Sigorta acentesi nasıl açılır; gerekli belgeler neler?

 Sigorta acentesi nasıl açılır; gerekli belgeler neler?

Sigorta acentası açmak için sırasıyla izlenmesi gereken yollara şöyle:

* Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı tarafından yayımlanan ve 22 Nisan 2014 tarihinde birtakım değişikliklere gidilerek, resmi işlemlerin farklılık gösterdiği Sigorta Acentaları Yönetmeliği’ni okuyup, sigorta acentesi açma şartlarının detaylarına da hakim olmak başlangıç için işinizi kolaylaştıracaktır. Hükümlülükleri yerine getirmenizi sağlayacak.

* Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı tarafından verilen uygunluk belgesi, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne (TOBB) acentelik için yapacağınız başvuru, levha kayıt işlemleri gibi resmi süreç başvurularını gerçekleştirip onaylarını edinmek ikinci adım.

* Türkiye’de yerleşik olmak, medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olmak, belirli suçlardan hüküm giymemiş veya ceza almamış olmak, önceki ticari faaliyetlerinde iflas etmemiş ve konkordato ilan etmemiş olmak ve tabii teknik personel vasıflarına sahip olmak gibi şartları sağlamak.

* Beyan edilecek mal varlıklarının değeri 25 bin liradan az olmaması işin ekonomik kısmı. Acenteler mesleki faaliyetleri nedeniyle verebilecekleri zararlardan sorumlu olacak, mevzuata aykırı olmamak şartıyla unvanlarında ilave ifadeler de kullanabilecek, sigorta ve emeklilik şirketleri durumlarını, yönetmeliğin yayımlandığı tarihten itibaren 6 ay içinde bu yönetmelik hükümlerine uygun hale getirecek.

* Şahıs acentesi sahipleri ve limited şirket müdürleri için 2 yıl olan tecrübe süresi yerine artık 1 buçuk yıl yeterli görülürken; teknik personel deneyim süresindeyse lise-dengi okul ve ön lisans programlarından mezun olanlar için 6 ay aranıyor. Ayrıca 4 yıllık okul mezunları için ise tecrübe süresi artık aranmıyor.

SİGORTA ACENTESİ AÇMAK İÇİN GEREKEN BELGELER

Gerçek kişiler için: Nüfus cüzdan fotokopisi, gerekli sayıda vesikalık fotoğraf, İkametgâh belgesi, ticaret sicil gazetesi, iletişim bilgileri, diploma sureti, ticaret sicil tasdiknamesi, taahhütname, sigorta şirketi ile yapılan sözleşme kopyası

Tüzel Kişiler İçin: Ticaret sil tasdiknamesi, vergi levha sureti, ticaret sicil gazetesi, iflas belgesi, taahhütname, şirket ana sözleşme belgesi, mesleki sorumluluk sigortası, imza sirküsü fotokopisi, iletişim bilgileri

İlginizi Çekebilir

Leave a Reply