Müşteri ihtiyaçlarını bilen sigortacılar kazanacak…
Geçen haftaki yazımda dünyanın önde gelen sigorta şirketlerinden birinin CEO’sunun “Sigorta sektörünün taş devrinden çıkış yolunun teknoloji şirketleri ile ortaklıktan geçtiği” yönlü bir sözüne yer vermiştim. Bu yazımı hazırladıktan kısa süre sonra ülkemizde 2001 yılından bu yana internetten sigorta satışı yapan Sigortam.net’in Genel Müdürü Tahsin Gürdoğan ile sohbet etme şansını yakaladım. Gürdoğan’ı dinlerken, son yılların en popüler kavramı haline gelen insurtech’i esasında biz 2001 yılından bu yana kullanıyormuşuz diye düşündüm.
Sigorta sektöründeki hemen hemen tüm şirketlerin ürünlerinin online ortamda satışını yapan Sigortam.net’in 17 yılda 17 milyona yakın teklif sunduğunu ve bunların 4 milyona yakın kısmına ise poliçe düzenlediğini belirten Gürdoğan, “Insurtech’i bir seyahat şekli olarak görebiliriz. Biz de şirket olarak bu seyahatte en fazla teknoloji kullanan şirket durumundayız. 500 çalışanımızla 24 saat hizmet veriyoruz. 17 yılda büyük bir network’e ulaştık ve bu network sayesinde son 3 aydır endeks hazırlayarak vatandaşların ne tür bir sigorta ürününe ihtiyacı olduğunu ve bu ürünü alırken nelere dikkat ettiklerini çok net görebiliyoruz. Kısa süre önce yayınlamaya başladığımız endeksimizde sigorta ürünlerindeki fiyat değişimlerini paylaşarak vatandaşların önünü görmesine yardımcı oluyoruz. Tüm bunlara bakıldığında biz bir insurtech’iz ve bunu grubumuz 17 yıl önce gerçekleştirdi” diye konuştu.
Her yaptıkları işi önemsediklerinin altını çizen Gürdoğan, kendilerini en gururlandıran konunun ise, sigortaya ihtiyacı olanların Sigortam.net’e mutlaka baktıkları gerçeği olduğunun da altını çizdi.
Her gün 72 milyon TL hasar ödeniyor
Evet, sigortacılık ülkemizde hızla büyüyen ve bu büyümeye paralel olarak dağıtım kanallarının da hızla çeşitlendiği bir sektör durumunda. Sektörün gelişmesinin tüm paydaşların yararına olacağını birçok kez ısrarla yazdık ve yazmaya da devam edeceğiz. Dünya devi sigorta şirketlerinin yatırımlarının olduğu ülkemizde hemen hemen A’dan Z’yc her türlü riske karşı teminat verilebiliyor. Sektörün 2017 verilerine göre günde yaklaşık 72 milyon TL hasar ödediğini Türkiye Sigorta Birliği Başkanı Can Akın Çağlar açıklamıştı. Bu rakam hiç de küçümsenebilecek bir rakam değil. Yıla vurduğumuzda 26 milyar TL’yi aşan bir tutar. Bu nedenle de yatırım cazibesini koruyan, gelişime ve yeniliklere açık olması gereken bir sektör, yeter ki doğru tanıtıp, doğru anlatalım. Uluslararası danışmanlık firması Accenture’m yayınladığı “Insurance as a Living Business” adlı güncel bir raporda denildiği gibi, “Sigortacılar işletmelerini dönüştürüp canlandırarak önümüzdeki beş yıl içerisinde çok ciddi büyüklükte yeni gelir elde edebilirler. Değişen müşteri ihtiyaçlarını sürekli yenileyen ve adapte olan sigortacılar, ortaya çıkan büyüme fırsatlarını yakalayarak rakiplerinden daha iyi performans gösterebilecekler.”