Sigorta sektörü güven, birleşme ve dönüşüme odaklanacak

Sigorta sektörü güven, birleşme ve dönüşüme odaklanacak

PwC’nin hazırladığı; sigorta sektörünün 2025 ve sonrası dönemde gelecek konumunu ele alan ‘Sigorta 2025 ve Sonrası’ adlı rapor, yeniden tasarlanan sigortacılığın güven, birleşme ve dönüşüme odaklandığını belirtiyor.

Kamu kurumlarına ve özel kuruluşlara sektör odaklı denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sunan PwC’nin hazırladığı; sigorta sektörünün 2025 ve sonrası dönemde gelecek konumunu ele alan ‘Sigorta 2025 ve Sonrası’ adlı rapor, yeniden tasarlanan sigortacılığın güven, birleşme ve dönüşüme odaklandığını belirtiyor.

Rapora göre, sigorta sektörünün dönüşüme uğradığı ve sigortacıların COVID-19’un getirdiği zorlukları dikkat çekici bir biçimde üstesinden geldiği vurgulanıyor. Raporda, sektörün poliçe sahiplerine karşı artan sorumluluklarını karşıladığı, işlerinde daha önce benzeri görülmemiş kesintilerle uğraştığı, müşterileri için sınırlarını aştığı ve bu zor kriz döneminde değerini kanıtladığına dikkat çekiliyor.

Raporda; sektörün nereye evrildiğini, COVID-19’un makroekonomik etkilerini; ESG (çevresel, sosyal, yönetişim) ve işgücü ile ilgili zorlukları tanımlamak için hangi uzun vadeli değişikliklere ihtiyaç duyulduğunu değerlendirme zamanı olduğu ifade ediliyor.

Güven ve toplumsal amaç kavramları sektörde her zamankinden daha büyük bir rol oynadığı için bazı piyasa oyuncuları uzun vadeli stratejilerini yeniden gözden geçiriyor.

2025 SONRASI SİGORTACILIK

Rapor ayrıca, Geleceğin Sigortacılığı 2020 raporuna takip olarak, 2025 ve sonrasında sigortacılığa ilişkin görüşlerin geliştirildiği, sektörü etkileyecek 5 eğilimi ve sigortacıların stratejilerini gözden geçirirken düşünmesi gereken 5 zorunluluğu vurguluyor. Ayrıca, geleneksel olarak riskten kaçınan ve yavaş değişen sektör için heyecan verici ve zorlayıcı bir süreç olduğu ve sigortacıların kazandıkları ivmeyi geleceği yeniden değerlendirmek ve dünyadaki yerlerini yeniden tasarlamak için kullanması gerektiği belirtiliyor. Rapor, sektörün içinde ve dışında hızla gelişmeye devam eden dijital ve analitik yetkinliklerin birçok oyuncuyu baskı altına aldığını ve dağıtım, operasyon ve taleplerde, dijital çabalar ve adaptasyonun keskin artışını gözlemlediğini ifade ediyor. Ancak, sigortacıların, özünden karmaşık olan ve geleneksel olarak biriktirilmiş operasyonlardan dolayı hala hız ve çabukluktan yoksun olduklarını, sürdürülebilir bir rekabet avantajı için dijitale taze bir yaklaşım gerektiğini ve tüm bunların yeni jeopolitik dünya düzeni, tedarik zinciri kopmaları, işgücü piyasası baskısı ve COVID-19 kaynaklı teşviklerin geri çekilmesi ile daha fazla tanımlanan küresel bir makroekonomik zeminde gerçekleştiği belirtiliyor.

GELECEĞİ ETKİLEYECEK 5 EĞİLİM

Raporda sigortacılığın geleceğini etkileyecek 5 eğilim ise şöyle sıralanıyor:

• Belirsiz dünyada genişleyen güven açığı,

• Çabuk evrimleşen müşteri ihtiyaçları ve tercihleri,

• Artan dijital ve yapay zekâ dünyası,

• İklim riski ve sürdürülebilirliğe odaklanma,

• Birleşme, iş birliği ve rekabet.

Raporda ayrıca, sigortacılara bir sonraki büyüme aşamasına geçerken göz ününde bulundurmaları için birbirleri ile bağlantılı ve karşılıklı destekleyici stratejik zorunluluklar şu şekilde belirtiliyor:

• Dijital ile atağa geçin.

• Müşteri merkezli ekosistemi benimseyin.

• Organizasyonlarınızın temeline ESG’yi yerleştirin.

• Yetenek için yarış kazanın.

• Uygulamaya öncelik verin.

Raporda, beklentilerin evrimleştikçe ve sektör dönüştükçe, sigortacıların sektöre yeni bir vizyon katmak adına kendi yollarını seçmeleri gerektiği, hangi yolları seçtiklerinden bağımsız, stratejilerini toplumsal hedefe demirleyen, müşterilerinin ortaya çıkan ihtiyaçlarını karşılamak için iş modelini dönüştüren ve çevik, teknoloji merkezli organizasyon geliştiren sigortacıların belirgin bir rekabet avantajı sağlayacakları anlatılıyor. Ek olarak odağın amaç, güven, dönüşüm üzerine olması ile birlikte, sektörün evrimleşmesi önümüzdeki yıllarda sigorta ekosisteminde bulunan herkes için büyük bir önemi olacağı vurgulanıyor.

DİJİTAL ATAĞA GEÇİN

Rapor, sigortacıların dijital yatırımlarını, yeni teklifler oluşturmak, büyüme ve yeniliğe yakıt sağlamak için farklılaştırıcı yetenekler oluşturmak adına eski modernizasyon çabalarının ötesine götürmesi gerektiğini vurguluyor. Ancak sigortacıların dijital çabalarının büyük bir bölümünün hala müşterilerine yeni değer oluşturmak yerine operasyonel verimliliği artırmaya yönelik olduğuna dikkat çekiyor. İlave olarak, temel yeteneklerin doğru bir şekilde inşa edilmesi belirtilirken, sigortacıların farklılaştırıcı ürünler, çözümler, ortaklıklar ve etkileşim modelleri için dijital yatırımlardan yararlanarak hücuma geçmeleri gerektiği de raporda mevcut.

Son olarak, dijital atağa geçmenin, dijital olarak yönlendirilen, müşteri görüşlerini, teklifleri, kabiliyetleri, çalışanları ve kültürü belirgin ve kopyasının yapılmasının zor olduğu bir şekilde birleştiren veri merkezli bir organizasyona gereksinim duyulduğu belirtiliyor.

Yorum yazın