Günde ne kadar su içmelisiniz?

 Günde ne kadar su içmelisiniz?

Dehidrasyonu önlemek için her gün yeterli miktarda su içmek gerekir.

Her gün ne kadar su içmeniz gerektiğine dair birçok farklı görüş var. Uzmanlar yaklaşık 2 litre öneriyor. Bununla birlikte, bazı sağlık uzmanları, susamadığınızda bile gün boyunca sürekli olarak su içmeniz gerektiği savunuyor. Tabii, bu metabolizma gereği kişiden kişiye değişiyor.

Su içmek enerji seviyelerini ve beyin fonksiyonlarını etkiler mi?

gunde-ne-kadar-su-tuketmeliyiz

Birçok insan; gün boyunca susuz kalırsanız, enerjinizin düşeceğinden ve beyin fonksiyonunuzun zarar görmeye başlayacağından bahseder. Bunu destekleyecek çok sayıda çalışma bulunuyor. Kadınlarda yapılan bir çalışma, egzersiz sonrası %1.36 sıvı kaybının ruh hali ve konsantrasyonu bozukluğu yarattığını ve baş ağrısı sıklığını artırdığını gösterdi. Diğer çalışmalar, egzersiz veya ısıdan kaynaklanan hafif dehidrasyonun (vücut ağırlığının %1-3’ü) beyin fonksiyonlarına pek çok yönden zarar verebileceğini göstermektedir. Vücut ağırlığının sadece %1’inin oldukça önemli bir miktar olduğunu unutmayın. Hafif dehidrasyon, fiziksel performansı da olumsuz etkileyerek dayanıklılığın azalmasına neden olabilir.

Egzersiz veya sıcaklığın neden olduğu hafif dehidrasyon hem fiziksel hem de zihinsel performansınız üzerinde olumsuz etkilere neden olabilir.

Çok su i̇çmek kilo vermenize yardımcı olur mu?

gunde-ne-kadar-su-tuketmeliyiz

Artan su alımının metabolizmayı artırarak ve iştahı azaltarak vücut ağırlığını azaltabileceğine dair birçok iddia var. Yapılan iki araştırmaya göre, 500 ml su içmek metabolizmayı geçici olarak %24-30 oranında artırabilir. Araştırmalara göre bir günde 2 litre su içmek enerji tüketimini günde yaklaşık 96 kalori artırmaktadır.

Yemeklerden yaklaşık yarım saat önce su içmek tüketilen kalori miktarını da azaltabilir.

Başka bir çalışma, her öğünden önce 500 ml su içen ve diyet yapanların, içmeyenlere kıyasla 12 hafta boyunca %44 oranla daha fazla kilo verdiğini gösterdi.

Genel olarak, özellikle yemeklerden önce yeterli miktarda su içmenin, özellikle sağlıklı bir diyetle birleştirildiğinde önemli bir kilo kaybı faydası olabileceği görülmektedir .

Daha fazla su sağlık sorunlarının önlenmesine yardımcı olur mu?

gunde-ne-kadar-su-tuketmeliyiz

Daha fazla su içmek, kabızlık ve böbrek taşı gibi bazı sağlık sorunlarına yardımcı olabilir

Kabızlık: Su tüketimini artırmak çok yaygın bir sorun olan kabızlığa yardımcı olabilir.

Kanser: Bazı araştırmalar, daha fazla su içenlerin mesane ve kolorektal kanser riskinin daha düşük olduğunu göstermektedir.

Böbrek taşları: Su tüketimini artırmak böbrek taşı riskini azaltabilir.

Akne ve cilt hidrasyonu: Suyun cildi nemlendirmeye ve akneyi azaltmaya nasıl yardımcı olabileceğine dair birçok anekdot raporu var. Şimdiye kadar hiçbir çalışma bunu onaylamadı veya çürütmedi.

Ne kadar su en i̇yisidir?

gunde-ne-kadar-su-tuketmeliyiz

Günün sonunda kimse size tam olarak ne kadar suya ihtiyacınız olduğunu söyleyemez. Bu kişiye göre değişir. Yine de en az 2 litre su içmeye dikkat edin.

Avatar

Gizem Tufan

gizem@sigortacigazetesi.com.tr

İlginizi Çekebilir