“Konum ve aktivite verisine dayalı mobil çözümlerle değer yaratıyoruz”

 “Konum ve aktivite verisine dayalı mobil çözümlerle değer yaratıyoruz”

Sigorta alanında yeni nesil ürünlerin belirli ölçeğe ulaşmasındaki ana bariyerin, şirketlerin iş yapış şekillerinde kapsamlı ve cesur değişimler uygulama konusundaki engeller olduğunu belirten Ömer Baboğlu, Sentiance’ın veri analitiğine dayalı çözümlerle fark yarattığını belirtti.

Mobilite, telematik, konum ve aktiviteye dayalı veri analitiği kavramları son yıllarda hızla gelişiyor. Birçok sektörle beraber, sigortacılık alanı da bu açıdan bünyesinde çok sayıda fırsat barındırıyor. Özellikle bireysel sigortalar alanında, kişi bazlı veriye dayalı yapay zekâ çözümleri, kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler yaygınlaşıyor. Bu alanda önemli global oyuncular arasında yer alan Sentiance şirketi, Türkiye partneri Wasistdas ile birlikte sigorta sektörüyle daha yakın bir iş birliği içerisine girmeyi hedefliyor. Wasistdas ortağı Ömer Babaoğlu ile bu alandaki son gelişmeler, Sentiance’ın sunduğu çözümler ve sigortaya yönelik planlar üzerine keyifli bir sohbet yaptık.

Ömer selam… Öncelikle kendinden ve Wasistdas bünyesindeki çalışmalarınızdan kısaca bahseder misin?

Merhaba, tabi ki. Ben yaklaşık 14-15 senelik yurt dışı deneyimi sonrasında, 2018 ikinci yarısında Türkiye’ye geri döndüm. Son 3 senedir Wasistdas bünyesinde ortak olarak çalışıyorum. Wasistdas, yeni servis tasarımı ve yenilikçi iş modelleri geliştiren bir butik danışmanlık firması. “Best-in-class” olarak tabir ettiğimiz, kendi alanında lider olmuş global markalar ile partner olarak o teknolojik ürünleri Türkiye’ye getiriyoruz. Özellikle yapay zekâ, kullanıcı içgörürleri ve mobilite çözümlerine odaklandık. Bu anlamda, şu an Belçikalı Sentiance ve İngiliz Temporall şirketleri ile partner olarak çalışıyoruz.

Bugünkü görüşmenin ana odağı Sentiance ile olan iş birliğiniz olacak. Sentiance’ın sunduğu çözümleri ve global ölçekteki faaliyetleri senden dinleyebilir miyiz?

Sentiance, Belçika menşeili bir teknoloji şirketi. Konuma dayalı aktivite verisi üzerinden içgörü oluşturan, konusunda dünya lideri olmuş bir marka olan Sentiance, özünde mobil uygulamalara entegre olan bir SDK’dır. Tescilli yapay zekâ çözümü ile mobil uygulama kullanıcılarının konum verisi ve aktiviteleri üzerinden derin içgörürler ve öngörüler oluşturur. Hali hazırda dünyada Uber ve Careem, sürücü skorlaması ve kişiye özel güvenli sürüş önerilerini Sentiance teknolojisi ile yapıyor. Ayrıca Afrika’nın en büyük sigorta/finans şirketlerinden ABSA’nın superapp’inin kullanıcı içgörü çözümlerini de Sentiance sağlıyor. Japonya’da Sompo, Avrupa’da WeFox, araba güvenlik devi Autoliv gibi birçok küresel markanın mobil telemetri ve kullanıcı içgörüleri konusunda teknoloji sağlayıcısı olarak Sentiance’i görebilirsiniz.

Mobilite, bağlantılı araçlar, telematik ve kişi bazlı sigorta ürünleri oldukça popüler son yıllarda. Ama ülkemizde hala belirli bir ölçeğe ulaşamadı. En önemli bariyerler neler sence?

UBI çözümleri son birkaç senedir ciddi şekilde dünyada kullanılmaya başladı. Özellikle pandemi süresince senelik araç sigortası ödeyen kişilerin aylarca trafiğe çıkmamasına rağmen tüm primleri ödemek zorunda kalması, mevcut sistemin bugünkü gerçekler ile örtüşmekte zorluk çektiğinin en güzel kanıtı oldu. Buradaki ana bariyer, sigorta şirketlerinin yeni ve kapsamlı iş modellerini uygulamak zorunda olmasının yarattığı zorluklar olabilir. Yani eylemsizlik (inertia) problemi var. O yüzden sigorta şirketleri yeni nesil çözümleri benimsemeden önce çok küçük ölçekli deneyler yapıyorlar. Bu deneyler de boyutları gereği, hiçbir zaman kapsamlı bir değişiklik yapmaya ikna edecek sonuçlar sağlamıyor. Şirketler kısa vadedeki performans beklentileri yüzünden orta/uzun vadede artık norm olacak yeni sigorta modellerini (özellikle ilk hamle avantajı sağlamak adına) konumlandırmakta zorluk çekiyorlar diye özetleyebilirim.

Peki, Sentiance ile birlikte bu problem noktaları için çözümleriniz ve şirketlere değer öneriniz ne? Neden Sentiance ile iş birliği yapmalı şirketler?

Sentiance’ın birkaç avantajı var. Birincisi gizlilik özelliği. Yapısı itibarıyla verinin tamamını anonim işleyerek veri sahiplerini ve son kullanıcıların kişisel bilgilerini koruma altına alan bir çözüm. Kendi geliştirdikleri “edge-computing” çözümleri sayesinde verinin çok büyük bir bölümünü cihazda işleyebiliyorlar. Bu da rakip ürünlere göre çok ciddi bir avantaj sağlıyor. İkincisi; Sentiance, algoritmalarını 7 yıldır besleyen bir şirket. Yeni bir start-up değil. Bu yüzden veri havuzu çok zengin ve algoritmaları çok etkili bir şekilde çalışıyor. Siz dünyanın en iyi analitik algoritmasını yaratsanız bile zengin bir veri havuzu olmadığı sürece çözümünüz atıl kalır. Bu yüzden Sentiance’ın sağladığı diğer büyük avantaj da senelerce kendini geliştirmiş bir algoritma ile hemen çalışabilme olanağı. Sentiance ile iş birliğinin en büyük sebebi, dünyanın en büyük şirketlerinin, birden fazla pazarda, milyonlarca kullanıcısı olan uygulamalarında başarı ile çalışan bir çözüm olması. Destek ekibi ve teknolojik birikimi ile her ölçekteki projeyi başarı ile kaldıran bir çözüm. Sentiance ile beraber Wasistdas olarak da projelerde aktif yer alarak markalarımızın yol arkadaşı oluyoruz. Bu sayede projenin uçtan uca iş ortağı olarak destek verebiliyoruz.

Lokasyon ve kullanıcı davranışına dayalı veri ile sigorta sektöründe başka ne tür kullanım alanları olabilir? Bu alana yönelik çalışma isteği olan sektör oyuncularına tavsiyeleriniz neler olur?

Sigortada konum bazlı çözümlerde başta mobilite ve sağlık olmak üzere, bireysel sigortalar alanında farklı kullanım alanları mevcut. Sentiance mobil uygulama üzerinden gelen veriye dayalı farklı çözümleri sunduğu için, sadece araca limitli bir veriden ziyade 360 derece bir resim çizebiliyor. Bu sayede örneğin sağlık sigortasına da etki edecek çözümler sunulabiliyor. Kullanıcı aktivite seviyesi ve niteliğini derinden algılayarak, onlara özel hizmet ve ürünler sunmanın avantaj sağlayacağı her alanda Sentiance bir değer yaratabilir. Tavsiyem şirketlerin daha somut POC denemeler ile UBI çözümlerinde daha güçlü adımlar atmaları. Mobile telematics konusuna bugünden yatırım yapmanın şirketlerin 10 senelik planları açısından önemli olacağının altını çizmek isterim.

Son olarak, gelecek planlarınızdan da kısaca bahseden misin?

Wasistdas olarak Sentiance ile yeni fırsatları aramaya devam ediyoruz. Özellikle seyahat sektörü odağımızda. Ayrıca Web3 dünyasındaki projelerimizle yeni nesil servis tasarımında ilerlemeye devam edeceğiz. Bizimle ilgili detaylı bilgilere www.wasistdas.com adresinden ulaşabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir