Pandemi sonrası ofise dönüş ve yeni çalışma modeli

 Pandemi sonrası ofise dönüş ve yeni çalışma modeli

COVID-19 salgını ile hayatımıza giren ve başta geçici bir çalışma modeli olduğu öngörülen uzaktan çalışma modeli, salgının sonlanmaması nedeniyle kalıcı bir model olarak yerini aldı. Günümüzde, geleneksel tam zamanlı model ve uzaktan çalışma modeli arasında kalan şirketlerin denedikleri bir başka yöntem ise hibrit çalışma uygulamaları.

2019 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan COVID-19 salgını ile mücadele kapsamında birçok şirket uzaktan çalışma modeline geçiş yapmak zorunda kaldı. Bu süreçte sigorta şirketleri de hızlı bir şekilde uzaktan çalışma modeline geçti. Başta geçici bir çalışma modeli olmasını öngördüğümüz uzaktan çalışma, salgının beklenenden çok daha uzun sürmesi ile yeni bir çalışma modeli halini aldı. Zaman içerisinde bu yeni çalışma modeli benimsendi ve adaptasyon sağlandı. Şimdilerde ise şirketler salgın sonrasında eskiden olduğu gibi tam zamanlı olarak ofise dönüp dönmeyeceklerinin kararını vermek için çalışmalara başladılar. Uzaktan çalışma modelinin trafikte harcanan zamandan tasarruf sağlaması ve verimliliği artırması nedeni ile birçok şirketin hibrit bir çalışma modeline geçmeyi tercih ettiğini gördüklerini ifade eden EY Türkiye Aktüeryal Danışmanlık Hizmetleri Kıdemli Müdürü Büşra Kodaman, şu açıklamalarda bulundu:

ÇALIŞAN “3 GÜN UZAKTAN 2 GÜN OFİSTEN” DİYOR

“Hibrit çalışma modeli, fiziksel alan ve teknoloji ile birlikte şekilleniyor. Bu model belirlenirken çalışanlar arasındaki etkileşimin ve sosyal iletişimin sağlanması, teknolojik alt yapının yeterliliği, maliyet yönetimi, kaynak yönetimi, verimliliğin artırılması ve çalışanlara esneklik sağlanması gibi birçok unsur arasında denge kurulması prensibi benimseniyor. Çalışma modelleri, tüm bu değerlendirmeler sonucunda oluşturuluyor. EY 2021 çalışma anketi sonuçlarına göre sigorta sektöründe çalışanlar haftada 3 gün uzaktan 2 gün ofisten çalışmayı tercih ediyor.

Uzaktan çalışma modelinin uygulanmaya başlamasının ardından sigorta şirketlerinin ofis giderlerinde düşüş yaşandı. Birçok sigorta şirketi evden çalışma modeli ile çalışanın karşılamak zorunda kaldığı giderlere destek sağlamak için nakit yardımında bulundu. Bununla birlikte sağlık, güvenlik, sosyal haklar ve diğer nakit avantajlarının da sunulduğunu görüyoruz. Diğer nakit avantajları ile pandemi ve kısıtlamaların neden olduğu finansal etkiyi azaltmak için gereken ofis ekipmanının satın alınması amaçlanıyor. Birçok sigorta şirketinin, çalışanlarının sağlıklı koşullarda çalışmasını sağlamak için masa ve sandalye gibi ofis malzemelerini evlerine gönderdiğini gözlemledik.

Yeni çalışma düzeni, teknoloji ve araçlara daha fazla yatırım yapmayı gerektiriyor. Toplantılar online olarak düzenlense de çalışanlar arasındaki etkileşimin azaldığını görüyoruz. Bu nedenle sanal toplantıları daha etkileşimli hale getirecek yeni teknolojik öğeler, uygulamalar ve araç setlerine ihtiyaç var.

İŞ ROLÜ KONUMDAN BAĞIMSIZLAŞIYOR

İşe alımların online yapıldığı ve uzaktan çalışma modelinin giderek daha fazla şirket tarafından benimsendiği bir dönemdeyiz. İleride part-time ya da freelance çalışma şeklinin yaygınlaştığını görebiliriz. İşe alımda da genel konum esnekliğinin gelecekte artması bekleniyor.

COVID-19 sonrası dünyada daha iyi bir aday deneyimi sunmak için sanal kariyer fuarları ve etkinlikleri ile tamamen uzaktan işe alım ve daha kişiselleştirilmiş kariyer yolları kullanılmaya başlandığını görüyoruz. Çok az sayıda iş rolü COVID-19’dan önce de zaten konumdan bağımsız hale geliyordu ancak COVID-19 etkisi ile giderek artan sayıda profil bu yöne doğru kayabilir.

Uzaktan çalışma, organizasyon kültürünü yönetmek, öğrenmeyi artırmak ve Ar-Ge’leri geliştirmek için mevcut normların dışına çıkmayı gerektiriyor. Sigorta şirketleri çalışanların refahını artırmak ve online öğrenim sunmaya devam etmek için mevcut çalışan bağlılığı yaklaşımlarını yeniden değerlendiriyor. Uzaktan çalışma ortamında, özellikle iş başında öğrenmenin artık daha zor olması nedeniyle, birçok çalışan için öğrenme ve gelişme fırsatlarını bulmak daha zorlaştı. Kültürel açıdan bakıldığında, sigorta şirketleri aktif olarak tüm çalışanların refahı için destek vermeye devam ediyor. Önde gelen sigorta şirketleri, herkese hem profesyonel hem de kişisel olarak elinden gelenin en iyisini yapabileceği bir ortam sağlamaya yönelik gelişmeler ortaya koyuyor. Ek olarak, motivasyon seviyelerini artırmak amacıyla çalışanların çabaları, hem finansal olarak hem de diğer teşviklerle ödüllendiriliyor.

YENİ DÜZENLEMELER GELEBİLİR

Uzaktan çalışma modelinin hayatımıza girmesi ile birlikte mevzuatın yetersiz olduğu noktalarda da yeni düzenlemeler gelmesi mümkün. Ayrıca ofise dönüşlerin başladığı bu dönemde hem ofiste hem servis kullanımlarında sağlık önemlerinin alınması, sıkı takibinin yapılması ve çalışanların aşı olmaya teşvik edilmesi salgınla mücadele kapsamında çok büyük önem teşkil ediyor.

Sonuç olarak bugün geldiğimiz noktada çoğu sigorta şirketi, operasyonel maliyetleri azaltmak, üretkenliği artırmak ve dağıtılmış ekipleri tekrar bir araya getirmek için hibrit bir modeli hayata geçirmeyi hedefliyor. Şirketler, ofisteki günlerin ve uzaktan çalışmanın bir kombinasyonu yoluyla aşamalar halinde ofise dönmeyi planlıyor.”

Esra Nur Mocu

İlginizi Çekebilir