Sektördeki rekabet boyut değiştiriyor

Küresel bilişim teknolojileri ve danışmanlık şirketi Capgemini’nin hazırladığı Dünya Insurtech Raporu 2020, COVID-19’la beraber değişen müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için, iş süreçlerinde ve rekabet yaklaşımında yeni bir bakış açısına ihtiyaç olduğunu belirtiyor.

BigTech olarak adlandırılan teknoloji devlerinin ve geleneksel olmayan, yenilikçi yöntemler kullanan oyuncuların piyasaya girmesiyle beraber sigortacıların müşterilerin dijital ihtiyaçlarını karşılamak için yeni yeterlilikler edinmesi gerekiyor. Capgemini ve uluslararası finansal hizmetler derneği Efma ortaklığıyla hazırlanan Dünya Insurtech Raporu 2020, COVID-19 ile müşterilerin beklentilerinde ve davranışlarında gerçekleşen değişimin, insurtechler tarafında bir büyüme potansiyelini ortaya koyduğunu gösteriyor. Rapora göre, büyük teknoloji oyuncuları, sigortacılar ve insurtechler arasındaki çizgiler yavaş yavaş silikleşiyor ve tüm kurumlar birbirine benzemeye başlıyor. Bu yeni koşullarda ise, sigortacıların rekabet günü koruyabilmesi için müşteri odağında akıllı uygulamalar, esnek ürünler ve açık bir ekosistem oluşturması gerekiyor. 

Sigortacıların mevcut rakiplerinin ötesinde daha geniş bir alana dikkat etmeleri gerektiğini belirten Capgemini Finansal Hizmetler CEO’su Anirban Bose, piyasadaki yeni oyuncuların geleneksel aracılara göre daha iyi bir müşteri deneyimi yaşattıklarını ve bu kozlarının ilerde farkı daha da açacağı görüşünde. Bose, çözüm olarak insurtechlerden sektörde daha fazla faydalanılması gerektiğini düşünüyor: “Insurtechler ile gelişime açık ilişkiler kurmak sigortacıların daha hızlı ve daha verimli dijitalleşmesini, bununla paralel olarak da müşteri ilişkilerini artırması ve yeni müşteriler bulmalarını sağlayacaktır.” Efma CEO’su John Berry ise benzer bir görüş paylaşıyor: “Sigortacıların yaptıkları her işte daha da müşteri odaklı olması gerekiyor. Insurtechlerin yeni teknolojik çözümler entegre etme konusundaki olgunluğu ve girişkenliği her geçen gün artıyor. Bu da sigortacıların artan müşteri beklentilerini karşılamasında yardımcı olacak.” 

BÜYÜK TEKNOLOJİ ŞİRKETLERİ YILDIZLAŞTI

COVID-19’un müşteri beklentilerine ve ilişkilerine etkisinin yanında sigorta şirketlerinin büyük bir problemi daha bulunuyor. Özellikle pandemi döneminde müşteri deneyimi konusunda çıtayı bir seviye daha yukarı taşıyan büyük teknoloji şirketleri krizden korunaklı, gerçek zamanlı iş süreçleri ve inisiyatifi eline alan müşteri ilişkileri ile tüketicinin güvenini kazanmış durumda. 2016 yılında yapılan araştırmaya göre poliçe sahiplerinin sadece %17’si teknoloji şirketlerinden sigorta ürünü almayı düşündüğünü söylerken, bu yılın nisan ayında alınan sonuçlara göre bu oran %36’ya çıkmış. Temmuz ayında ise pandeminin etkisiyle çok kısa bir dönemde bu alana bakışın daha da iyileştiği ve %44 seviyesine çıktığı görülüyor. Bu şirketlerle rekabet edebilmek için sigortacıların müşteri tecrübesini iyileştirmesi, süreçlerini krize dayanıklı hale getirmesi ve gerçek zamanlı cevap verebilmesi gerekiyor. 

DAHA FAZLA REKABET DAHA FAZLA İŞBİRLİĞİ

Raporda, sigortacıların yeterliliklerini artırmak için yeni teknolojiler üretmesi, satın alması ya da işbirliği yapması gerektiği vurgulanıyor. Bu işbirliklerinde ise zaman, yatırım, bağımsızlık ve farklılaşma başlıklarının iyice tartılması öneriliyor. Partnerlik gibi uygulamalar, yeni teknolojileri efektif olarak kullanmak ve rekabetin içinde kalmak oldukça efektif olabilir. Dünya Insurtech Raporu 2020’deki sonuçlara göre işbirliğine açık olan  olan şirketlerin sayısı her geçen gün artıyor: 

• Sigortacıları %67’si insurtechlerle çalışmak istiyor

• Insurtechlerin %85’i teknoloji devleriyle çalışmak, %83’ü ise sigortacılarla çalışmak istiyor

• Sigortacılar ve insurtechlerin %60’ı büyük teknoloji şirketleriyle işbirliğine hazır 

Değerli öngüler bulunan araştırmaya worldinsurtechreport.com adresinden ulaşabilirsiniz.