“Doğa Sigorta acenteleriyle daha da büyüyecek”

600’ün üzerinde acenteye sahip Doğa Sigorta, acente kanalında da sağlıklı adımlar atarak daha fazla büyümeyi hedefliyor. 2016 yılında acente sayısını iki yolla büyütmeyi amaçladıklarını söyleyen Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, mevcut aktif acenteleri Doğa Sigorta bünyesine katmayı ve kendi acentelerini yetiştirecekleri eğitim programlarını ülke çapında yaygın hale getirmeyi istediklerini söyledi. Sigortacı Gazetesi olarak bu ay Doğa Sigorta ile acentelerle ilgili röportaj gerçekleştirdik.

Acenteler komisyonların düşürülmesinden şikayetçi, bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Takdir edersiniz ki zorunlu trafik sigortası poliçeleri sektörün en fazla poliçe sayısına sahip poliçesidir, çünkü zorunludur. Zorunlu olduğu için acenteler içinde en kolay satışı yapılıp gelir sağlandığı poliçe türüdür. Fakat son yıllarda zorunlu trafik sigortası poliçeleri sigorta şirketlerinin en çok zarar ettiği poliçe türü haline gelmiştir. Bu zamana kadar bu zararları sigorta şirketleri üstlenmek durumundaydı. Fakat zararın büyük boyutlara ulaşmasıyla oluşan bu zararın sadece sigorta şirketi tarafından tek başına göğüslenmesi sürdürülebilir olmaktan çıkmıştır. İşte bu noktada karşılaşılan zarar acenteler gibi iş ortaklarına acente komisyonlarının düşürülmesi şeklinde yansırken tüketicilere poliçe fiyatlarının artması şeklinde yansımaktadır. Bu anlamda acentelerin almaları gereken ilk önlem üretimlerini çeşitlendirmek olmalıdır. Çünkü üretimini sadece zorunlu trafik poliçesiyle sınırlamayıp projeler üreterek ya da çapraz satış yöntemleriyle üretimlerini çeşitlendirerek farklı profil çizen acenteler komisyon düşürülmesi gibi uygulamalardan zarar görmemektedir. Acenteler de artık komisyonlarından feragat ederek fiyat rekabeti yaratmaktan vazgeçmelidirler. Biz de Doğa Sigorta olarak özellikle zarar ettirmeyen hasar & prim ilişkisi dengeli olan ve fiyat rekabeti yapmayan acentelerimizin gelirlerinde herhangi bir azaltma yapmamaktayız.

Acenteler neden Doğa Sigorta’yı tercih ediyor ve etmeli?
Kooperatif şirket olmanın avantajlarını acentelerine detaylı şekilde özümseten Doğa Sigorta kooperatif sigortacılığını da sektöre kabul ettiren şirket olmuş ve bu konuda sağladığı müşteri memnuniyeti beklenenin çok üstünde bir seviyeye ulaşmıştır.

KOOPERATİF ŞİRKET OLMANIN ACENTELERE AVANTAJLARI
Doğa Sigorta ile çalışan acentelerimiz, müşteri & acente & şirket arasında oluşan ticari hacimden doğan kazancın eşit bir paylaşım modeliyle dağıtıldığını biliyor ve böylesi bir  yapının içerisinde kendilerini gelecek için daha güvende hissediyorlar. Diğer bir ifadeyle acentelerimiz şirkete kazandırsak bile acaba kazancımız düşer mi komisyonumuza dokunulur mu tereddüdünü yaşamıyorlar.
Çünkü Doğa Sigorta gerçekleştirdiği ürün çeşitliliği, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti odaklı uygulamaları ile de ön plana çıkmıştır. İletişime açık yönetim tarzı, kazandıran fiyat politikaları, hasar ve hasar sonrası hizmetleri gibi istikrarlı tutumların, acenteler açısından Doğa Sigorta’nın tercih edilmesinde önemli etkisi olmaktadır. Bu yüzden zaten acentelerden yoğun bir şekilde başvuru alıyoruz ve bu hususta oldukça da seçiciyiz. Seçici olmakla birlikte beraber yola çıktığımız acenteler için ise geliştireceğimiz yeni ürünlerle kazandıran sigorta şirketi olmaya devam edeceğiz.

EĞİTİMLERİMİZ DEVAM EDECEK
2016 yılında acenteleriniz için uygulayacağınız yeni projeleriniz olacak mı?
Her şeyden önce 2016 yılı dahilinde şirketimizin tüm bölge müdürlükleri, acentelerimize satış odaklı eğitimlerle destek vermeye devam edecek. Dönemsel olarak gerçekleştirdiğimiz memnuniyet ölçümlerini yapmaya devam edecek, topladığımız verilere dayalı olarak da yeni uygulamalar yapmayı ve devam eden uygulamalarda iyileştirmeler yapmayı sürdüreceğiz.
Bunun haricinde acentelerimizle bölgesel toplantılar ve ödül törenleri vasıtasıyla periyodik olarak bir araya gelmeyi sürdüreceğiz. Özellikle 2016 yılı içerisinde üretimde çeşitliliğe katkı sağlamak ve motivasyonu yüksek tutmak için çeşitli kampanyalarla acentelerimizi motive etmeyi planlıyoruz. Örneğin 2016 yılının son çeyreğinde, üretimde verimli acentelerimizle yurtdışı seyahati yaparak başarıların paylaşıldıkça büyüdüğüne olan inancımızı acentelerimize de aşılamak istiyoruz.

Dijital platform acentelere olan ilgiyi azaltır mı?
Ülkemizde e-ticaret odaklı dijital platformlara ilgi giderek artıyor. Bu durum sigorta sektöründe de varlığını hissettiriyor. Önümüzdeki yıllarda sigortacılığın satıştan satış sonrası desteğe kadar tüm alanlarının dijital ortamda artan oranda kullanılacağını öngörmek zor değil. Fakat dijital platformun satıştan daha yoğun olarak satış sonrası desteklerde kullanılacağını öngörebiliriz. Çünkü dijital satış platformlarından alışveriş yapacak sigorta müşterisi, teknolojiyi sıkı bir şekilde takip eden yeni nesille zamanla yarışan ve dijital satış platformunu kullanarak zaman kazanan profesyoneller olacaktır. Bu nedenle de dijital satış platformlarının artışı, acentelerin üretim payını en azından kısa ve orta vadede endişe edecek oranda düşürmeyecektir. Ayrıca acentelerde dijital platformu daha etkin kullanarak daha kolay ve hızlı satış yapabileceklerdir. Dijital platformun şirketlerden çok acentelerin kullanacağı bir alan olacağını düşünmekteyim.

Uzun vadede acente odaklı bir şirket olmaya devam edecek misiniz?
Takdir edersiniz ki tek bir satış kanalına odaklanmak şirketler için risk teşkil eder. Her satış kanalının diğeriyle mukayese edildiğinde ortaya çıkan farklılıklardan ötürü kendine ait avantajları ve dezavantajları vardır. Bu farklılığa sahip olmak şirket açısından bir yerden sonra satışın kalitesini ve sürekliliğini de sağlamaktadır. Bu nedenle acentelerin yanı sıra bankalar ile çağrı merkezleri ve dijital satış platformları gibi alternatif kanalları kullanmayı planlıyoruz ve bunun için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Fakat acentelerimizi de güçlendirecek projelerle acente satış kanallarımızı da daha efektif hale getirmeyi planlıyoruz. Sonuç olarak satış kanallarımızı çeşitlendirsek de acentelerimizden vazgeçmeyeceğiz.

‘BİRLİKTEN KUVVET DOĞAR’
Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı: Genç ve dinamik bir sigorta şirketi olan Doğa Sigorta üretiminin %90’ını acenteler üzerinden sağlamaktadır. Böylesi sıkı bir iş ortaklığı doğal olarak acentelerimizle daha sıkı bir iş birliğini gerektirmektedir. Bu anlamda acentelerimizden gelen her türlü proje önerisine açığız.
Acentelerimizin hayatını kolaylaştırma adına 2016 yılında yeni uygulamalarımız hayata geçmeye başladı ve bu uygulamalarla acentelerimiz daha fazla kazanç ve portföylerini geliştirme imkanı bulacaklar.
Bu vesile ile tüm acentelerimize ‘birlikten kuvvet doğar’ ilkesinden hareketle bol kazançlar diliyorum.

Yorum yazın