“Gulf Sigorta kazancını aracılarıyla paylaşan bir şirket”
Gulf Sigorta Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sibel Sevinç, acente ve brokerları için fark yaratan uygulamaları olduğunu kaydetti. “Yaptığımız işlerde çok netiz ve bu sayede aracılarımız hangi alanlarda rekabet edeceklerini iyi biliyor. Kazancımızı aracılarımızla paylaşıyor olmamız da önemli bir farkımız. 2003’ten bu yana kâr komisyonu oranlarımızı ve hesaplama şeklini yazılı olarak acentelerine taahhüt ediyoruz” diyen Sibel Sevinç, sorularımızı yanıtladı.
- Gulf Sigorta için acente ve broker ne demek?
Rakamsal olarak bakarsak 2017 sonu itibarıyla acente ve broker kanalımız, global programlar ve trafik havuzu istisnasıyla, şirketimiz toplam prim üretiminin %63’ünü gerçekleştirdi. Bireysel sigortalar üretimimizin %42’sini, ticari sigortalarda ise üretimimizin %99’unu acente ve broker kanalından yapmaktayız. Bugün itibarıyla 400 acente ve broker üzerinden ürünlerimizin satışını gerçekleştirmekteyiz.
Hem AIG ve Turins Sigorta hem de birleşme sonrası Gulf Sigorta olarak yeni dönemde de acente profilimiz sektörden epeyce farklı. Ağırlıklı olarak finansal sigortalar, sorumluluk ve seyahat sigortaları ürünlerinde büyük emeklerle sıfırdan yarattığımız bir acente grubumuz var ki bu branş acentelerimizin sayısı ve üretimi portföyümüzde yadsınamayacak büyüklükte. Burada birlikte uzun yıllar omuz omuza çalışarak geliştirdiğimiz her iki tarafın da memnuniyetle sürdürdüğü köklü bir işbirliği mevcut. Bu bizim en özel ve kıymetli tarafımız bence.
Yeni dönemde; özellikle satışının doğru yapılması gereken, teknik bilgi ve donanım gerektiren standart dışı özellikli ürünlerimizle ilgili bu modele benzer bir uygulamayı tekrar başlatıyoruz. Bu uygulamamız teknik ve saha eğitimleri ile bir yılı bulacak hazırlık çalışmasıyla yine uzun soluklu bir model olacak. Amacımız bu ürünlerde sektördeki en donanımlı acente ve broker kaynağını yaratmak ve ürünün en doğru şekilde satışını gerçekleştirebilmek.
“BROKER VE ACENTELERİMİZ UZUN SÜRELİ İŞ ORTAKLARIMIZ”
Özetle, biz acente ve brokerlara hep uzun süreli iş ortağımız olarak bakan, her zaman aracılarımızın bilgi ve becerilerini artırmak için çalışan bu anlamda sektörde ilkleri yapmış, ilk kez Eğitim Akademisi’ni hayata geçirmiş bir şirketiz.
Aracılarımızdan “Bu işi biz sizin sayenizde öğrendik” ya da “Bu portföyü sizinle birlikte oluşturduk” sözlerini sıkça duymak hepimizi çok onurlandıran ve gelecekle ilgili motivasyonumuzu artıran geri bildirimler.
- Acente veya brokerlar neden Gulf’la çalışmayı tercih etmeli?
Sayabileceğimiz çok şey var. Biz yaptığı işlerle yapmadığı işler çok net olan bir şirketiz. Risk kabul kriterlerimiz net. Bence bu netlik önemli. Aracılarımız hangi işlerde rekabetçi olacağımızı en başından biliyorlar.
Bir diğer önemli farkımız da şu; Gulf Sigorta kazandığında bunu aracıları ile paylaşan bir şirket. Her yılın başında o yıl için uygulayacağımız rapel (kâr komisyonu) oranlarımızı ve hesaplama şeklini yazılı olarak acentelerine taahhüt eden bir şirketiz ve bunu 2003 yılından beri yapıyoruz. Sanırım bu konuda da sektörde tekiz. Bence acente için bu da çok önemli, çünkü yıl sonunda rapel olarak ne kazanacağını bilerek çalışmak, sene sonu kötü bir sürprizle karşılaşmayacağını bilmek acenteyi motive edici bir enstrüman. Sektörde ise rapel uygulaması acenteleri motive etmek yerine, uygulama esasları belli olmayan gri bir alan olması sebebiyle demotive edici bir sisteme dönüşmüş.
Ürünlerimiz içerik olarak dolu. Çok iddialı söylüyorum, sektördeki en geniş kasko, konut, seyahat ve sorumluluk ürünlerine sahibiz.
HASAR SONRASI MÜŞTERİ MEMNUNİYETİMİZ YÜKSEK”
Tecrübeli ve donanımlı bir hasar ekibimiz var. Hasar sonrası müşteri memnuniyet oranı yüksek bir şirketiz. Aracılarımız hasar hizmetimizi anketlerimizde hep yüksek puanla notlamışlardır.
Acente ve brokerlarımızın projelerine zaman ayıran bunları hayata geçirmek için uğraşan bir şirketiz, bunun da çok değerli olduğunu düşünüyorum. Bizim için her fikir kıymetlidir. Aracılarımızın fikirlerini dinleriz ve hayata geçirdiğimizde karşılıklı kazanacaksak bunun için çaba ve zaman harcarız. Şirketimizdeki her düzey çalışana ulaşmak kolaydır. Ulaşılabilir, iletişime açık bir ekibiz. Portföy mülkiyetine önem veririz. Bu konudaki kurallarımız yazılıdır ve herkes için aynıdır. Şirketteki çalışma süresi ortalamamız 7 yıl ki, bu süre sektöre göre oldukça yüksek. Bence şirket hafızalarımızın sayısının yüksek olması da aracılar için önemli bir konu.
- Dağıtım kanallarının geleceğine yönelik öngörüleriniz nedir?
Yakın bir gelecekte acente ve brokerler üretimde liderliği bırakmayacaktır. Bu bağlamda dijital pazarlamaya yönelik çalışmalar için önümüzde biraz daha vaktimiz var. Günümüzde her yaştan insan interneti aktif kullandığı halde internet üzerinden alışveriş yapmaya biraz daha mesafeli bakıyor. Bugün 13-19 yaş grubu internet üzerinden alışveriş yapmaya daha hevesli. Bu yaş grubu için sigorta ihtiyacı doğması ve yine bu grubun online sigorta satışlarında pay yaratması için daha süreye ihtiyaç var. Ancak sadece bu açıdan değerlendirerek kesinlikle teknolojiye kapıları kapatmamak gerek. Bu süre altyapı hazırlıkları ve bu mecradaki tecrübeleri artırmak için bir fırsat.
Acente ve brokerların da online aracılık yapma kabiliyetleri artmalı ve artırılmalı. Buna kafa yoran ve yatırım yapan tüm aracılarla işbirliği ve fikir alışverişi için temas halindeyiz. 2018 yılında ortak teknoloji için acentelerle ve brokerlarla önemli işbirliklerine başlayacağımız bir yıl olacak.
“SORUMLULUK SİGORTALARI ÖNEM KAZANACAK”
Sorumluluk sigortalarının öneminin daha da artacağı açık. Biz şirket olarak sorumluluk sigortaları dendiğinde ilk akla gelen şirketiz. AIG döneminde olduğu gibi tek başına sorumluluk sigorta poliçeleri düzenlemeye devam ediyoruz.
Özellikle mesleki sorumluluk ürünlerinin daha da öne çıkacağını düşünüyorum. Hâlâ yoğun olarak satışını yaptığımız mesleğe özel sorumluluk poliçelerimiz var. Yani o mesleğe özel tasarlanmış olası hasarlara göre kurgulanmış poliçeler bunlar. Örneğin avukatlar, yeminli mali müşavirler, serbest muhasebeci ve mali müşavirler, mimar ve mühendisler, sigorta acenteleri ve brokerlar, seyahat acenteleri, çağrı merkezleri, teknoloji şirketleri, medya kuruluşları gibi pek çok meslek için özel tasarlanmış mesleki sorumluluk poliçeleri yapmaktayız.
Bu ürünlerin birçoğunu piyasada ilk satmaya başlayan ve yaşadığımız tecrübeler ile ürünleri şu anki tam da ihtiyaçlara hitap eden hale getiren şirketiz. Serbest muhasebeci ve mali müşavirler mesleki sorumluluk poliçesini 10 yıldır düzenlemekteyiz. 25 binden fazla poliçe düzenleyip, 6 bin adedin üstünde hasar dosyası yönettik. Bu alanda önemli bir tecrübemiz ve program hâkimiyetimiz var.