Gulf Sigorta teknolojiye yatırımda hız kesmiyor

Muharrem Güven    Gulf Sigorta CFO & CIO

Gulf Sigorta teknolojiye yatırımda hız kesmiyor

Gulf Sigorta Mali İşler ve Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Muharrem Güven, teknolojik altyapılarını tamamen yenilediklerini söyledi. Sıfırdan bir Bilgi İşlem Merkezi ile Olağanüstü Hal Merkezi’ni hayat geçirdiklerini aktaran Güven, ayrıca yeni bir veri deposu oluşturup analitik raporlama platformuna geçiş yaptıklarını kaydetti. Acenteleri için de minimum soruyla maksimum hızda poliçe kesebilecekleri yeni bir portal tasarladıklarını ve teknolojik yatırımlarının devam edeceğini vurgulayan Muharrem Güven sorularımızı yanıtladı.

Gulf için 2018 yılı nasıl geçiyor?

2017 şirketimiz için çok hareketli bir yıl oldu. 1 Mayıs 2017 itibarıyla AIG Sigorta’nın tüm hisselerinin Gulf Insurance Group tarafından satın alınması ile birlikte yeni bir sürece girdik ve bu süreç 14 Temmuz 2017 tarihindeki şirket birleşmesiyle tamamlandı. Bundan sonraki faaliyetlerimize Gulf Sigorta adı altında devam ettik. 2017 bizim için tüm operasyonel süreçlerimizin gözden geçirilip yeniden kurgulandığı, 2018’in temellerinin atıldığı çok verimli bir yıl oldu. Böylelikle 2018’e yüksek enerji ve motivasyonla başladık.

2018’in başlarında bulunduğumuz şu günlerde daha şimdiden geçen yıl ektiğimiz tohumların yeşermeye başladığını görüyoruz. 2017’de yaptığımız planlamalar sayesinde finansal olarak çok başarılı bir yıl geçireceğimizin sinyallerini daha şimdiden alıyor ve heyecanlanıyoruz. Acentelerimizin, müşterilerimizin ve diğer paydaşlarımızın bize güvenlerinin pekiştiğini ve artarak devam ettiğini görmek de bizi ayrıca memnun ediyor. Yatırımlarımızı tüm iş ortaklarımızın memnuniyeti için özveriyle çalışarak yerine getirmeye çalışıyoruz.

Sürdürülebilir kârlılığı sağlamak için nasıl bir yol izliyorsunuz?

Yoğun rekabetin, aralıksız değişimin ve belirsizliğin hâkim olduğu iş ortamında sürdürülebilir kârlılığın sağlanması ve tüm paydaşların memnuniyeti, şirketlerin en önemli amaçları arasında. Yaşanan krizler ve ekonomik gelişmeler ayakta kalabilmenin şirketler önemini göstermiş ve bunun bile başarı olduğunu hepimize kanıtlamış durumda.

İNOVASYON GRUBUYLA YENİLİKÇİ YAKLAŞIM

Sürdürülebilir kârlılığın temel fonksiyonlarının yön belirleme, rol ve sorumlulukları belirlenmiş etkin bir yönetim/organizasyon yapısı ve değişim yönetimi olduğuna inanan bir yapımız var. Şirketimiz sektörde edinmiş olduğu tecrübelere de dayanarak şirketin gideceği yönü önceden belirleyen, mümkün olduğunca pazara rekabetten farklı çözümler sunmaya çalışan, müşterilerinin ihtiyaçlarını süratle kavrayarak farklı değer önerisi sunmaya çalışan bir stratejik yapı içerisinde. Şirket içinde kurduğumuz inovasyon grubu ile yenilikçiliği zorluyor ve çalışanlarımızı strateji belirleme süreçlerine dahil ediyoruz.

Her biri kendi alanında uzman yönetim kadrosu ile iç yapıyı oluşturan tüm süreçlerin elden geçirilmesini sağladık. Rol ve sorumlulukları açık bir şekilde belirlenmiş bir yönetim ve organizasyon yapısı oluşturduk. Temel amacımız, sürdürülebilir kârlılığa katkısı olacak tüm iç yapı organizasyon süreçlerinin, performans ve ödüllendirme mekanizmalarının, risk tanımı ve yönetiminin, dış çevredeki hızlı değişimin, şirketin önüne çıkarabileceği tehdit ve fırsatları değerlendirecek şekilde oluşturabilmek.

‘ALTYAPIMIZI GÜNCELLEDİK’

Teknolojiye yatırımlarınızdan bahseder misiniz?

AIG’den sonra Gulf Sigorta olarak ciddi şekilde teknolojiye yatırım yaptık. Bütün teknolojik altyapımızı güncelledik ve bu güncellemeler neticesinde sıfırdan bir Bilgi İşlem Merkezi ile Olağanüstü Hal Merkezi’ni günümüzün en üstün teknolojilerini kullanarak hayata geçirdik. Yirmi yılı aşkın bir süredir elimizde biriken dijital veri zenginliğimizi gün yüzüne çıkartmak için yeni bir veri deposu oluşturup analitik raporlama platformuna geçiş yaptık. Bu sayede iş birimlerinin güncel, doğru veriye en hızlı şekilde ulaşımını ve bu verilerin analitik olarak işlenmesini sağlayarak şirket kârlılık rasyolarının anlık takip edilmesini mümkün kıldık. Ayrıca, bağlantılı ve bütünleşik bilişim dünyasında en önemli faktörlerden biri olan güvenlik altyapımızı en yeni teknolojilerle yeniden kurguladık. Uçtan uca şifreleme, erken uyarı sistemleri ve gözlemleme yöntemleri kullanarak sistemlerimizi 7/24 izleyebilir konuma geldik.

Acenteleriniz için ne gibi teknolojik yatırımlarınız var?

Acentelerimiz için duyurusunu yakın zamanda yapacağımız HTML5, CSS, Jquery teknolojilerinin kullanıldığı ve baştan sona ergonomik bir şekilde dizayn edilen, HTML5 destekli tüm istemci platformlarda (mobil telefon, laptop, tablet, Windows, Linux) çalışacak olan B2B Portal projemizi hazırladık. Bu portal sayesinde acentelerimiz ilk etapta kasko, DASK, seyahat ve konut sigorta poliçelerini minimum soru ve maksimum hız ile düzenleyebilecek ve müşterilerimize sunabilecekler.

‘SATIŞ KANALLARIMIZ İÇİN YATIRIMLARIMIZ SÜRECEK’

Günümüz rekabet ortamında ve gelişen teknoloji sürecinde müşteriyi bulma, kârlılığını analiz etme, en uygun zamanda en uygun şartlarda ihtiyaçlarına cevap verme ve sürdürülebilir müşteri memnuniyetini idame ettirmenin yollarından biri de teknolojik altyapıdaki gelişmeler. Biz de satış kanallarımız için teknolojik yatırımlarımıza devam edip rekabet ortamında kalıcı olacağız.

Teknolojik yatırımlarınız size ve müşterilerinize ne gibi kolaylıklar sağlıyor?

Teknolojik yatırımlarımız ile müşterilerimiz kesintisiz, hızlı ve güvenilir hizmet alabiliyor. Gelecek, bağlantılı dünyada olacaktır düsturuna istinaden tüm bağlantı hızlarımızı geçen yıla göre iki kat artırdık ve hepsini yedekledik. Bunun sonucunda müşterilerimize daha hızlı ve kesintisiz hizmet verebilmekteyiz. Hal böyle olunca müşterilerimizin memnuniyeti ve bize olan güvenleri artmakta.

‘TEKNOLOJİYİ ÜRETEN BİR SEKTÖR HALİNE GELMELİYİZ’

Sizce Türk sigorta sektörü dijital dönüşümün neresinde? Sektörde ne gibi gelişmeler görüyorsunuz?

Türk sigorta sektörü 1990-2000 yılları arasında ciddi bir şekilde dijitalleşti. 2000’li yıllarda internetin ve bağlı dünyanın yükselişi ile birlikte offline yapılan işlemler online yapılmaya başlandı. 2010’dan sonra ise uygulamalar birbirleriyle web servisler aracılığıyla konuşup herhangi bir insana ihtiyaç kalmadan diğer uygulamalara veri aktarıp iş süreçlerini tetikler konuma geldi. Türk sigorta sektöründe yirmi yılı bulan dijitalleşme süreciyle büyük analitik veriler toplandı. İlerleyen dönemlerde bu verileri analitik olarak yorumlayan uygulamalar kullanılmaya başlandı. Bundan sonraki aşamada Big Data ve Yapay Zeka uygulamaları iş süreçlerinde kullanılmaya başlanacak. Türkiye ve sigorta sektörü Endüstri 4.0 (4. Sanayi Devrimi) konusundaki uygulamaları dünya ile aynı anda takip ediyor. Ancak tüm temennimiz burada takipten ziyade teknoloji üreten bir konuma hem ülke hem de sektör olarak geçebilmemiz.

Yorum yazın