Gömülü Sigorta:Sektör ve Ekonomi için Fırsatlar ve Riskler

ÜLKE dışındaki sigorta uygulamalarında olduğu gibi, ülkemizde de sigorta sektörü sessiz bir devrim geçiriyor. Şirketlerin çoğu artık müşterilerin satın alma işlemlerinden sonra sahip olduğu değerler için teminat aramaları yerine, gömülü sigorta güvencesini doğrudan satın alma sürecine entegre etmeye çalışıyor. Örneğin, bir uçuşla birlikte sunulan seyahat sigortasını düşünün. Bu yeni yaklaşım, sigortacıların ürünleri dağıtma biçimini, tüketicilerin teminatı deneyimleme biçimini ve ulusal ekonomiye olan doğrudan katkısını yeniden şekillendirecektir. Bu bağlamda değişik endüstri alanlarında uygulanacak gömülü sigortanın sektöre olan faydalarını değerlendirmek gerekir. İlk olarak, gömülü sigorta erişimi genişleterek yeni pazarlara girişi kolaylaştırmaktadır. Ayrıca, geleneksel sigortacılık uygulamaları, genellikle yeni alıcıları veya daha genç tüketicileri çekmekte zorlanırken, gömülü sigorta bu engeli ortadan kaldırmaktadır. İnsanlar araba, akıllı telefon veya dayanıklı tüketim mallarını alırken tek bir tıklamayla teminat ekleyebilmektedir. Böylece, bu sorunsuz süreç, sigortacıların perakendecilerin, havayollarının veya finansal hizmetlerin sunulduğu teknolojik platformlarının geniş müşteri tabanlarına erişerek geleneksel dağıtım kanallarının çok ötesine geçmelerini sağlıyor.

İkinci olarak, sigorta ürününün satış noktasındaki net fiyatına, ürünü satın almak ve kullanım noktasına ulaştırmak için gereken diğer maliyetlerin eklenmesi olarak adlandırılan edinim maliyetlerinin düşürülmesinde önemli bir gelişme olarak değerlendirilir. Başka bir şirketin ekosistemi içinde poliçe satmak, satış kanalları kullanımında üstlenilen pazarlama giderlerini azaltması şirketin karlılığında etki yaratmaktadır. Ayrıca, sigorta şirketlerinin sigortalama süreçlerini iyileştirmek ve hedeflenen ürünler geliştirmek için kullanabilecekleri değerli davranışsal veriler olarak tariflenen; satın alma zamanlaması, kullanım alışkanlıkları, konum vb. bilgilerin sahipliliğini sağlar. Örneğin, seyahat bazlı sigorta satan bir mobilite uygulaması, müşterilerin seyahat alışkanlıkları hakkında gerçek zamanlı veriler üreterek sigortacıların riski daha hassas bir şekilde ürün geliştirmeyi ve fiyatlandırmasına yardımcı olur.

Üçüncüsü, gömülü sigorta müşteri deneyimini geliştirir. Tüketicilerin çoğu gittikçe teknoloji kullanımını artırdıkça daha sorunsuz dijital işlemler beklerken, gömülü ürünler de ek operasyona dayalı evrak işleri olmadan anında teminat sunarak bu beklentiyi karşılar. Olumlu ve kolayca sahiplenen bir deneyim, müşterilerin hem sigortacıya hem de paydaşların markaya olan bağlılığını güçlendirir.

Gömülü sigortalar daha geniş finansal korumaya ve daha güvenilir, daha dirençli bir toplum olma güvencesi sağlar. Daha fazla vatandaşın sigortaya kolay erişimi olduğunda, doğal afetler, kazalar veya beklenmedik kayıplar haneler ve küçük işletmeler üzerinde daha az baskı oluşturur. Gömülü ürünler, risk havuzlamasına daha geniş katılımı teşvik ederek, devletin afet fonları ve sosyal güvenlik ağları üzerindeki yükü azaltabilir.

Bu model aynı zamanda dijital ticareti ve inovasyonu da artırır. Sigortacılığın e-ticaret, mobilite platformları ve akıllı cihaz ekosistemlerine entegre edilmesi, dijital ekonominin büyümesini destekler. Sigortacılar, teknoloji şirketleri ve perakendeciler arasındaki ortaklıklar yeni istihdam yaratır ve ödemeler, analitik ve müşteri etkileşiminde yenilenmeyi teşvik eder. Ayrıca, birçok sektörde risk yönetimini iyileştirerek gelişimine destek verir. Tarımdan ulaşıma, sağlıktan konut sahipliliğine kadar, sektörler kolayca erişilebilen, duruma özel teminatlardan faydalanır.

Yorum yazın