapsamlı bir müşteri etkileşimi modeline geçmelerine yardımcı olacak.

‘RİSK ÖNLEME YENİ HİZMETLERE HAYAT VERDİ’

Bain & Company ortaklarından Henrik Naujoks, konuyla ilgili şunları söyledi: “Tüketicilerin geleneksel sigorta hizmetlerinin ötesinde daha fazla risk önleme talebi yeni hizmetlerin hayata geçirilmesini sağladı. Örneğin, Avrupa’daki bir sağlık sigortası şirketi, sağlık koçluğu ve doktorları hayata geçirdiği yeni hizmetlerine ekledi. Yeni hizmetler, tüketicilerle daha güçlü ilişkiler geliştirilmesine yol açabilir. Örnek vermek gerekirse, Güneydoğu Asya’da bir hayat sigortası şirketi başlattığı sağlık ve ebeveyn çevrimiçi forumları ile ilk yılında 300 bin müşterinin kaydolmasını ve beşte birinin aktif kullanıcı olmasını sağladı.”