Oruç: Hasar süreçlerinde kişiye özel ürün ve servisler öne çıkacak

 Oruç: Hasar süreçlerinde kişiye özel ürün ve servisler öne çıkacak

Generali Sigorta Teknik ve Reasürans Genel Müdür Yardımcısı Suat Oruç, “Sigortalılarımızın günlük hayatlarındaki dijitalleşmenin sigorta sektörünün hasar dahil tüm süreçlerinde de artan şekilde yer alacağına eminim. Buradan yola çıkarak da hem satın alma hem de hasar süreçlerinde kişiye özel ürün ve servisler şüphesiz öne çıkacaktır” şeklinde konuştu.

“Sigortalılarımıza en hızlı, en verimli ve en kolay şekilde hasar süreçlerinde destek vermek ve sürecin yönetimi sektörün kritik unsurları arasında yer alıyor” diyerek sözlerine başlayan Generali Sigorta Teknik ve Reasürans Genel Müdür Yardımcısı Suat Oruç, “Özellikle gelişen dijital teknoloji ve dijital dönüşümün sunduğu teknolojiler 10 hatta 5 yıl öncesine göre artık farklı bir hasar yönetimi süreci sunuyor. Yapay zekanın hayatımıza daha fazla nüfuz etmesiyle birlikte hasar yönetimi sürecinde daha hızlı uygulamalara da tanıklık etmeyi sürdüreceğiz. Generali Sigorta olarak, 2018’de başlayan dönüşümümüz ekseninde hasar süreçleri özelinde operasyonel süreçleri de yeniden ele aldık ve önemli iyileştirmeler yaparak acentelerimiz, web sitemiz ve çağrı merkezimiz üzerinden süreçleri çok daha kolay, verimli hale getirdik” dedi.

Doğrudan tazmin sistemi ile ilgili Oruç, şunları söyledi: “Doğrudan tazmin sistemi uzun süredir gündemde olan bir konu. Avrupa’da da birçok örnekleri mevcut. Bu sistemin hayata geçirilmesiyle trafik kazasında mağdur kişi; kazada kusurlu olan karşı aracın sigorta poliçesinden değil, doğrudan kendi sigorta şirketinden tazminat talep edebilecek. Bu durum özellikle maddi hasarlı kazalarda müşterilerin aldıkları hizmet kalitesini artıracak, sigorta şirketlerinin ise operasyonel ve hasar maliyetlerini azaltabilecek. Sigorta şirketleri bu anlamda müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla çalışacaklar.” “Dijitalleşme her alanda olduğu gibi sigorta sektörünün de vazgeçilmez bir parçası” diyen Suat Oruç, şu açıklamaları yaptı: “Doğru dizayn edilmiş dijital adımlarla hasar süreçlerinde verimlilik ve hız artışı kaçınılmazdır.”

‘YAPAY ZEKA GÜNDEMDE’

“Suistimal tespit süreçleri ve yapay zeka ikilisi son dönemlerde oldukça gündemde olan konuların başında geliyor. Yapay zeka uzun süredir hayatımızda. Ancak asıl yapay zekanın etkisini önümüzdeki yıllarda göreceğiz. Mahkeme sürecinde ortalama 1-2 senede sonuç alınan, özellikle belirli tutarın altındaki uyuşmazlıklar, Tahkim Komisyonu’nda 4 aylık kısa bir sürede sonuçlanmaktadır. Dolayısıyla Tahkim Komisyonu uyuşmazlıklar için tercih edilir hale gelmiştir” diyen Oruç, sözlerini şöyle noktaladı: “Sigortalılarımızın günlük hayatlarındaki dijitalleşmenin sigorta sektörünün hasar dahil tüm süreçlerinde de artan şekilde yer alacağına eminim. Buradan yola çıkarak da hem satın alma hem de hasar süreçlerinde kişiye özel ürün ve servisler şüphesiz öne çıkacaktır.”

İlginizi Çekebilir