Sigorta sektörünün geleceği: 2025 için temel öncelikler

Sigorta sektörünün geleceği: 2025 için temel öncelikler

Sigorta sektörü, değişen demografilerden, müşteri beklentilerinin evrimleşmesinden, dijital teknoloji ve anatiliğin gelmişmesinden kaynaklı hızlı bir dönüşüm yaşıyor. Sigorta şirketlerinin, operasyonlarını yükseltmek ve teknolojik kapasitelerini geliştirmek, ürün çözümlerinde yenilik yapmak ve değer önerilerini genişletmek ile karşı karşıya oldukları ifade ediliyor. Bu büyüyen baskılarla birlikte, IntellectAI 2025 ve sonrasında hangi trendlerin sektöre hakim olacağını öngörüyor.

McKinsey’nin 2025 Küresel Sigorta Araştırması raporunda, geleneksel olarak yavaş değişen sektör, son 10 yılda heyecan verici ama aynı zamanda zorlayıcı zamanlarla yüzleşti. 2025 sonrası döneme bakan sigorta şirketleri, büyüme ivmelerini korurken yeni zorluklarla başa çıkmaya hazırlanıyor. Piyasalardaki dalgalanmanın devam etmesi muhtemel olduğundan, yalnızca prim artışlarına veya sert piyasa döngüsüne güvenmek yeterli olmayacağı belirtiliyor.

Sigorta şirketlerinin, değişen koşullarda kârlı fırsatları yakalamak için stratejik bir şekilde yaklaşımlarını yeniden değerlendirmek zorunda kalacacakları ifade ediliyor.

OPERASYONEL MÜKEMMELİYET BÜYÜMENİN ANAHTARI

McKinsey’nin 2025 Küresel Sigorta Araştırması, operasyonel stratejilerin sigortacıların toplam performansının %60’ını oluşturduğunu ortaya koyuyor. Buna karşılık, yazılan iş kolları yalnızca %40’lık bir katkı sağlıyor.

Önde gelen sigortacılar, rakiplerine göre altı puan daha iyi hasar oranlarına ulaşarak ve sigortacılık operasyonlarına iki kat fazla yatırım yaparak fark yaratıyor. Bu, sektördeki en alt çeyrekte yer alan şirketlerle belirgin bir karşıtlık oluşturuyor.

GENERATİVE AI DÖNÜŞÜMÜ

Sigortacılar, yıllardır yapay zeka araçlarını test ediyor ancak halka açık generative AI (üretken yapay zeka) araçlarının yükselişi sektörde dönüşüm yarattı.

Deloitte’un Haziran 2024’te gerçekleştirdiği bir ankete göre, ABD’li sigorta yöneticilerinin %76’sı en az bir iş fonksiyonunda generative AI’ı entegre ettiklerini belirtti.

Henüz birçok uygulama kavram kanıtlama aşamasında olsa da, talep işleme, müşteri hizmetleri ve ticari sigortacılık gibi alanlarda kullanım yaygınlaşıyor.

YAPAY ZEKA BAŞARISINA ZEMİN HAZIRLAMAK

Sigortacıların yapay zekanın potansiyelinden yararlanabilmesi için sağlam bir operasyonel temel oluşturması gerekiyor. Bu, ölçeklenebilir, uçtan uca otomatikleştirilmiş işletim modellerinin oluşturulmasını ve geniş ölçekte yapay zekayı destekleyecek güçlü veri ekosistemlerinin inşa edilmesini içeriyor.

Son on yılda birçok sigortacı, analitik ve dijital yetkinlikler için veri altyapısını önceliklendirirken, artık bu yatırımları yenilikçi ürünler, ortaklıklar ve etkileşim modelleriyle fark yaratmak için kullanmaya odaklanıyor.

GELECEK PERSPEKTİFİ

Sigorta sektöründe lider oyuncular olarak kalmak isteyen şirketler, farklılaşan yetkinliklere, hedef odaklı stratejilere ve modernize edilmiş operasyonlara öncelik vermeli.

Sigortacılıkta yenilikçiliğe yatırım yapmak, iş süreçlerini sadeleştirmek ve yapay zeka yeteneklerini kurumsal hedeflerle uyumlu hale getirmek, sigortacıların kârlı büyüme sağlamalarına ve rakiplerinden ayrışmalarına yardımcı olacak.

2025’e kadar sigorta şirketlerinin, kanıtlanmış yapay zeka çözümlerine öncelik vermeleri, veri altyapılarını güçlendirmeleri ve yapay zekayı operasyonlarının her alanına anlamlı bir şekilde entegre etmek için stratejiler uygulamaları gerektiği vurgulanıyor.

Yorum yazın