Müşterilerinizin seyahat sigortası VAR MI?
Tatil aylarına girdiğimiz bu günlerde seyahat sigortası ön plana çıkmaya devam ediyor. Tatilin iyi geçmesi, olabilecek riskleri güvenceye almaktan geçiyor. Yurtiçine veya yurtdışına seyahat edenleri karşılaşabilecekleri risklere karşı koruyan seyahat sigortasında, sigorta bilincinin artmasıyla bu ve bunun gibi diğer sigorta ürünlerinin de satışlarında artış gözlemleneceği düşünülüyor. İçeriği çok bilinmeyen seyahat sigortası sayesinde sigortalılar, zorunlu tutulan 30 bin euroluk sağlık teminatlarının yanında, bagajın kaybolmasından tarifeli bagajların zarar görmesine, çalınmasından gecikmesine kadar yurtdışında keyiflerini kaçırabilecek pek çok aksiliğe karşı da kendilerini koruyabiliyorlar. Seyahat sigortası ile seyahat süresince, sigortalı 15 ayrı riske karşı güvence altına alınabiliyor. Hastalık durumunda yurtiçinde bin euro, yurtdışında ise 30 bin euroya kadar tedavi masrafları karşılanırken, primler kalış süresine göre değişiyor. Birçok sigorta şirketi ürünün içeriğini farklı teminatlarla zenginleştirerek sadece vizeye başvuranların değil, iş veya eğlence amacıyla yapılan tüm seyahatlerde de bu ürünün müşteriler tarafından tercih edilmesini sağlamaya çalışıyor.
Gayrisafi milli hasılanın yüzde 4’ü turizm sektöründen sağlanıyor ancak turizmde sigortanın yeri henüz çok küçük.
Türkiye Sigorta Birliği (TSB) verilerine göre 2014 yılında seyahat sigortaları branşında prim üretimi yüzde 19’luk bir büyüme ile 61.9 milyon lira oldu. Bu yıl hem kış şartlarının çetin geçmesi hem de ekonomide yaşanan dalgalı seyrin etkisi ile seyahat planlarının ötelenmesiyle ilk üç ayda reelde yüzde 17’lik prim üretimi düşüşü yaşandı. Piyasa oyuncuları söz konusu düşüşün dönemsel bir etki olduğunu belirtirken, yaz tatillerinin başlamasıyla söz konusu olan branşta son yıllarda yaşanan büyümelerin yine yakalanabileceğini belirtiyor. Sektör temsilcileri son 5 yılı baz alarak, seyahat sigortaları satışlarında artan bir grafik sergilendiğini söylüyorlar. Yurtdışına çıkan kişilerin bilinçlenmesiyle birlikte konsoloslukların da bu ürünü zorunlu hale getirmesi neticesinde, ürün satışlarının her sene bir önceki seneye göre, artış gösterdiğini ve gelişimin de bu yönde devam edeceğini öngörüyor.
TURİST SAYISI YÜZDE 6 ARTIŞ GÖSTERECEK
Türkiye’de turizm yatırımları, gelen turist sayısındaki ve gelirdeki artışa paralel olarak artmaya devam ediyor. 2014 yılını 41.4 milyon turist ve 34.3 milyar dolar gelirle kapatan turizm sektörü, Rusya ekonomisindeki daralmaya rağmen bu yıldan umutlu. 2013 yılında ise Türkiye, 34 milyon 910 bini yabancı olmak üzere toplam 39.2 milyon ziyaretçiyi ağırladı ve 32.3 milyar dolarlık bir turizm gelirine imza attı. Alternatif turizm alanlarının bu yıl ön plana çıkacağı ve gelen ziyaretçi sayısının yüzde 6 artış göstereceği tahmin ediliyor.
Doğal ve kültürel zenginlikleriyle birbirinden farklı turizm olanağına sahip olan Türkiye, yılın her döneminde turistlerin ilgi odağı olmaya devam ediyor. Kültür ve Turizm Bakanı Ömer Çelik, “Bir dünya markası olma yolunda basamakları hızla çıkan Türk turizminde, her yıl bir önceki yıla göre yabancı ziyaretçi sayısında ve kalitesinde artış yaşanıyor. Türkiye’ye gelen ziyaretçilerin en çok ziyaret ettiği iller sıralamasında ise tüm zamanların ve her iklimin değişmez destinasyonu İstanbul ilk sırada” dedi.
HER 8 KİŞİDEN 7’Sİ SİGORTASIZ SEYAHAT EDİYOR
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan verilere göre, 2014 yılında yurtdışına çıkan Türk vatandaşlarının sayısı 2013 yılına göre yüzde 4.4 oranında artarak 8 milyon 363 bin 966 kişiye ulaştı. Bu veriler ışığında 2013’ten 2014 yılına kadar seyahat sigortası satın alan sigortalı sayısında yaklaşık yüzde 35 oranında bir artış meydana geldi. Bu konuda var olan potansiyel ürünün önemi daha da artıyor. Buna karşı Türkiye’de her 8 kişiden 7’sinin sigortasız tatile çıktığı açıklandı. 2014 yılı turizm sezonunda gelen yabancı ziyaretçi sayısı geçen yıla oranla yüzde 5.5 artış göstererek 36 milyon 838 bin kişiye ulaştı. 2014 yılının tamamında elden edilen turizm geliri yaklaşık 2 milyar dolar gelişme gösterdi ve yıl sonundaki gelir 34 milyar 305 milyon dolar oldu. 2014 yılında turizm sektörünün ağırladığı toplam turist sayısı ise 41 milyon 415 bin oldu.
TÜİK’in verilere göre, Türk vatandaşlarının en önemli yurtdışına çıkış nedenini “gezi, eğlence, sportif ve kültürel faaliyet” amaçlı çıkışlar oluşturdu. Buna göre, yurtdışına çıkan 8 milyon 364 bin kişinin yaklaşık yüzde 38’i gezi amaçlı olarak yurtdışına çıkarken, iş amaçlı seyahatlerin payı yaklaşık yüzde 26.9 oldu.
Turizm sektörü;
• Tarım ve hayvancılıkta yılda yaklaşık 2 milyar dolar alım yapıyor.
• Seyahat organizasyonlarına 4.8 milyar dolarlık katkı sağlıyor.
• Tasarım, dekor, marka ve su gibi faaliyetlere yıllık ortalama 1.3 milyar dolar harcıyor.
• Konaklama tesisleri yılda 9 milyar dolarlık satın alma yaparken, konaklama sektörünün ekonomiye yıllık net katkısının 11 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor.
Seyahate çıkış amaçları yıllık olarak değerlendirildiğinde, yüzde 65.7 ile “yakınları ziyaret” birinci sırada yer alırken, ikinci sırada yüzde 19 ile “gezi ve eğlence tatili” ve üçüncü sırada ise yüzde 8.4 ile “sağlık” amacıyla yapılan seyahatler yer aldı. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) verilerine göre, seyahat sigortası yaptıran sigortalı sayısı; 2012’de 804 bin 640, 2013’te 947 bin 426, 2014’te ise 1 milyon 277 bin 193 olarak gerçekleşti.
Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu: Branşın gelişmesi için bilincin artırılması önemli
SEYAHAT SAĞLIK SİGORTASI POLİÇELERİNİN SEYAHAT EDEN KİŞİLERLE PARALEL OLARAK ARTTIĞINI SÖYLEYEN RAY SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ LEVENT ŞİŞMANOĞLU, BU BRANŞIN GELİŞMESİ İÇİN SEYAHAT EDEN KİŞİLERDE BİLİNCİN VE GÜVENİN YERLEŞMESİNİN ÖNEMLİ OLDUĞUNU DİLE GETİRDİ.
Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, seyahat sağlık sigortalarının hem yurtiçinde hem de yurtdışında seyahat eden kişi sayısı artıkça gelişim göstermeye başladığını söyledi. Yurtdışı seyahat sağlık poliçelerinin vize işlemleri konusunda gereklilik arz ettiğini belirten Levent Şişmanoğlu, bu branşa olan talebin yurtdışına seyahat eden kişi sayısının artmaya başlamasıyla arttığını ifade etti. Bu durumun sektör açısından olumlu olduğunu dile getiren Şişmanoğlu, “Seyahat sağlık poliçelerinde talebin sadece gereklilik doğrultusunda artması yeterli değil. Bu poliçelerde önemli olan seyahat eden kişilerde bu bilincin ve seyahat esnasında güvence ihtiyacının yerleşmesidir. Bu branşta farklılık oluşturabilmek için ferdi kaza poliçelerinde yer alan “ölüm ve maluliyet” teminatları da poliçelere eklenebilir veya teminat limitleri yükseltilebilir” şeklinde konuştu.
‘SİGORTACILARI BİLGİLENDİRME ÇALIŞMALARI YAPMALI’
Seyahat sağlık poliçesini kişilerin genel olarak “shengen” vizesi alımlarında gereklilik arz ettiğini dile getiren Şişmanoğlu, genel olarak vize için poliçe satın alındığını sözlerine ekledi. Bu branş hakkında kişilerin yeteri kadar bilgi sahibi olmadıklarını söyleyen Şişmanoğlu şu şekilde konuştu: “Bu konuda sigorta şirketleri olarak bizler bilgilendirme çalışmalarına ağırlık verebilir, çeşitli tanıtım materyalleriyle kişileri seyahat sağlık poliçesinin gerekliliği ve kişilere sağladığı güvenceler hakkında daha fazla bilgilendirebiliriz. Özellikle yurt dışı ve yurt içinde seyahat düzenleyen kurumlarla işbirliği yapılarak tanıtıcı ve bilgilendirici çalışmalar yapılabilir.”
‘GELİŞİM SİGORTA BİLİNCİYLE SAĞLANMALI’
Seyahat sigortalarının yurt dışı seyahatleri için zorunlu hale gelmesinin henüz söz konusu olmadığına dikkat çeken Levent Şişmanoğlu, “Bu poliçelerin penetrasyon oranının yükselmesinde zorunlu poliçeler olması önemli yer taşımaktadır. Fakat burada asıl önemli olan seyahat edecek kişinin sigorta bilincinin oluşmasıdır. Yani bu alandaki gelişim kesinlikle sigorta ihtiyacının gelişmesiyle arzu edilen seviyeye ulaşacaktır” şeklinde konuştu.
Ray Sigorta olarak seyahat sağlık poliçelerinde üç ürünlerinin olduğunu belirten Şişmanoğlu, Ray sigortalıların seyahatleri sırasında karşılaşabilecekleri tüm sorunları çözdüklerini ve geniş kapsamlı hizmet verdiklerini kaydetti.
“Teminat yapısı ve limitlerinin ihtiyaca göre şekillendiği bu ürünlerden sigortalının kendisine en uygun poliçeyi seçmesi yeterli oluyor” diyen Şişmanoğlu, Ray Sigorta seyahat sağlık sigortası hakkında bilgi verdi: “Poliçeler içerisinde karşılaşılan sağlık problemi konusunda bulunulan ülkede sigortalıya en yakın anlaşmalı medikal ekip tarafından tıbbi danışmanlık, tıbbi nedenlerle nakil ve herhangi bir ölüm durumunda cenazenin nakli de sağlanmaktadır. Bunlara ek olarak geniş kapsamlı poliçelerde; bagaj kaybı ve hasarı, refakatçi nakli, hukuki yardım, idari asistans, gerekli ilaçların sevki gibi teminatlar da yer almaktadır.”
Axa Sigorta Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Yavuz Ölken: Seyahat sigortalarının zorunlu olması gerekir
SEYAHAT SAĞLIK SİGORTASININ YETERİNCE BÜYÜMEDİĞİNİ KAYDEDEN AXA SİGORTA BAŞKAN VE İCRA KURULU ÜYESİ YAVUZ ÖLKEN, BU DURUMUN TÜKETİCİLERİN ÜRÜNE OLAN İLGİSİNİN AZALMASINDAN VE BRANŞIN ZORUNLU OLMAMASINDAN KAYNAKLANDIĞINI SÖYLEDİ.
Seyahat sigortalarının genel olarak sektörde lokomotif olarak görüldüğünü belirten Axa Sigorta Başkan (Kurumsal ve Ticari Teknik, Bilgi Teknolojileri & OPEX) ve İcra Kurulu Üyesi Yavuz Ölken, yurtdışı seyahat sağlık sektör verileri ile bakıldığında poliçe adedi bazında yüzde 29’luk bir artış meydana geldiğini söyledi. Bu artışla yaklaşık 1.2 milyon adet poliçe satıldığını kaydeden Yavuz Ölken, “Zorunlu olarak değerlendirilmesi gereken bu ürünün, vatandaşlarımızın yurtdışı seyahatlerine gösterdikleri ilgi de büyük önem taşımaktadır. Bu durumu biraz da ekonomik verilerle ilişkilendirmek mümkün olabilecektir. 2015 senesinde de bu trendi biraz düşüş eğrisi olsa bile göreceğimizi öngörüyoruz, büyümenin yüzde 15 ila 20 bandına gerileyebileceğini düşünmekteyiz” dedi.
Axa Sigorta’nın bu branşta üç ürünle hizmet verdiğini ifade eden Yavuz Ölken, toplamda ulaşılan poliçe adedinin 131 bin mertebesinde olduğunu açıkladı. Yurtdışı ürünlerinin beklenti seviyesini aştığını vurgulayan Ölken, “Ancak yurtiçi seyahat sağlık sigortası ürününe maalesef beklenen ilgi ile karşı karşıya değiliz. Poliçe adetlerimizde yaklaşık yüzde 11’lik azalmayla karşılaştık. Portföyümüzdeki bu daralma, bu sigorta ihtiyacının zorunlu olmaması ve tüketicilerin bu ürüne ilgisinin azalmasından kaynaklanmaktadır diye özetleyebiliriz. Öğrenci seyahat sağlık ürününde de yüzde 11’lik bir artış sağlanmış olup bu ürün özelinde de pazar beklentilerinin ortalamasında olduğumuzu söyleyebiliriz” şeklinde konuştu.
Seyahat sigortalarında temel unsurun tüm riskleri kapsayacak tek bir poliçeyle hizmet vermek olduğunu söyleyen Yavuz Ölken, bundan dolayı ürün geliştirmede en etkin yöntemin yaşanan hasarlardan çıkarılacak sonuçların olduğunu dile getirdi.
Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayhan Dayoğlu: Teşvik edici uygulamalar getirilmeli
SEYAHAT SİGORTALARINA ZORUNLULUKTAN ÇOK, TEŞVİK EDİCİ UYGULAMALARIN GETİRİLMESİ GEREKTİĞİNİ BELİRTEN AKSİGORTA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI AYHAN DAYOĞLU, BU ÜRÜNLERİN TOPLUMUMUZDAKİ SİGORTA BİLİNCİNİN ARTIRILMASI İÇİN DE ÖNEMLİ ROL OYNADIĞINI VURGULADI.
Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayhan Dayoğlu, seyahatlerde tatilciyi koruyan ürünlerin müşteriye sunulmasının faydalı bulduğunu söyledi. Bu tür sigorta branşlarının teşvik edici olması gerektiğini ileten Ayhan Dayoğlu, “Bu ürünlerin toplumumuzdaki sigorta bilincinin artırılması için de önemli bir katkı sağlayacaktır. Yurtiçi seyahatlere yönelik ürünler için, kullanımının yaygınlaştırılmasına, sigortalıların ihtiyaç halinde avantajlarından yararlanabilmesine, kötü niyetli tazminat taleplerine karşı güvenli ve iyi işleyen süreçlerin oluşturulmasına ve düzenlenmesine yönelik çalışmaların gerçekleştirilmesinin önemli olduğunu düşünüyoruz” dedi.
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi verilerine göre açıklamada bulunan Dayoğlu, seyahat sigortası yaptıran sigortalı sayısının 2012’de 805 bin olduğunu ve 2013’te bu sayının 947 bine çıktığını kaydetti. 2014 yılına gelindiğindeyse bu rakamın 1 milyon 277 bin olduğunu vurgulayan Dayoğlu sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verileri ise bize 2014 yılında yurt dışına çıkan Türk vatandaşlarının sayısının 2013’e göre yüzde 4.4 oranında artarak 8 milyon 363 bine ulaştığını söylüyor. Bu veriler ışığında 2013’ten 2014 yılına kadar seyahat sigortası satın alan sigortalı sayısında yaklaşık yüzde 35 oranında bir artış olduğunu, ancak hâlâ sadece 8 kişiden birinin seyahat sigortası yaptırdığını söylemek mümkün. Ürünün içeriğinde yapılacak farklılıktan çok, sigorta penetrasyonunun düşük olduğu ülkemizde her ürün için olduğu gibi bu ürüne ulaşımın da kolay hale getirilmesi ve ürünle ilgili bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları yapılması gerektiğine inanıyorum.”
MÜŞTERİLERİMİZİN YANINDAYIZ
Aksigorta müşterilerine sorunsuz ve diledikleri gibi bir tatil geçirmelerini mümkün kılacak ürünlerinin olduğunu vurgulayan Dayoğlu, Aksigorta Premium Seyahat Sigortası ve Aksigorta Seyahat Sağlık Sigortası ürünleriyle müşterilerinin yanlarında olduğunu dile getirdi. Aksigorta Premium Seyahat Sigortası’nın daha geniş teminatlı bir ürün olduğunu belirten Dayoğlu, “Tüm teminatlarımızın yanında spor yapılması halinde oluşacak tedavi giderleri de kapsamımız altındadır” dedi.
Generali Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Petar Dobric: Seyahat sigortaları gelişim gösteriyor
GENERALİ SİGORTA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI PETAR DOBRİC, SEYAHAT SİGORTASI HAKKINDA SİGORTALILARI BİLİNÇLENDİRMEnİn önemİne dİkkat çektİ. Dobric, SEYAHAT Sİgortasının KAPSAMINI POLİÇE SATIŞ AŞAMASINDA MÜŞTERİLERE ANLATMANIN SİGORTACILARIN GÖREVLERİ OLDUĞUNU DA HATIRLATTI.
Generali Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Petar Dobric, AB ve Schengen ülkeleri başta olmak üzere birçok ülkede vize alımı sırasında ve kendi ülkelerine girişte seyahat sağlık sigortasının zorunlu olduğunu söyledi. Bu zorunluluğun her yıl poliçe adetlerinde ve primlerde artışı da beraberinde getirdiğini belirten Petar Dobric, “Diğer sigorta branşlarında yaşanan artışları dikkate aldığınızda seyahat sigortalarının oldukça iyi bir gelişim gösterdiğini söyleyebiliriz. Seyahat sigortaları prim üretimi 2012 yılı sonundan 2014 yılı sonuna kadar, iki yıllık sürede yaklaşık yüzde 44 büyüme sağladı” dedi.
‘TEMİNATLARI ANLATMAK SİGORTACILARIN GÖREVİ’
Hem yurt içinde hem de vize olmadan giriş yapılan ülkelerde seyahat sigortasının zorunlu olması gerektiğini ifade eden Dobric sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Seyahat sigortaları yurt içinde zorunlu olmalı ancak, Türkiye’de paket turlar kapsamında yapılan seyahatlerde, seyahat acenteleri kendilerini de korumak adına bu tür sigortaları şart koşabiliyorlar. Seyahat sigortası ürünlerinin kapsamı geniş olmasına rağmen sigortalılar bu ürünü sadece vize alabilmek için gerekli bir belge olarak tanıyorlar. Sigortalıları bilinçlendirmek ve ürünün kapsamını poliçe satış aşamasında müşterilere anlatmak sigortacıların önemli görevleri arasında yer alıyor.”
Seyahat sağlık sigortasının yurt dışı seyahatlerindeki avatajlarından bahseden Dobric, sigortalıların poliçe şartlarını iyi okumaları ve gerekli durumlarda poliçeden nasıl faydalanabileceklerini bilmeleri gerektiğini belirtti.
‘SİGORTA ŞİRKETLERİNDEN YARDIM ALINMALI’
“Yurt dışındaki vatandaşların yaşadığı olumsuz olaylarda kendi başlarına hareket etmeden sigorta şirketinin poliçede yer alan telefon numaralarını aramaları ve sigorta şirketinin yönlendirmesi durumunda aksiyon almaları da bir başka önemli nokta” diyen Dobric, aksi durumda poliçede teminat olsa da ilk anda sigorta şirketinin aranması gerektiğini sözlerine ekledi. Sigorta şirketlerinin aranmaması nedeniyle bazı teminatların kapsam dışında kaldığını belirten Dobric, bu tarz durumları önlemek adına sigortalıların acenteler aracılığıyla sahip oldukları poliçeleri ve şartlarını muhakkak teslim alması gerektiğini söyledi.
‘İHTİYACA YÖNELİK ÜRÜNLER’
“Doğru kişiye, uygun ürünü, düşük fiyat ve müşteriyi merkeze alan kaliteli hizmetle ulaştıran bir şirket olarak müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik inovatif çözümler üretiyoruz” diyen Dobric, şirketin acente, banka ve broker kanalı üzerinden satışı bulunan seyahat sağlık sigortası ürünlerinin aynı zamanda 7/24 sigorta danışmanlığı hattından müşterilere sunulduğunu söyledi.
Generali Sigorta’nın bu branşta Yurtiçi Seyahat Sigortası ürününün olduğunu belirten Petar Dobric, Schengen ülkelerini kapsayan Seyahat Sigortası ve tüm dünyayı kapsayan üç farklı seyahat sigorta ürünlerinin mevcut olduğunu kaydetti.
Sigortayeri Genel Müdürü Erdem Can: Sigortanın önemi anlatıldıkça farkındalık artacak
MECBURİ SEBEPLERDEN DOLAYı SEYAHAT SİGORTASı YAPTıRAN KİŞİLERİN TEMİNATLARDAN HABERDAR OLMADıĞı SÖYLEYEN SİGORTAYERİ GENEL MÜDÜRÜ ERDEM CAN, BU ÜRÜNLERİN MÜŞTERİYE SAĞLADıĞı FAYDALARıN SİGORTA ŞİRKETLERİ TARAFıNDAN DAHA ÇOK ANLATıLMASıNıN FARKıNDALıĞı ARTıRACAĞıNı İFADE ETTİ.
Seyahat sigortasının çok cüzi primlerle alınabilen bir sigorta ürünü olduğunu söyleyen Sigortayeri Genel Müdürü Erdem Can, bu ürünlerin müşteriye sağladığı faydaları sigorta şirketleri tarafından daha çok anlatılmasının farkındalığı artıracağını ifade etti.
Erdem Can, “Ancak mevzuat gereği bu ürünlerin seyahat acenteleri, havayolu şirketleri, oteller gibi asıl ihtiyaç noktaları tarafından satılamıyor olması müşterinin ürünlere anında ulaşımını engellemektedir. Dolayısıyla bu tür kanallardan ürünlere ulaşamayan müşteriler için internet siteleri daha tercih edilir bir kanal olmaktadır. Ayrıca sigorta şirketleri ve brokerler ile anlaşan seyahat şirketleri ve oteller müşterilerine bu ürünleri promosyonlar ile hediye ederek müşterilerin ürünleri tanımasına yardımcı olabilir ayrıca müşteri memnuniyeti de sağlayabilirler” şeklinde konuştu.
Birçok sigorta şirketinin bu ürünün içeriğini teminatlarla zenginleştirdiğini belirten Can, sadece vizeye başvuranların değil, iş veya eğlence amacıyla yapılan tüm seyahatlerde de bu ürünün müşteriler tarafından tercih edildiğini dile getirdi. Sigortalıların teminatlardan çok haberdar olmadığını ileten Erdem Can, “Sigortalanma bilincinin artmasıyla bu ve bunun gibi diğer sigorta ürünlerinin de satışlarında artış gözlemlenecektir” diye konuştu.
ONLINE SİGORTACILIK GELİŞECEK
Kısıtlı sayıda sigorta şirketinin internet sitelerinden bu ürünleri sunduğunu vurgulayan Erdem Can, sigorta ihtiyacı olan kişilerin daha çok online sigortacılık yapan siteleri tercih ettiğini belirtti. Online sigortacılığın gelişeceğini vurgulayan Can, Sigortayeri’nin verdiği hizmetten şu şekilde bahsetti: “Hem birçok sigorta şirketinin ürün özelliklerini anında karşılaştırma hem de en uygun fiyatı bulma şansı sağlayan www.sigortayeri.com müşterilerin ihtiyacı olan ürüne en hızlı şekilde ulaşmasını sağlamaktadır. Seyahat sigortaları ürünü yanında ayrıca Türkiye’de sadece Sigortayeri tarafından MikaTur aracılığı ile müşterilere sunulan ‘Keyfe Keder Uçuş İptali Sigortası’ ürünümüz var. Bu sigorta sayesinde, seyahat edilen havayolun firmasından ve mücbir sebeplerden bağımsız olarak müşterilerin seyahati iptal etme talebi halinde uçak bileti bedelinin tamamının müşteriye geri ödenmesi sağlanmaktadır.”