
Seven Corners 2021’in seyahat sigortası trendlerini açıkladı
ABD’li sigorta şirketi Seven Corners, son 12 ayda toplanan verilerden yola çıkarak 2021’de seyahat edenlerin harcama alışkanlıklarındaki dört eğilimin bir listesini yayınladı. Veriler, müşterilerin nasıl seyahat ettikleri konusunda güçlü nesil farklılıklarını ortaya koyuyor.
Seven Corners, elde ettiği 12 aylık verilerden yola çıkarak 2021’de seyahat edenlerin harcama alışkanlıklarındaki dört eğilimin bir listesini yayınladı. Veriler, müşterilerin nasıl seyahat ettikleri konusunda güçlü nesil farklılıklarını ortaya koyuyor.
Seven Corners’a göre dört eğilim ise şöyle:
- Yaş büyüdükçe acenteden satın alma eğilimi artıyor
Lisanslı acenteden seyahat sigortası alan müşteriler, bir web sitesi üzerinden seyahat sigortası alanlardan ortalama sekiz yaş daha büyük. Acenteden satın alanların yaş ortalaması 50 iken web sitesi kullananların yaş ortalaması 42.
- Beş gün veya daha kısa yolculuklarda önemli bir artış görüldü
Kısa seyahatlerin popülaritesi 2020 yılına kıyasla yüzde 66 ve 2019 yılına kıyasla da yüzde 74 oranında arttı. Özellikle Y kuşağı arasında popüler olan bu seyahat tarzı tüm sigortalı seyahatlerin yüzde 30’unu oluşturuyor. Y kuşağını yüzde 20 ile X kuşağı takip ederken Z kuşağı yüzde 19 ile üçüncü sırada yer alıyor.
- COVİD alternatif destinasyonların popülaritesini artırıyor
2021’de pandeminin etkisi ve seyahat kısıtlamaları nedeniyle destinasyonlarda değişiklikler oldu. Turks and Caicos Adaları, pandemi döneminin parlayan seyahat rotalarından biri oldu. Pandemi öncesi dönemde en popüler 30 destinasyon arasına giremeyen ada ülkesi şu an tüm kuşaklar arasında oldukça popüler bir konumda. Y kuşağının yüzde 61’i kısa seyahatlerde özellikle Turks and Caicos Adaları’nı tercih etti.
- CFAR seyahat sigortası genç gezginler arasında daha popüler
CFAR (Cancel For Any Reason) seyahat sigortası poliçeleri koronavirüs pandemisinin neden olduğu aksaklıklar nedeniyle 2021’de de popüler olmaya devam etti. Yüzde 17’lik kısım seyahatlerin erken sona erdirilmesi ihtimaline karşı CFAR’ın güçlü bir avantaj sağladığını düşündüğünden satın alımlarına ekliyor.