SAB’dan üniversitelilere “Portföy Yönetimi Semineri”

Eğitim kurumları ile de ortaklaşa çalışmalar yapan Sigorta Acenteleri Derneği (SAB) acentelerde çalışabilecek teknik personellere yönelik eğitim ve seminerler düzenlerken, eğitim kurumlarıyla da işbirlikleri yapıyor.

SAB bu kapsamda Ataşehir Adıgüzel Meslek Yüksekokulu öğrencilerine de staj ve istihdam imkanı, teknik eğitim materyalleri ve mesleki sertifika programları sunacak. İmzalanan işbirliği protokolüyle, Ataşehir Adıgüzel Meslek Yüksekokulu Bankacılık ve Sigortacılık Programı öğrencilerinin sektörle ilgili maksimum bilgi ve beceriyi kazanmaları, seçtikleri programı uygulamalı olarak tanımaları ve mezun olduklarında iş dünyasında kolayca yer alabilmeleri amaçlanıyor. Ayrıca tarafların birlikte eğitim programları geliştirmeleri, ortak panel, sempozyum, seminer vb. düzenlemeleri, Ar-Ge çalışmaları ve sosyal sorumluluk projeleri yürütmeleri de hedefleniyor.

İşbirliği protokolü kapsamında Bankacılık ve Sigortacılık Program Başkanı Öğr. Gör. Behlül Ersoy ve Öğretim Görevlisi İlknur Külekçi eşliğinde, Sigorta Acenteler Derneği (SAB) Genel Sekreteri Fuat Bozkurt’un “Sigorta Sektöründe Kariyer” başlıklı sunumu ile ders içi etkinlik gerçekleştirildi.

Meslek yüksekokulu tarafından gerçekleştirilen sektör gezileri kapsamında Bankacılık ve Sigortacılık Programı öğrencileri, Behlül Ersoy ve İlknur Külekçi eşliğinde Sigorta Acenteler Derneği (SAB) Başkanı Doğan Şen’e ait sigorta acentesini ziyaret etti. Dernek Başkanı ve şirket üst yönetimi, öğrencilerimize şirketin ilgili birimlerini tanıtarak sektöre ilişkin gelişmeleri aktardı.

Akademik ve sektörel birliktelik amaçlanarak birlikte son olarak “Mesleğimi Tanıyorum” etkinliği kapsamında Bankacılık ve Sigortacılık Programı 4. Kariyer Günleri’nde Doğan Şen’i misafir etti. Etkinlikte, “Sigortacılıkta Portföy Oluşturma ve Yönetimi” başlıklı sunum gerçekleştirildikten sonra, Fuat Bozkurt ve Doğan Şen’e teşekkür belgeleri takdim edildi.

Bu çalışmalar kapsamında eğitim faaliyetlerine önem veren SAB Sigorta Acenteleri Derneği, 14 Mart 2018 tarihinde Adıgüzel Meslek Yüksekokulu’nda düzenlenen Kariyer Günleri’ne ve ‘Sigorta Sektöründe Portföy Oluşturma ve Yönetimi’ konulu seminere katılarak genç sigortacı adayları ile buluştu.

‘Portföy Yönetimi’nin mesleğe adım atacak olan öğrencilerin son derece ilgisini çeken bir konu olması sebebiyle katılımın oldukça yoğun olduğu görüldü.

SAB’ın 30 yıllık çalışmaları, seminerin açılış bölümünde Fuat Bozkurt tarafından katılımcılara sunuldu.

“MÜŞTERİYLE KURULAN EN ÖNEMLİ BAĞ GÜVEN”

Sunum sonrası kürsüye davet edilen Doğan Şen, portföy oluştururken ve yönetirken dikkat edilmesi gereken konuları şu şekilde özetledi:

  • Mutlaka gerekli mesleki bilgilerle donanın, bilgi en güçlü yardımcınız olacaktır. Müşterileriniz sizi mesleğiniz ve sektörünüzle ilgili güvenilir bir danışman olarak görmelidir.
  • Kısa vadeli satışlar yapmak için müşterilerinizin güvenini sarsıcı işler yapmayın. Unutmayın ki müşterinizle aranızdaki en önemli bağ güvendir. Sizi diğer satış kanallarından ayıracak olan da bu karşılıklı güven duygusudur.
  • Müşterinizi iyi tanıyın, onun hakkında tüm detayları öğrenin, müşterinin değeri sadece sizden o an satın aldığı satın aldığı hizmetten ibaret değildir. Memnun bir sigortalınız gelecek dönemler boyunca da sizden hizmet almaya devam edecek, sizi kendi çevresine tavsiye ederek portföyünüzü büyütmenize yardımcı olacaktır. Bu bakış açısıyla müşteriniz göründüğünden çok daha kıymetlidir.
  • Meslek yaşamına başlayacağınız iş yerinizi doğru seçin, sadece trafik ve kasko branşlarına odaklanmayın, yangın, sağlık, nakliyat, mühendislik, emeklilik gibi diğer sigorta branşlarında da portföyünüzü çeşitlendirin.
  • Tüm hizmet ve ürünlerin birbirine benzer hale geldiği bir iş yaşamında farklılık yaratın. Örneğin sigortalınızın ihtiyacı olan ve daha önce çalıştığı sigortacılar tarafından sigortalınıza tavsiye edilmemiş olan ürün, hizmet ve klozları önermek fark yaratacaktır.
  • Sabırlı olun ve acele etmeyin, bilin ki portföy oluşturmak uzun vadeli ve sabır isteyen bir iştir.
  • Her zaman sigortalınızın hak ve yararını ön planda tuttuğunu hissettirin.
  • Hasar yönetimini doğru, etkin ve hızlı bir şekilde gerçekleştirin. Zaman alıcı detayları siz halledin, sigortalınız kendi işine devam etsin. Bir sigortacının kendisini gösterebileceği en önemli alan hasardır. Hasar esnasında hizmet alamayan sigortalılarınızın sizinle devam etmeyeceğini unutmayın.
  • Sigortalılarınızı ziyaret ederek, telefonla arayarak, sosyal medya kanalıyla kendinizi hatırlatın, onlarla ilgilenin. Şayet siz ilgilenmezseniz başka bir sigortacı onlarla mutlaka ilgilenecektir.
  • 7 gün 24 saat erişilebilir olun. Telefonunuza gelen tüm çağrıları yanıtlamaya çalışın. Unutma riskine karşı not almak, sigortalınızla görüştüğünüz konuları hatırlamanızı sağlayacaktır. Elektronik veya basılı ajanda kullanmaya planlı çalışmaya özen gösterin.
  • Meslek yaşamınızın başında paraya değil, öğrenmeye ve başarıya odaklanın. Maddi kazanç başarıyla birlikte gelecektir.
  • İşinizin ve fonksiyonunuzun ne olduğunu iyi anlayın. Küçük hesaplarla sık sık iş değiştirmeyin. Yetkinliklerinizi, becerileriniz artırmaya bakın.
  • Asla karamsar olmayın. Pozitif tutum içinde olmanın faydalarını göreceksiniz.

Öğrenciler seminer sonrası SAB standını ziyaret ederek staj ve iş başvuru formlarını doldurdular. Sigorta acentelerinin iyi yetişmiş ve donanımlı insan kaynağına ihtiyacı olduğunun altını çizen Şen, ülke genelinde pek çok üniversiteyle işbirliği yapan SAB’ın, mesleki eğitim ve istihdam konusunda gençlere destek vermeye devam edeceğini belirtti.

Yorum yazın