Sigorta çalışanlarının yüzde 35’i örgüt kültürü nedeniyle işlerine daha az bağlı

 Sigorta çalışanlarının yüzde 35’i örgüt kültürü nedeniyle işlerine daha az bağlı

Gerçek zamanlı raporlama platformu Culture Shift’in araştırmasına göre, sigorta endüstrisinde çalışanların yüzde 35’i, şirketlerinin zayıf örgüt kültürü nedeniyle işlerine daha az bağlı.

Araştırma, işe gelmeme yani absenteeism’in ile çalışanın rahatsızlığı bulunmasına rağmen işe gitmesini ve bu durumdan kaynaklanan verimlilik kayıplarını ifade eden presenteeism’in çalışanlar ve işletmeler üzerindeki gerçek etkisini ortaya koyarken, çalışanların yüzde 41’i üretkenliklerinin toksik örgüt kültüründen etkilendiği belirtiyor.

Araştırmada ayrıca çalışanların yüzde 29’unun işyerinde yaşanan bir olay yüzünden izin aldığını ve hasta olduğunu bildirdiğini, bu durumun ise üretkenlik kaybına ve buna bağlı olarak işletmelere milyarlarca sterline mal olduğunu söylüyor.

‘BU SORUN ÇOK GEÇ OLMADAN ÇÖZÜLMELİ’

Culture Shift CEO’su Gemma McCall konuyla ilgili şunları söyledi: “Araştırmamız, Birleşik Krallık’ta sigorta endüstrisinde çalışanların neredeyse yarısının işyerinde olumsuz tutumlar deneyimlediğini ve üçte birinden fazlasının toksik işyeri kültürünün zihinsel sağlıklarını etkilediğini doğruluyor. Bu endişe verici bir istatistik ve işletmelerin bu sorunu çok geç olmadan çözmesi gerekiyor.”

Araştırmada, sigorta sektöründe çalışanların yüzde 26’sı zorbalık veya tacize maruz kalmaları veya tanık olmaları durumunda yeni bir iş buldukları anda kurumdan ayrılacağı ortaya koydu. Katılımcıların yüzde 34’lük kısmı ise toksik işyeri davranışlarına maruz kalan meslektaşını yasal tavsiye almaya teşvik edeceğini söyledi.

‘EK MALİYETLERDEN KAÇINMANIN YOLU ÇALIŞANLARLA İLGİLENMEK’

Gemma, “İşyerinde kendini değerli ve takdir edilmiş hisseden çalışanların başarılı oldukları, ekip olarak daha iyi çalıştıkları ve daha güçlü sonuçlar verdiği bilinmektedir. Ancak tam tersine, toksik ortamlarda çalışanların işe gelmeme ve presenteeism’den etkilenme olasılığı daha yüksektir. Yatırımcıları cezbetmekten işletmenin kârlılığına ve işe alım ile yasal işlem maliyetlerine kadar işletmelerin bu ek maliyetlerden kaçınmasının tek yolu çalışanlarıyla ilgilenmektir ” dedi.

İlginizi Çekebilir