Novidea 2022’nin üç sigorta sektörü eğilimini belirledi

 Novidea 2022’nin üç sigorta sektörü eğilimini belirledi

Insurtech şirketi Novidea’ya göre rekabetin artması ve dijital açlık çeken toplum sektörün evrimini yönlendirecek.

Novidea 2022’de sigorta sektörünü etkileyebileceğini öngördüğü üç önemli yönelimin bir listesini yayınladı. Listeye göre bu eğilimler, piyasa daha rekabetçi hale geldikçe artan dijitalleşmeyi ve konsolidasyonu kapsıyor.

BİRLEŞME VE SATIN ALMA SAYISI ARTIYOR

Novidea, sigorta acenteleri ve brokerler arasındaki birleşme ve satın alma (M&A) anlaşmalarının sayısının, artan rekabet baskıları ve önceki yıllarda görülen uzun vadeli eğilimlerin devam etmesi nedeniyle artmaya devam edeceğini tahmin ediyor.

ABD merkezli acenteler arasındaki birleşme ve satın alma anlaşmaları 2020’de yüzde 20 artarak özel sermaye destekli alıcıların yönlendirdiği anlaşmalar nedeniyle, 2021’in ilk yarısında en yüksek rekor seviyelere ulaştı.

Novidea, rekabet baskılarının her zamankinden daha da yüksek olmasıyla birlikte bu eğilimin yavaşladığına dair hiçbir işaretin olmadığını da belirtiyor. Ayrıca 2022 yılında ABD, İngiltere ve küresel piyasalarda daha yüksek sayıda birleşme ve satın alma anlaşması yapılmasını öngörüyor.

DİJİTAL HİZMETLER İÇİN ARTAN TÜKETİCİ TALEBİ

Koronavirüs pandemisi nedeniyle dijital hizmetlerin kitlesel olarak kamuoyuna duyurulmasının ardından son birkaç yılda müşteri beklentilerinin “kesintisiz ve kişiselleştirilmiş dijital etkileşimler” için hızlandığını söyleyen şirket, müşterilerin yüzde 82’sinin artık sigorta sağlayıcılarıyla çok kanallı etkileşimlerin standart olmasını beklediğini aktarıyor. Talebi karşılamak için birçok firma, müşterilerin hesaplarını yönetebilecekleri, ürün satın alabilecekleri ve taleplerle ilgilenebilecekleri self servis dijital portallar geliştirdi ki bu Novidea bunun 2022’de daha da yoğunlaşacağını belirtiyor.

HİBRİT ÇALIŞMA BİRÇOK ŞİRKET İÇİN STANDART OLMAYA DEVAM EDECEK

2020’den beri tekrarlayan karantinaların uzaktan çalışmanın etkinliğini kanıtladığını belirten şirket, hibrit çalışma sisteminin 2022 yılında da devam edeceğini tahmin ediyor. Bununla birlikte şirket, bazı firmaların evden çalışma momentumunun korunacağından endişe duymaya devam ettiğini ve personellerde yüksek bir verimlilik standardı yakalamak için hizmet seviyesi anlaşması (SLA) takibini ve performans analitiğini aradığı bildirdi.

ESKİ PAZARLARDAN BULUT TABANLI PLATFORMLARA GEÇİŞ

Sigorta piyasasının daha fazla dijitalleşmesini sağlayan bu trendlerle beraber eski sistemlerden bulut tabanlı sigorta platformlarına doğru artan bir geçiş gördüklerini kaydeden Novidea CEO’su Roi Agababa, “Bulut tabanlı platformlar, 7/24 güvenli erişim sağlar. Ayrıca, brokerlerin, acentelerin ve yöneticilerin giderek daha fazla geliştirmeye çalıştıkları self servis platformlarını güçlendirmek için de gereklidir” dedi. Agababa, “Aynı zamanda, uçtan uca bulut tabanlı platformlar başarılı birleşmeleri ve satın alımları hızlandırmaya yardımcı olarak, birbirinden farklı işletmeleri entegre etmeyi, raporlama, şeffaflık sağlama ve çok daha hızlı bir şekilde pozitif bir yatırım getirisine ulaşmayı kolaylaştırıyor” diye ekledi.

İlginizi Çekebilir