Acentelerin mesai saatleri yeniden tanımlanıyor
Sompo Japan Sigorta, 15’inci yılında yeni uygulamalar geliştirmeye devam ediyor. Şirketin dijital dönüşüm stratejileri doğrultusunda, acentelerine özel olarak geliştirdiği ve acenteler için ofis/mesai saati kavramını yeniden tanımlayacak olan EJENTO mobil uygulaması 30 Ocak tarihinde tüm Apple Store ve Play Store’larda kullanıma uygun hale getirildi.
EJENTO mobil uygulaması, hız ve kullanım kolaylığı sunarak, içerdiği hızlı satış özelliği sayesinde acentelere her an her yerde poliçe tanzim edebilme imkanı sağlayacak.
EJENTO mobil uygulamasıyla ilgili görüşlerini paylaşan Sompo Japan Sigorta CEO’su Recai Dalaş şunları söyledi:
“Son yıllarda dünyada ve paralel olarak ülkemizde de, şirketlerin Bilişim Teknolojileri merkezli dijital dönüşüm stratejilerini iş modellerine entegre etmesi kaçınılmaz bir ihtiyaç haline gelmiştir. Sigorta sektörü de elbette bu gelişmelerin dışında değerlendirilemez. Bu çerçevede geliştirilen ve geliştirilecek olan uygulamalar öncelikli olarak müşterilerin daha iyi sigorta deneyimi yaşamasını hedeflemekle birlikte şirketlerin kendi iç iş kabul, hasar, tahsilat, satış ve pazarlama olmak üzere nerede ise tüm süreçlerinde karşımıza çıkmaktadır. Bu dönüşümün en önemli kazanımlarından bazılarını operasyonel verimlilik, etkili hasar süreci yönetimi ve pozitif müşteri deneyimi olarak tanımlamamız mümkündür. Sigorta Bilgi Merkezi’nin yakın zamanda geliştirmiş olduğu ‘Mobil Kaza Tespit Tutanağı’ ve ‘SBMobil’ mobil uygulamaları da dijitalleşmenin örnekleri olarak karşımıza çıkmaktadır.
‘ACENTELERİ DIŞLAYAN PROJELER BAŞARILI OLAMAZ’
Sompo Japan Sigorta olarak kuruluşumuzdan bu yana her zaman acentelerimizle birlikte büyüme stratejileri geliştirme çabası içinde yer aldık. Bu doğrultuda önceliğimiz sürekli olarak, sürdürülebilir ve kazan-kazan esası üzerine kurgulanmış iş modelleri yaratabilmek oldu. Dijitalleşme konu olduğunda da acente sistemini dışlayan projelerin başarılı olma şansının çok düşük olacağına inanıyoruz.
Tüketici eğilimlerini değerlendirdiğimizde acentelerin satın alma sürecinin en önemli halkasını oluşturduğunu görmekteyiz. Tüketici ihtiyacı olduğunda kendi açısından en uygun olan ürünü bulmak için internet ortamında araştırma ve karşılaştırma yapmakla birlikte satın alma işlemini çok yüksek oranda acentesi üzerinden gerçekleştirmektedir. Satış sonrasında da bu davranış şeklinin devam ettiğini, müşterilerin hasar anında veya yenileme döneminde çoğunlukla acentelerini aradıklarını biliyoruz.
‘AMAÇ ACENTELERİN GÜNDELİK SORUNLARINI ASGARİYE İNDİRMEK’
Acentelerimizi dinlediğimizde en çok yaşadıkları sorunların, ofis dışında olduklarında, müşteri ziyaretine çıktıklarında veya acil bir durumla karşılaştıklarında ortaya çıktığını biliyoruz. Buna ek olarak, dijital trend araştırmalarına göre Türkiye’deki akıllı telefon sahipliği, mobil internet ve uygulama kullanım oranlarının pek çok gelişmiş ülkeyi geride bırakmış olduğunu gözlemliyoruz. Tüm bu tespitler doğrultusunda ve dijital dönüşüm stratejilerimiz kapsamında, önceliği acentelerimizin günlük iş hayatlarında karşılaştıkları sorunları asgari seviyelere indirebilecek, müşteri deneyimini üst seviyeye taşıyacak ve acentelerimizin satış yeteneklerini güçlendirebilecek bir mobil uygulama geliştirmiş bulunuyoruz.
Acentelerimize en iyi kullanıcı deneyimi ve ara yüz tasarımını sunan, birçok yenilikçi özelliğe sahip bu uygulamamıza acentelerimize verdiğimiz önemin bir sembolü olarak acente kelimesinin Japonca okunuşunun karşılığı olan ‘EJENTO’ adını verdik.
Ejento uygulamamız ile acentelerimiz, iş hayatlarına dokunan portföy, müşteri, teklif/poliçe, yeni iş/yenileme, hasar ihbarı/takibi, kampanya vb. bilgileri inceleyebilme, aksiyonlar alabilme gibi fonksiyonların yanında, ofislerinin dışında da müşterilerine teklif oluşturabilecek ve en önemlisi poliçe üretimi yaparak satış gerçekleştirebileceklerdir. Sadece bir mobil cihaz (cep telefonu veya tablet) kullanarak, mekânsal veya zamansal kısıtlama bulunmaksızın poliçe tanzimi yapmayı mümkün kılan ve bu anlamda da sektörde ilk olma özelliği bulunan EJENTO uygulamamızın acentelerimizin hayatına katma değer sağlayacağına inanıyoruz.
‘EJENTO’ uygulamamız ile yeni bir dönemin kapısını aralamış oluyoruz. Ofis dışında da iş yapabilen acente modeline geçiş yaparak, acentelerimize sahada daha fazla vakit geçirme, satışa ve müşteri memnuniyetine daha fazla odaklanabilme ve mesai dışı zamanları da daha efektif kullanabilme imkanı sağlamış olacağımızı düşünüyoruz.
Sompo Japan Sigorta olarak ilerleyen dönemlerde de, modern çağın gerekliliklerine uygun çözümler üretmeye devam edeceğiz.
‘EJENTO’ uygulamamızın acentelerimize vazgeçemeyecekleri katkılar sunacağına ve iş geliştirme süreçlerine olumlu desteği olacağına inanıyoruz.”