SİGORTA DA ondan sorulacak
Google’ın ABD’de hizmete sunduğu online karşılaştırma sistemi basit bir arayüzden oluşuyor. Kullanıcılar, siteden araç bilgilerini ve kişisel bilgilerini girerek poliçeleri karşılaştırabiliyor. Site aynı zamanda Chrome kullananlar için otomatik doldurma özelliği sunuyor. Google’ın yaptığı açıklamaya göre Google Compare diğer eyaletlerde de kullanıma açıldıkça site üzerinden poliçelerle ilgili puanlamalara ve yorumlara ulaşılabilecek.
Insurancejournal.com haberine göre, aynı zamanda Google’ın uydu destekli küresel harita sistemini sürücülerin mobil cihazlarına sunması ve insansız araçların gelişimindeki rolü nedeniyle sigorta sektöründeki en güçlü oyuncular arasında yer alması bekleniyor.
GOOGLE VE COMPARE.COM İŞBİRLİĞİ
Google, Google Compare’ın açılmasından sonra vakit kaybetmeden dünyanın en büyük online poliçe karşılaştırma ve satış sitelerinden olan compare.com ile anlaşma imzaladı. Compare.com CEO’su Andrew Rose, Google’ın daha fazla sigorta şirketine ulaşmak ve kullanıcılarına daha fazla opsiyon sunmak için bu adımı attığını belirtti. Google’ın bu anlaşma ile kendi panellerini kısa yoldan oluşturmuş olduğunu söyleyen Rose, dünya devi Google’ın yeni inisiyatifinin sigorta şirketleri için korkutucu olduğunu belirterek şöyle konuştu: “Sigorta şirketleri zorlu bir döneme giriyor. Google, şirketlerin çoğunun kazanç sağladığı bir satış kolunu tamamen kontrolüne geçirirse olacaklar büyük bir tartışma konusu. Acentelerin ne kadar değerli ve güçlü olduklarını biliyoruz. Hayatta kalmak isteyen acenteler, karşılaştırma sitelerinin işlerini ellerinden almalarını beklemeden onlarla beraber çalışmak için yollar bulmalı.” Google’ın aynı zamanda CoverHound.com sigorta satış sitesiyle de benzer bir anlaşması bulunuyor.
ACENTELERİN GELECEĞİ
Google’ın oto sigortası piyasasına girmesinden sonra ABD’de oto sigortası satan her acente sahibinin aklında aynı soru var: “Google’dan korkmalı mıyız?”. W.R. Berkley CEO’su William R. Berkley Teksas Bağımsız Acenteler Toplantısı’nda kalabalık bir grubun önünde yaptığı konuşmada bu soruyu şöyle cevaplıyor: “Size mahvolduğunuzu söylemeye geldim.”
Sürücüsüz araçlar dizayn etmesinin Google’a oto sigorta pazarında ciddi bir rekabet avantajı yarattığını belirten Berkley konu ile ilgili şunları söyledi: “Bu Google’ın ABD’deki her yolu ve sürüş kurallarını bilmesi demek oluyor. Google bu konuda Avrupa’da da çalışmalarına devam ediyor. Hangi yolda, kaçla gitmeniz gerektiğini hatta sağa mı yoksa sola mı döndüğünüzü biliyorlar. Bu da her sürücü ve araç için özel poliçe fiyatlarının belirlenmesine izin veriyor. Size verecekleri bir cihaz ile kurallara uymadığınızı anında tespit edebilirler. Kurallara ne kadar uyduğunuzu gözlemleyip hakkınızda bir değerlendirme yapabilirler. Hem de her gün.”
Bu değişiklikler neticesinde poliçeler araç bazlıdan, sürücü bazlı bir sisteme doğru gidiyor. Böylece ‘gerçek anlamıyla risk bazlı bir sistem’ oluşturuluyor. Bu teknolojinin getirdiği veriler Google’ın çok daha isabetli tahminler yapmasına olanak sunuyor.
Berkley, Google Compare için “Bu heyecan verici ve çetrefilli bir değişiklik” diyor: “Ya ayak uydurursunuz ya da geride kalırsınız.”
MÜŞTERİ NE İSTİYOR?
Berkley’e göre acenteler için hâlâ umut var. Berkley müşterilerin, servis hizmetleri için acentelerle iş yapmaya devam edeceğini söylüyor ancak uyarıyor: “Artık kendimize müşterilerin ne istediğini, onlara nasıl daha iyi hizmet sunabileceğimizi, para kazanmak için ne yapmamız gerektiğini ve müşteriyi nasıl mutlu edeceğimizi sormamız gerekiyor.”
Berkley, Google’ın oto sigorta pazarına girişini Geico’nun internetten online poliçe satışına başlamasına benzetiyor. Geico’nun pazarda yerini almasının uzun zaman aldığını hatırlatan Berkley, acenteleri seçen müşterilerin kolay kolay başka yerden poliçe almayacaklarını söylüyor.
ABD yollarının haritasını yaratmak için yaptığı dev yatırımlar Google’a sektörde oldukça büyük bir avantaj kazandırsa da ABD oto sigorta pazarının büyüklüğü düşünüldüğünde Google’ın yaptığı yatırım aslında çok da büyük değil.
MİLENYUM ÇOCUKLARI
Sırasını bekleyen en büyük kullanıcı kitlesi milenyum jenerasyonu. Yeni jenerasyonlar telefon konuşmaları yerine internet deneyimini tercih ediyor. Araştırmalara göre ABD’de müşterilerin yüzde 71’i sigorta almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor. 2013 yılı rakamlarına göre internette 40 milyonun üstünde kullanıcılar tarafından yazılmış poliçe yorumu bulunuyor. İnternetin yeni jenerasyon üzerindeki etkisine bakarsak Google’ın sigorta hareketi tüm dengeleri bozacak gibi gözüküyor.
Acentelerin modern tüketici tecrübesinin her şey olduğu bir dönemde ayakta kalabilmesi için modern iş süreçlerini şirketlerinde uygulamaya başlaması ve inovatif düşünmeye başlaması hayati önem taşıyor. Acentelerin şu soruyu kendilerine sorması gerekiyor: Nasıl daha iyi hizmet verebiliriz?
Kaynak: Insurance Journal, Claims Journal.
“Hayatta kalmak isteyen acenteler, karşılaştırma sitelerinin işlerini ellerinden almalarını beklemeden onlarla beraber çalışmak için yollar bulmalı.” Compare.com CEO’su Andrew Rose
GOOGLE OTO SİGORTASIYLA YETİNMEYEBİLİR
Colorado’da sigorta şirketleri için veri, analitik ve öngörücü modelleme hizmetleri sağlayan Valen Analytics Başkanı ve CEO Dax Craig, Google’ın sigorta endüstrisine girmesi hakkında şunları söylüyor: “Şu an kimse ne yapacağını bilmiyor. Google tüm acenteleri yere sermiş durumda. Google Compare sigorta sektörü oyuncuları için adeta bir ‘uyanın’ çağrısı oldu.” Google’ın oto sigortalarıyla yetinmeyeceğini söyleyen Craig, oto sigortalarının sigorta satmaya başlamak için doğru bir başlangıç noktası olduğunu söylüyor: “Şirketler oto sigortası pazarında satış yapmayı ve teknik sorunların üstesinden gelmeyi öğreniyor. Burada tecrübe elde eden bir şirket her alanda sigorta satmayı başarabilir.”
Google’ın hızlı bir şekilde gerçekleştirdiği anlaşmalar da aynı sonuca işaret ediyor. Google’ın Dairyland, MetLife, Mercury Insurance, Compare.com, The General Insurance, Infinity Auto Insurance, Coverhound ve hayat dışı sigortalar için satış platformları sunan BOLT Solutions ile anlaşması bulunuyor.
Berkley Google Compare için “Bu heyecan verici ve çetrefilli bir değişiklik” diyor: “Ya ayak uydurursunuz ya da geride kalırsınız.”
Google’ın sürücüsüz arabaları
Google’ın Sürücüsüz Araba projesi kapsamında genellikle elektrikle çalışan otonom araçlar üretiyor. Gelecekte yollara hükmetmesi beklenen araçların da neredeyse tamamen Google tekelinde olması şirkete oto sigortalarında büyük avantaj kazandırıyor.