Hızlı ve kârlı büyümenin anahtarı ‘müşteri deneyimi’

Hızlı ve kârlı büyümenin anahtarı ‘müşteri deneyimi’

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, müşteri deneyiminin, sigorta şirketlerinin sektörde sağlıklı büyüyebilmeleri ve hedeflerine kolaylıkla ulaşabilmeleri için stratejik önemde olduğunu söyledi. Sigorta şirketi olsun olmasın, en iyi müşteri deneyimini sunan şirketlerin, fark yaratarak diğerlerine göre daha hızlı ve daha kârlı bir şekilde büyüdüğünü ifade eden Pamukçu, “Sigorta şirketleri bu büyüme ivmesini yakalayabilmek için, kanallar ve iş fonksiyonları arasındaki müşteri deneyimini, bıkmadan usanmadan geliştirmelidirler” şeklinde konuştu.

Müşteri deneyimini etkili bir şekilde yönetmenin, sektörde “müşteri memnuniyeti” anlamında önemli bir farklılık yaratacağına işaret eden Pamukçu, “Sigorta şirketlerinin birbirlerine benzer, hatta aynı ürünlerin satışını yaptıklarını ve web siteleri üzerinden fiyat/hizmet seviyesi olarak karşılaştırma yapabilmenin oldukça kolay olduğunu düşünürsek, detaylı ve çözümcü bir müşteri deneyimi yaratmanın bir sigorta şirketi için ne kadar önemli bir ‘tercih edilme’ nedeni olduğunu da net bir şekilde görebiliriz diye düşünüyorum. Müşteri memnuniyetinin maksimum seviyelere yükseltilmesi ve bu seviyenin korunabilmesi için izlenmesi gereken en önemli adımlar, çalışan bilgisi ve profesyonellik, süreçlerin kolaylığı, taleplerin sonuçlanma hızı gibi müşteri için çözüm sağlayacak işlemlerdir” dedi. 

‘GELECEK, HIZA ÖNEM VEREN ŞİRKETLERDE’

Sigorta sektörünün tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de teknolojik gelişmeleri yakından takip ettiğini ve dijital değişimlerin yön verdiği küresel dünya ile uyumlu olmaya çalıştığını dile getiren Pamukçu, “Hatta Türk sigorta sektöründe faaliyet gösteren sigorta şirketlerinin, dijital dönüşümü en çok önemseyen ve bu konuda yatırım yapan şirketlerden olduğunu söylemek mümkün. Bu konuda sektördeki tüm şirketlerin mevcut trendlerin ve sürecin farkında olduklarını düşünüyorum. Önümüzdeki yıllarda dijitalleşmeye ve hıza önem veren şirketler kazanacak. Tüm şirketlerin hem dijital anlamda yapılandırılmış ürünlerle hem de dijital bağlamda yeniden oluşturulan müşteri memnuniyeti uygulamaları ile ‘yeni nesil sigortacılar’ adı altında hizmet verecekleri düşüncesindeyim” diye konuştu.

YENİLİKÇİ TEKNOLOJİLERLE KULLANICI DOSTU DENEYİM

Online sigortacılık hakkında da açıklamalarda bulunan Pamukçu, “Online sigortacılık, sigorta satın almaya karar verdiğimiz andan, satış ve satış sonrası hizmetlere kadar tüm sürecin online kanallar üzerinden yürütülmesi anlamına gelmektedir. Online sigortacılığın, sektörün gelişimi için büyük önem taşıdığını sektör olarak hepimiz biliyoruz. Sigorta satışının artırılması, sigorta bilincinin doğru orantılı olarak artırılmasına bağlıdır. Sigorta satış süreçlerinde mümkün olan en üst seviyedeki dönüşümün yaşanabilmesi için, kullanıcı deneyiminin yenilikçi teknolojiler aracılığıyla, kullanıcı dostu bir deneyime dönüşmesi oldukça önemlidir” dedi.

‘ACENTELER DE KAZANIYOR’

Sektördeki birçok şirketin online sigortacılığa yatırım yapmasının, sektörün beklenenden daha kısa bir sürede dijital dünyaya ayak uydurmasını sağladığına dikkat çeken Pamukçu, müşterilerin istek, talep, beklenti ve satın alma alışkanlıklarındaki değişikliklerle yeni neslin sigorta ihtiyaçlarını karşılayacağı, alışkanlıklarına bağlı kolay platformlar oluşturulduğunu belirtti. Çağın gerisinde kalmamak adına dijital dönüşüm kapsamında gerekli altyapıyı kurguladıklarını kaydeden Pamukçu, “Ancak yeni neslin ihtiyaçlarını belirlerken, şirketimize emek veren acentelerimizi de düşünüyor, platformlarımızı acentelerimize kazanç sağlayacak şekilde tasarlıyoruz” ifadelerini kullandı. Türk Nippon Sigorta’nın dijital yatırımlarından da bahseden Pamukçu, şunları söyledi: “Sigortalılarımıza dijital anlamda kolaylık sağlamak amacı ile mobil sigortacılık alanında yeni bir uygulamaya imza attık ve ‘Türk Nippon Mobil’i kullanıma sunduk. Mobil uygulamamız haricinde, tüm teknolojik olanaklarımızı müşterilerimize sunmaya devam ederek müşteri memnuniyetini daha da üst seviyelere çıkarmayı amaçlıyoruz. Dijitalleşme alanındaki çalışmalarımıza bundan sonraki dönemde de yenilerini ekleyerek yolumuza devam edeceğiz.”

‘ÖNCELİĞİMİZ YENİLİKLERE AYAK UYDURMAK’

Yılın ilk çeyreğinde elde ettikleri sonuçları da değerlendiren Pamukçu, “Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi, 2018 yılında da kârlı büyüme hedefiyle hareket ediyoruz. Şirketimizin en büyük satış kaynağı olan acentelerimizle birlikte, bu hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz. Ayrıca yıl içerisinde iş ve operasyonel süreçlerimizi hafifleterek, içinde bulunduğumuz çağın getirdiği yeniliklere ayak uyduracak şekilde hizmet vermek en önemli önceliklerimizden biridir” dedi.

Daha önceki yıllarda olduğu gibi, 2018 yılında da mevcut stratejileri doğrultusunda acente ve müşterilerin memnuniyet seviyelerinin yükseltilmesi için her türlü çalışmayı yaparak, gerekli önlemleri almaya devam ettiklerini kaydeden Pamukçu, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Bunun yanında 2018’de de kârlı büyüme stratejisiyle hareket etmeye ve oto dışı branşlara odaklanmayı sürdürüyoruz. Bundan sonraki dönemde, her zaman olduğu gibi acentelerimizin yanında olmaya, düzenleyeceğimiz farklı kampanyalarla üretim tarafında kendilerine destek vermeye ve her zaman belirtmiş olduğumuz gibi birlikte büyümeye devam edeceğiz.”

‘ACENTELERİMİZLE BİRLİKTE İMZA ATTIĞIMIZ BAŞARILAR, BUGÜNE KADAR ALDIĞIMIZ EN BÜYÜK HEDİYE’

Kurulduğu günden bu yana, Türk Nippon Sigorta’nın prim üretiminin çok büyük bir bölümünün acenteler tarafından yapıldığını vurgulayan Dr. E. Baturalp Pamukçu, şunları söyledi: “2018 yılı içerisinde de bu gelenek bozulmadan devam ediyor ve değerli acentelerimiz en önemli dağıtım kanallarımız olmayı sürdürüyor. Yıl içerisinde ve bundan sonraki dönemlerde acentelerimizin ürün satışlarını kolaylaştıracak çeşitli ve yeni uygulamalar tasarlamaya devam edeceğiz. Şirketimizin her alanda dağıtım kanallarına hızlı hizmet verebilen ve kolay ulaşılabilen bir yapısı var. Bu yapımızı yıllar içinde sağlam şekilde oturttuğumuzu düşünüyorum. Türk Nippon Sigorta olarak, acentelerimizle her daim iletişim halinde olduğumuzu ve kendileriyle çok farklı bir bağ kurduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim. Acentelerimiz bizim için, hep birlikte hareket ettiğimiz değerli iş ortaklarımızdır. Birlikte emek verip, birlikte inşa ettiğimiz başarılar, bugüne kadar aldığımız en büyük hediyedir.”

Yorum yazın