EY’ın 2024 yılı küresel geliri 51,2 milyar olarak açıklandı
EY, 2024 mali yılında %3,9 artışla 51,2 milyar dolar gelir elde ettiğini açıkladı. Bugün, dünya çapında yaklaşık 400 bin çalışanıyla, müşterilerine sunduğu hizmetlerini sürekli olarak güçlendiren ve yeni küresel stratejisi “All in”i duyuran EY, geleceği güvenle şekillendirmeye ve daha iyi bir çalışma dünyası oluşturmaya devam ediyor.
Uluslararası danışmanlık, denetim, güvence, strateji, kurumsal finansman ve vergi hizmetleri şirketi EY (Ernst&Young), Haziran ayı itibarıyla tamamlanan 2024 mali yılının sonuçlarını açıkladı. EY’ın küresel geliri %3,9’luk bir büyümeyle 51,2 milyar dolara ulaştı.
Raporda; EY’ın müşterileri, çalışanları ve toplum için uzun vadeli değer yaratmayı amaçlayan stratejik iş birliklerinin yanı sıra çevresel, sosyal ve yönetim girişimleri ve açıklamaları da yer alıyor.
TEKNOLOJİ VE YAPAY ZEKA YATIRIMLARIYLA ÖNE ÇIKIYOR
EY, müşterilerinin her geçen gün değişen küresel zorluklarla başa çıkmasına, büyümesine ve dönüşümüne destek olmak için teknoloji platformlarına ve yapay zekâya (AI) yatırım yapıyor. Şirketin, teknolojik altyapısıyla öne çıkan ve pek çok ödül kazanmış platformu EY Fabric, şu anda 2 milyondan fazla kullanıcısıyla 180 ülkede EY müşterileri tarafından kullanılıyor.
EY, 2023 yılının Eylül ayında insan yeteneklerini ve yapay zekâyı bir araya getiren platformu EY.ai’yı hayata geçirmişti. EY.ai; strateji, birleşme ve satın alma işlemleri, dönüşüm, risk, güvence ve vergi alanlarında derin deneyimi bulunan önde gelen EY teknoloji platformlarından ve yeteneklerinden yararlanmanın yanı sıra güçlü bir yapay zekâ ekosistemiyle de destekleniyor. Buna ek olarak; anlık içerik oluşturabilen yapay zekâ destekli büyük dil modelleme (Large Language Models) programlarından biri olan EYQ da 2024 yılında EY küresel ağında kullanıma açıldı. Ayrıca EYQ, yapay zekâ ve inovasyon mükemmelliği alanında birçok ödül kazandı.
EY, 2025 yılında yapay zekâ ve platformlarını, şirket operasyonlarıyla çalışma biçimlerine daha fazla entegre etmeyi planlıyor. Teknolojik dönüşüm çalışmaları kapsamında yakın zamanda şeffaflığı ve güveni artıracak öncü bir teknoloji platformuna da 1 milyar dolar yatırım gerçekleştiren EY, EYQ ve EY Fabric tarafından desteklenip entegre yapay zekâ teknolojilerini içeren 25’ten fazla yeni Güvence Teknolojisi araçlarını tanıttı.
EY’İN İŞ BİRLİKLERİ VE ORTAKLAR AĞI GÜÇLENİYOR
EY, müşterilere yönelik değer sunmak için kapasitesi, yüksek teknolojisi, veri gücü ve bağlantıları sayesinde şirket ekosisteminde yer alan stratejik ortaklarından da yararlanıyor. EY, son beş yılda iş ortakları sayesinde 100’den fazla yeni iş birlikleri kurdu; yapay zekâ ve sektör tabanlı yapısını hızla genişlettiği için bu rakamın önemli bir kısmı 2024 yılında elde edildi. Tüm bunlar EY’ın büyümesinin %48’ini oluştururken, son 5 yılda iş birlikleri gelirlerini %31 oranında (bileşik yıllık büyüme oranı) artırdı.
EY’DA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇALIŞMALARI HIZLANIYOR
Dünya çapında yaklaşık 400 bin çalışanı bulunan EY, sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konusunda hizmet veren 4 bin profesyoneliyle müşterilerine çözüm üretiyor.
Aynı zamanda sera gazı emisyonlarını azaltmayı hedefleyen ve bu kapsamda çalışanlarını bilinçlendirmek adına çeşitli girişimlerde bulunup olumlu sonuçlar alan EY, kurum içerisinde 2019 yılına göre %42’lik bir azalma ile 2024 yılında sera gazı emisyonlarını %40 oranında düşürdü. Ayrıca bugüne kadar sağlanan sera gazı emisyonunun yaklaşık %20’sine eşdeğer olan 98.000 ton CO2 emisyonunu önledi.
EY, TOPLUM İÇİN OLUMLU ETKİ OLUŞTURMAYA DEVAM EDİYOR
Kurumsal sosyal sorumluluk girişimi olan EY Ripples kapsamındaki projelerle, EY 2018’den bu yana 192 milyondan fazla hayatı olumlu yönde etkiledi ve 2030 yılına kadar 1 milyar yaşama olumlu etki oluşturmayı hedefliyor. 2024 yılında 168.000’den fazla EY katılımcısı, 64 milyondan fazla kişiye fayda sağlayan sosyal sorumluluk girişimlerine katkıda bulundu. Ayrıca EY, sosyal sorumluluk projelerine 169 milyon dolar yatırım yaptı ve EY çalışanları, toplumu güçlendirme projelerine 934.000 saat ayırdı.
EY YENİ KÜRESEL “ALL IN” STRATEJİSİYLE GELECEĞİ GÜVENLE ŞEKİLLENDİRMEYE ODAKLANIYOR
EY’ın yeni küresel stratejisi “All in” Temmuz ayı itibarıyla kurum içinde ve müşterilere duyurulmaya başlandı. Bu strateji; hizmet verilen tüm alanlarda, hedef odaklı yatırımlarla dönüşümü ve sürdürülebilir büyümeyi hedefliyor. Bu hedef “Daha iyi bir çalışma dünyası oluşturmak” amacından hareketle “geleceği güvenle şekillendirmek” söylemiyle vurgulanıyor. Bu kapsamda EY, gelecek yıl finansal rakamlarını iki katına çıkarmayı amaçlıyor.