Generali Grubu’nun 2015 yılsonu net kârı 2 milyar euro
Sektörün içinde bulunduğu zorlu makroekonomik koşullara rağmen Generali Grubu’nun 2015 yılsonu finansal rakamları, grubun geçtiğimiz yıllarda hayata geçirdiği Değişim & Dönüşüm stratejisinin başarıyla devam ettiğini gösterdi. Grubun 2015 yılsonu net kârı %20’lik artışla 2 milyar euroya ulaştı. Faaliyet performansı mali kriz öncesi seviyeleri aşarken, net kâr ve nakit başına temettü son 8 yılın en iyi seviyesine ulaştı. Generali Grubun faaliyet öz sermaye kârlılığı, ana kârlılık oranı, 2014 yılıyla karşılaştırıldığında önemli bir artış göstererek %14’e ulaştı ve %13 üzerinde kalma hedefini fazlasıyla aştı.
Son üç yılda sigorta sektöründe bir ilk olan dönüşüm programını başlatan Generali Grubu, 2015 yılsonu itibarıyla açıklanan finansal rakamlarına göre net kârını %20 artırarak 2 milyar euroya ulaştı. Üretim tarafında, yeni ürünlerin ve iş girişimlerinin başlatılmasıyla toplam primleri %4.6 artışla 74 milyar 165 milyon euroya yükselten grup, hem faaliyet sonuçlarında hem de net kârda hedeflenin üzerinde bir artışla dönemi kapatarak heyecan verici bir rekora imza attı.
GENERALI GRUBU YENİ GRUP CEO’SU İLE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK
Dünya ölçeğindeki ekonomik ve sosyal gelişmelere rağmen ulaşılan başarılı sonuçlar, grubun odağında tutmaya devam ettiği kuvvetlendirilmiş sermaye durumunu da beraberinde getirdi. Paydaş hisselerinin %1.5 artarak 23.6 milyar euroya yükseldiği Generali’de Philippe Donnet’in yeni Grup CEO’su olarak atanmasıyla yeni dönemde istikrarın devam etmesi hedefleniyor.
Generali Grubu’nda 2013 yılından beri İtalya ülke yöneticisi olarak görev yapan Philippe Donnet, uzun yıllardan beri sigortacılık sektöründe birçok global grupta kıdemli yöneticilik pozisyonlarında yer aldı. Donnet’in liderliğinde Generali İtalya, iş faaliyetlerinin hızlı entegrasyonunun yanı sıra, dağıtım kanallarının, ürünlerinin, işletme ve kurumsal yapısının sadeleştirilmesi ve modernleştirilmesini sağladı.
HEDEF: AKIL, HIZ VE İNOVASYON İLE ŞEKİLLENEN KİŞİYE ÖZEL ÜRÜNLER
Generali Grubu’nun müşterilerine verdiği değeri daha görünür kılmak adına geliştirmeyi öncelikli hedef olarak belirlediği kişiye özel ürün ve sigortacılık çözümleri teknoloji, yenilikçilik ve üstün müşteri hizmetleriyle yaratılmaya devam edecek.
Şirket bu doğrultuda sunduğu ürünlerle MIT (Massachusetts Teknoloji Enstitüsü) tarafından oluşturulan ‘dünyanın en akıllı 50 şirketi’ listesine girmeyi başarmıştı. Generali’nin hedefleri doğrultusunda attığı son dönemdeki en güçlü adımsa MyDrive Solutions isimli veri analizi hizmeti veren başarılı bir İngiliz şirketini satın almak oldu.