“Hedefe yürürken gelinen her nokta başarıdır”

 “Hedefe yürürken gelinen her nokta başarıdır”

KASIDER Başkanı Sema Tüfekçiler’in başarılı gençler ile konuştuğu röportaj serisi başlıyor. Robert Kolej’i birincilikle bitiren ve Stanford Üniversitesi’nde öğretim gören Nazlı Uğur Köylüoğlu, “Herhangi bir konuda, yapmanız mümkün olan bir hedefi koyup o hedefe ulaşmaya çalışmak ve bu hedefe yürürken geldiğiniz her nokta başarıdır bence” diyor.

KASIDER Başkanı Sema Tüfekçiler, alanında başarılı gençler ile konuştuğu yeni bir röportaj serisine başlıyor. Tüfekçiler, “Gençlikte dünyayı, yaşlılıkta gençliği düzeltmeye çalışırız. Ama esasında gençlik, hayattaki bir zaman birimi değil, bir düşünme tarzı değil midir size göre de? KASIDER olarak 2021 yılında yaşları genç, ama yaşadıkları deneyimleri engin olan arkadaşlarımız ile röportajlarımıza devam ediyor olacağız ve gençlerimizin bu tecrübelerinden yaş bağımsız olarak hepimiz nasipleneceğiz” diyor. Robert Kolej’i birincilikle bitiren ve Stanford Üniversitesi’nde öğrenim gören Nazlı Uğur Köylüoğlu, “Herhangi bir konuda, yapmanız mümkün olan bir hedefi koyup, o hedefe ulaşmaya çalışmak ve bu hedefe yürürken geldiğiniz her nokta başarıdır bence” diyor.

Kısaca seni tanıyabilir miyiz?

Şu anda Stanford Üniversitesi’nde 3. sınıf lisans öğrencisi olarak Fizik ve Tarih bölümlerinde okuyorum. Bunun yanında Bilgisayar bölümünde yüksek lisansa da aynı anda devam ediyorum. 2018 yılında Robert Kolej’den birincilikle mezun oldum. Ondan önce ilkokuldan liseye kadar Terakki Vakfı Okulları’nda okudum. Robert Kolej’de Münazara, Model Birleşmiş Milletler ve Tarih Kulübü gibi sosyal etkinliklere dahil oldum. Bu sayede bazı uluslararası yarışmalara ve konferanslara katılma ve bu tarz etkinlikleri düzenleme şansım oldu. Altı yaşından beri piyano çalıyorum.

Başarılarının arkasındaki en önemli motivasyonun ne olmuştur?

Bir konunun bende derinlemesine merak uyandırması ve yaptığım şeyin anlamlı bir değişiklik yaratacağı beklentisi beni motive eder. Çocukluğumdan beri de önceliklerimi bu doğrultuda belirler ve çok soru sorardım. Örneğin, fiziğe olan ilgim küçük yaşta başladı. Kuantum fiziği alanına da, felsefesine duyduğum ilgi sebebiyle bağlandım. Fizik ve matematik araçlarıyla bu felsefeyi irdelemek hoşuma gidiyor. Kariyerimde de kuantum bilgisayarlar gibi gelecekte de etkisi olabilecek bir alanda topluma yararlı bir uygulama alanında çalışmayı planlıyorum şimdilik.

Eğitim hayatında ebeveynlerinin nasıl bir rolü olmuştur?

Annem ve babam İnşaat Doktor Mühendisi. Onların birikimlerinden ve yönlendirmelerinden çok faydalandım. En önemlisi benim için rol model oldular. Hayallerimi ve kararlarımı destekleyen ve hedeflerime ulaşmam için beni yönlendiren bir ailem olduğu için çok şanslı hissediyorum. Ayrıca, benden dokuz yaş küçük iki kız kardeşim var. Onlara iyi bir örnek olmak benim için çok önemli. Onların moral desteğini de her zaman arkamda hissetim.

Robert Kolej’deki yıllarını 3 kelime ile nasıl tanımlarsın?

Tutkularımı ve yeteneklerimi keşfetmemi sağlayan, özgür düşünceli ve bağımsız birey olmayı aşılayan ve inisiyatif almayı öğreten.

STEM eğitimi nedir?

Bu İnglizce’de Bilim (S), Teknoloji (T), Mühendislik (E), Matematik (M) kelimelerinin kısaltması. Bu alanlardan herhangi birinde veya kesişimindeki disiplinler STEM eğitimi altında kategorize edilebilir.

Nazlı Uğur Köylüoğlu

Münazaraların hayatındaki önemi nedir?

Münazaralar, bir olaya veya kavrama birbirine zıt bakış açıları ile bakabilmemi sağlayan, bana bir olayı farklı yönleriyle değerlendirebilme becerisini kazandıran, analiz yeteneğimi geliştiren, aynı zamanda da genel kültürümü genişleten hayatımdaki önemli bir kulüp faaliyeti idi. Bir şeyleri tartışarak çözümlemekten zevk alan insanlarla bir araya gelmek çok keyifli bir deneyim oldu.

“Vatandaşlık Temel Geliri” tartışmalarında neyi, niçin savunuyorsun?

Bu konu babamın Türkiye’de öncülüğünü yaptığı ve dünyada özellikle son zamanlarda teknolojinin işgücü üzerindeki etkisinin artması ve çeşitli ekonomik sıkıntılar ile önem kazanan bir sosyal adalet çözümü. İnsanların işgücüne olan katkılarından bağımsız olarak değerli olduğunu ve temel geçimlerinin sağlanmasını hak ettiklerini, aynı zamanda insanların hayatlarını neye adayacaklarına karar vermek konusunda özgürlüğe sahip olmaları gerektiğini düşünüyorum.

Stanford hayalini gerçekleştirmek için neler yaptın?

Akademik başarımı yüksek tutmaya çalıştım. Tutkularımın peşinden gittim. Gerçekten değer verdiğim uğraşlar, aktivitelere dahil olup, buralarda fark yaratabileceğim roller üstlenmeye çalıştım. Farklı yönlerimi ve bütün bu bahsettiklerimin beni nasıl şekillendirdiğine dair beni bütünüyle anlatan bir başvuru hazırladım. Robert Kolej’de daha önce bahsettiğim kulüp faaliyetleri, müzikal çalışmaları, tarih gezilerinin beni nasıl şekillendirdiğini yansıtmaya çalıştım. Bu tip üniversitelerde sadece akademik başarınız değil, karakter ve becerileriniz bakımından nasıl bir portre çizdiğiniz daha önemli oluyor.

Stanford dönemin nasıl geçti, geçiyor?

COVID-19 öncesi kampüste yaşıyordum. Kampüste farklı kültürler, deneyimler ve ilgi alanları ile gelen insanlarla yaşamak çok zevkli bir ortam oluşturuyor. Kendi tutkularının peşinden koşan azimli insanlarla birlikte olmak beni motive ediyor. Liseden beri ilgi alanlarım farklı akademik disiplinlere yayılmış halde. Bu sebeple farklı departmanlardan dersler alabilmek ve disiplinlerarası konuları çalışabilmek beni heyecanlandırıyor. Ders dışında kuantum fiziği alanında araştırma projelerine dahil oluyorum, aynı zamanda kuantum teknolojileri ile ilgili tek öğrenci kulübünün kurucu üyesi ve aktif başkan yardımcısıyım. Fizik alanındaki kadın öğrencileri güçlendirmeye ve bu alandaki cinsiyet eşitsizliklerini kaldırmaya çalışan başka bir kulübün de yönetimindeyim. Şimdi de tüm bu faaliyetleri uzaktan devam ettiriyoruz.

Robert & Stanford eğitim açısından benzerlik ve farklılıkları nelerdir?

Benzerlikleri; inisiyatif almak istediğinizde destek bulabilmeniz. Farklılıkları; üniversite olması sebebiyle belirli bir alanda araştırmaya odaklanabilmek ve üretken olabilmek.

Türkiye’deki eğitim sisteminde değiştirmek istediğin 3 ana konu ne olurdu?

Sorgulayıcı bireyler yetiştiren, bilgiyi değil, bilgiye nasıl ulaşılacağını öğretmeyi ön plana koyan, Yaratıcı, üretken ve ileri görüşlü olmayı öngören bir eğitim sistemi Eğitime erişimdeki ve eğitim kalitesindeki eşitsizliğin giderilmesi.

Nasıl bir arkadaşsın?

Arkadaşlıklarımı çok önemserim ve ön plana koyarım. Arkadaşlarımla her konuda birbirimize destek olmaya çalışırız. Aramızda sınırları aşan, çok sıkı bir güven ve sevgi bağı var.

10 yıl sonra ne yapıyor olacaksın?

Açıkçası bilmiyorum. Bahsettiğim ilgi alanları çok hızlı gelişen ve yeni fırsatların çok hızlı bir şekilde ortaya çıktığı bir alan. Şu anda merak ettiğim ve zevk aldığım konular üzerine çalışıyorum. Bu doğrultuda yol aldıkça keşfedeceğim.

Başarının tanımı sence nedir?

Başarının kişiden kişiye değişen bir kavram olduğunu düşünüyorum. Herhangi bir konuda, yapmanız mümkün olan bir hedefi koyup o hedefe ulaşmaya çalışmak ve bu hedefe yürürken geldiğiniz her nokta başarıdır bence.

Avatar

Esra Nur Mocu

esra@sigortacigazetesi.com.tr

İlginizi Çekebilir